Trafo vastmaken in flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

Trafo vastmaken in flightcase

Hallo allen,

Ik heb onlangs een amprack gemaakt van 6U.
    Ik heb daar nu alleen nog een x-over in zitten en dat is de DAP ACX-23
    Deze heeft een nogal grote trafo en het punt is dat ik niet weet hoe ik die vast moet zetten.
    Ik heb zelf al gedacht aan velcro maar ik denk dat dat tijdens het transport toch los laat.
    Heeft iemand ervaring hiermee of goede tips?

Greetz
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Ik heb geen flauw idee hoe dit heet (heb me helemaal suf gezocht op google), maar dit soort staalband kan je bij elke bouwmarkt krijgen en werkt prima voor dat soort dingen:

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

met staalband of kit gaat het beste
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

Ok, ik heb die staalband inderdaad wel eens gezien in de karwei hier.
        Zal eens kijken of het daarmee zal lukken want ik was wel benieuwd hoe anderen dat hebben.
        Of die hebben geen trafo's meer

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

over het algemeen zullen ampracks niet worden getipt, dus kun je die trafo ook met klittenband vastmaken op de vloerplaat van de kist,
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Originally posted by shure-fan
            over het algemeen zullen ampracks niet worden getipt
            ?!?!?! why not? wieltjes van de vloer, stapelen etc? tippen die hap!

Als t stekkerblok vastgeschroefd word kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een ty-wrap om de adapter en het blok te doen.
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by shure-fan
              over het algemeen zullen ampracks niet worden getipt, dus kun je die trafo ook met klittenband vastmaken op de vloerplaat van de kist,
              Dat werkt ook als het rack wel getipt wordt, mits je fatsoenlijke klittenband hebt natuurlijk.
              Ik haal mijn klittenband op de lapjesmarkt in Utrecht (naja... dat besteed ik uit aan m'n moeder :P). In o.a. mijn effectrack en ampracken zitten stekkerdozen en adapters met klittenband vast en ze blijven nog altijd (3 jaar tot nu toe) op hun plek.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• mvdwerff
                • Sep 2010
                • 144

Originally posted by djspeakertje
                Ik heb geen flauw idee hoe dit heet (heb me helemaal suf gezocht op google), maar dit soort staalband kan je bij elke bouwmarkt krijgen en werkt prima voor dat soort dingen:

Daan
                Dit heet spijkerband.
                Ik zou een balkje lijmen in de kist en hierop de trafo monteren.
                Mark van der Werff
                Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Ik ga er maar even vanuit dat het hier over een wat oversized adapter gaat met een 230 kabel in en low voltage out.
                  In mijn kisten pop ik met lange popnagels een stuk alu hoeklijn erin. Popnagels langs de buitenkant, aan de binnenzijde een niet te dunne revet bij iedere popnagel, de hoeklijn en vasttrekken. Op de hoeklijn plak ik dan wat dubbelzijdige tape en druk de adapter(s) daarop vast. Met een paar stevige ty-raps worden de adapters extra gefixeerd aan het stuk hoeklijn. Doordat het hoeklijn op revetten rust, kan een ty-rap daar onderdoor. Meestal trek ik met dezelfde ty-rap ook de overtollige bekabeling vast. Ik heb kisten die zo al jaren mee op klus gaan en nog nooit een probleem hebben opgeleverd.
                  Speakertech
                  Last edited by speakertech; 16-10-11, 18:31.
                  Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                  ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• I.T. drive in
                    • May 2009
                    • 352

Ik denk dat dat spijkerband de beste oplossing is.
                    Balkje erin, trafo erop en dan spijkerband eromheen.

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Soms kun je ook een plaatje (metaal/hout) dat wat groter is dan de adapter, onder de adapter monteren en dat dan door de uitstekende randen vastschroeven aan de kist.
                      De oplossing van Speakertech heeft ook mijn voorkeur, werkt hier ook al heel lang perfect.

Comment

Working...