revolutionaire add-on computer volgende maand verkrijgbaar.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

revolutionaire add-on computer volgende maand verkrijgbaar.

we staan aan de vooravond van een nieuwe revolutie. En dat meen ik echt.

de raspberry Pi is nu klaar om naar de winkels te gaan.

dat is een dedicated processorboard gebaseerd op Linux en traditionele techniek. Gewoon USB SD kaart en een processorchip zoals in een PDA.

Krachtig genoeg om een VST plugin te draaien,
    krachtig genoeg om een lichtshow aan te sturen.

open source en.......

-geen vapourware.
    -marktprijs 25 dollar

Nu kunnen kleine ontwikkelbedrijfjes hardware om hun vernuftige software vouwen voor bijna niets....
    Als je denkt dat DASlight o.i.d. nu voor +/- 50 euro meer een standalone computer zonder monitor zou kunnen worden.... Dat een UAD plugin voor +/- 50 euro meer een hardwarebox kan worden...

dan begrijp je de mogelijkheden van dit boardje. Januari raakt ie de verkoopkanalen wereldwijd. Ik heb geen aandelen, maar vind dat wel jammer!

lekker belangrijk!
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Vergis je even niet in het feit dat vrijwel alle software ontwikkelaars werken in talen die gecompileerd worden voor de X86 instructieset, en dat dit bordje draait op een ARM11 die de ARMv6 instructieset gebruikt. Leuk dat een hardware-bordje slechts 25 dollar kost, het software-product goed draaiend maken op dit bordje kost alsnog vele uren werk.

Het ontwikkelen van zo'n bordje kost even een smak geld, maar als je er een paar 1000 van kan verkopen kan de stukprijs echt wel vergelijkbaar met dit bordje worden - en dat gebeurt dus ook al. Het zit hem vaak echter in de software zelf, waarom de verkoopprijs hoger blijft.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Goed nieuws! Dan krijg ik hem eindelijk straks . Heb daar al maanden geleden voor ingetekend.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...