Us blaster 7122

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Us blaster 7122

Soms wil ik nog wel eens een startende hobbyist helpen, met een reparatie. Je kent dat wel, weinig zakgeld en dan ook nog een miskoop via MP
    Ik wil die jongen wel helpen, maar daarvoor zoek ik het schema van de US Blaster versterker USB 7122.
    De mij bekende telefoonnummers van importeurs werken niet meer en volgens mij is het merk ook een paar keer verhuisd door faillissementen. Laatst zat het volgens mij bij Trionos, maar die telefoon nummers werken ook niet (meer). Wie helpt een dj in de dop? (13 jaar)

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Vriendelijk van je!

Mocht het helpen; die versterkers werden vroeger onder de Skytronic-naam verkocht.
    Aangezien Skytronic nu Tronios is, denk ik toch echt dat je daar moet wezen. Heb je zal proberen te mailen? Twitteren? Facebookeren? Hyvesen? GooglePlussen? Al die bedrijven zijn tegenwoordig prima bereikbaar via de Social Media.
    Althans, ik werd laatst door Lab.Gruppen prima geholpen op Facebook :P

In ieder geval: succes!

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by 4AC
      Vriendelijk van je!

Mocht het helpen; die versterkers werden vroeger onder de Skytronic-naam verkocht.
      Aangezien Skytronic nu Tronios is, denk ik toch echt dat je daar moet wezen. Heb je zal proberen te mailen? Twitteren? Facebookeren? Hyvesen? GooglePlussen? Al die bedrijven zijn tegenwoordig prima bereikbaar via de Social Media.
      Althans, ik werd laatst door Lab.Gruppen prima geholpen op Facebook :P

In ieder geval: succes!

Mvg,

Teun
      De firma Tronios, blinkt uit in service. Ik kreeg meteen de gegevens toegestuurd. Helaas was het schema niet van de gevraagde versterker. Bij navraag blijkt dat ze de versterker nooit in hun pakket hebben gehad. De gegevens hebben ze destijds gekregen van de leverancier, maar omdat de schema's nooit gebruikt zijn, is ook niet boven water gekomen dat ze niet juist waren. Dus alle goede wil van Tronios ten spijt, ben ik nog steeds op zoek naar schema's van de USB7122 van US Blaster.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Zo moeilijk zitten die versterkers van US Blaster toch ook niet in elkaar dat je per se een schema daarvoor nodig hebt?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Niet echt moeilijke versterkers, maar als er een paar eindtransistoren fiks uitgebrand zijn en de rest van een eindtrap allemaal defect, is er echt wel wat aan de hand. Ook de stuurtrap zijn diverse weerstanden naar het electronica walhalla verhuisd. Ik kan de versterker echt wel repareren zonder schema, maar er gaat dan veel meer tijd in zitten. Repareren is bij mij niet vervangen en dan kijken oftie het doet of weer uitfikt, daar komt veel meer bij kijken. De eindtorren worden gecheckt of ze evenveel versterking geven, het bias circuit wordt onderzocht op de juiste werking en ook de protectieschakelingen worden getest. Al met al, als een versterker hier gerepareerd de werkbank verlaat, is hij weer origineel. Of het dan een goede versterker is, is een ander verhaal.
          Het mag dan allemaal een beetje "te" zijn, maar het aantal versterkers, dat hier na reparatie terugkomt is te verwaarlozen. Van een pro reparateur, mag je dat ook verwachten.
          In dit geval wil ik binnen bepaalde grenzen een startende DJ helpen. Als het te gek wordt, kan ik hem beter een inruilertje aanbieden.
          Gezien het toch een budgetapparaat is , ga ik er niet heel veel uren instoppen, maar met een schema, wordt de reparatietijd drastisch verkort.

Speakertech
          Last edited by speakertech; 13-12-11, 16:39.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Als er echt zo veel defect is, loont het echt de moeite niet meer want dan heb je serieus wat vervangwerk en dan moet je echt alles gaan nameten en nakijken, zelfs met schema.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Typisch gevalletje 'grof vuil' lijkt me zo....
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• teunos
                • Feb 2008
                • 352

en ook al zou je het schema hebben, moet je maar net het geluk hebben de goede te pakken te hebben. Heb er hier toevallig 2 staan (beide echter werkend) welke beide compleet verschillend zijn, niet alleen van de achterkant maar ook intern verschillende componenten, toch dragen ze hetzelfde typenummer.
                ''diamonds are forever''

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Originally posted by teunos
                  en ook al zou je het schema hebben, moet je maar net het geluk hebben de goede te pakken te hebben. Heb er hier toevallig 2 staan (beide echter werkend) welke beide compleet verschillend zijn, niet alleen van de achterkant maar ook intern verschillende componenten, toch dragen ze hetzelfde typenummer.
                  Ook dat nog.....

Speakertech

Comment

Working...