defecte v-5001+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

defecte v-5001+

hallo

ik heb een v-5001+ amp van american audio staan waar1 kantje veel sneller van in de clip gaat en voordat het clipledje ook maar aangaat is dit kanaal dan ook al aan het vervormen .
    nu bied american audio reserve onderdelen aan de je zo kan uitwisselen .
    zo bieden ze de print met de elco's compleet aan maar ook het amp pcb board .
    nu is mijn vraag of er iemand is die weet waar het probleem nu gaat liggen , ligt het effectief bij de eindtrappen of gaat het bij het pcb board liggen .
    mij lijkt het toch dat als er 1 tor erdoor wordt gejaagd dat de andere ook stuk zijn en de amp dus niets meer doet op dat kanaal of ben ik hier mis in ?

wie kan me helpen ?

groetjes bart
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Een amp die clipt loopt tegen zijn voedingsspanning aan, ervan uitgaande dat de voeding voor beide kanalen van één bron komt is clippen dus vrij onwaarschijnlijk.
    Het zou kunnen dat er eindtorren stuk zijn, dat hoeft niet te betekenen dat de rest ook gelijk stuk gaat, dit hangt ook van de belasting af.
    Ik heb ook geen idee wat er op het 'pcb board' zit maar wanneer er hier voor iedere eindtrap één van in zit zou je deze kunnen wisselen om te zien of je probleem al dan niet meeverhuisd.
    Verder valt er zonder te meten niet zoveel van te zeggen zonder schema en zonder te meten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• e-sonic
      • Aug 2004
      • 329

Tsja, in de tijd dat ik grootverbruiker was van bdx huppelpup, gingen die dingen toch echt in collector-emitter sluiting, oftwel einde oefening.
      Dit lijkt hier niet aan de hand, zonder verdere diagnose boards uitwisselen is niet aan te bevelen. Dit kan uitbreiding van de schade opleveren.

groet jurjen
      Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Controleer eerst eens of je overal even hard instuurt (miss een -10 +4 knopje vergeten achterop de amp of mixer?), laatst na 10 minuten klooien had de DJ de balance van de master een beetje naar links, maar wel een verschil van 6dB op de meters, en ik maar zoeken...

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by djspeakertje
          Controleer eerst eens of je overal even hard instuurt
          Daarvan gaat een versterker niet vervormen of clippen.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Ik ken die V-5001 niet, maar als deze aparte voedingen heeft kan er ook goed een bekerelco of diode brug overleden zijn, enkel met meten kom je daar achter. Anders blijft het gissen, of er moet hier iemand zijn die weet wat er normaal gesproken altijd bij die dingen kapot gaat. (En dan ben je nog niet zeker)

Comment

• DJ-BJ-sl
              • Jul 2004
              • 172

de versterker heeft 1 voeding en aangezien channel 2 wel normaal werkt denk ik niet dat het aan de voeding ligt .
              de versterker zit netjes ingebouwd samen met een v4001+ en een v-3000+ en een driverack PA de rack heeft altijd netjes gewerkt dus intern is er niets veranderd en de kanaaltjes van het mid en high werken wel allemaal normaal dus het ligt wel degelijk aan de amp . ook bij wisselen van het input-signaal blijft het probleem zich voordoen op hetzelfde kanaal .
              ik denk dat ik na het weekend de print met de eindtorren er maar eens uit ga schroeven en de eindtorren 1 na 1 nameten .
              en dan hopen dat het probleem hier schuilt dan is het enkel een paar nieuwe eindtorren bestellen .

Comment

• DJ-BJ-sl
                • Jul 2004
                • 172

@musicxtra

hij doet het bij 8ohm belasting , 4ohm en 2ohm belasting . ik denk zelfs dat hij het doet zonder belasting , dit ga ik eens proberen van zodra hij na het weekend terug is .
                bovendien blijft het clipledje een paar seconde langer branden dan het andere bij het opstarten .

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik heb sterk mijn twijfels of het inderdaad de eindtorren zijn, denk dat het tijd wordt om te zorgen voor een schema en aan de hand daarvan systematisch naar het probleem gaan zoeken.
                  Zomaar wat gaan 'knutselen' is met dit soort apparatuur niet de manier, pas ook op met de meestal levensgevaarlijk hoge DC spanningen die gebruikt worden.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Originally posted by MusicXtra
                    Daarvan gaat een versterker niet vervormen of clippen.
                    Vervormen niet perse, maar als ik links 6dB harder mn amp in ga als rechts, en rechts naar de 0dB druk, gaat links clippen...
                    Maar als ik lees was er verder mis is lijkt dit me niet de oorzaak.

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DJ-BJ-sl
                      • Jul 2004
                      • 172

heb hem net eens op de tafel gelegd en eens even op mijn gemak bekeken en het probleem is dus opgelost .
                      het probleem was dat er op het pcb board 2 voedingen zitten die rechtstreeks van de transfo komen , deze zijn bevestigd met steekhulzen deze waren losgekomen en zaten net boven het pinnetje waar ze normaal opzitten vandaar dat ik dit eerst niet gezien had .

problem solved
                      bedankt voor jullie reacties

Comment

Working...