dag nacht schakeling via pc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • treinfraek
    • Sep 2011
    • 4

dag nacht schakeling via pc

Hallo

Ik ben hier nieuw maar val direct met de deur in huis
    Zoals de naam al zeg treinfraek ben ik bezig met treinen.Nu wil ik een dag nacht schakeling maken met RBG leds gelink aan PC.Ze hebben mijnbsp; een eurolite dmw-usb pro en een velleman dmx controller voor ledstrips en Ledstrips verkocht.Thuis gekomen en uit geprobeerd maar blijkbaar moet je hier een programma voor downloaden.Maar nergens vind ik iets voor ledstrips.Het moet een heel eenvoudig iets zijn, daar ik van donker blauw (nacht) naar geel ((wit ) dag ) wil overgaan.Tevens 's avonds het avondrood.
    Maar terug bij de winkel aangekomen, de vraag gesteld hoe en wat programma.Antwoord "Daar kennen we niks van" .Daar stond ik met mijn gerief.
    Dus al op het internet wat zitten zoeken maar allemaal complexe programma's .
    Nu mijn vraag
    Is er hier iemand dat zo'n eenvoudig programmaatje heeft of weet waar het te vinden is.

Groeten
    Treinfraek
    Marc
  • Hengelosedrummer
    • Feb 2011
    • 23

Hoi, en welkom op 't forum!

Aangezien de DMX-interface die je hebt gekocht open-source is kun je alle open-source lichtsoftware gebruiken. O.a. FreeStyler en DMXcontrol zijn op zich prima programmaatjes om mee te werken gezien jouw toepassing...
    Pourquoi? Parce-que c'est possible!

Comment

• treinfraek
      • Sep 2011
      • 4

Bedankt
      dmx control is gedownlowd
      Ken iemand dit programma en kan deze mij even op weg zetten waar ik moet het adres en dergelijke inputten
      Ben volledig een leek maar wil steeds mee volgen met de nieuwe mogelijkheden.
      Het spreekwoordelijk eerste zetje

Groeten
      Marc

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

okay, er van uitgaande dat je niets van dmx weet even een introductie, elk dmx apparaat heeft een startadres, in je manual van je controller staat als het goed is hoe je dit kunt veranderen. normaliter is dit af fabriek nr 1.
        in je stuurprogramma moet je vervolgens je apparaat aanmaken en "patchen". in dmx control hoort dus jouw velleman controller te staan met dmx-adres 1 (of wat het ook is) vervolgens kun je met je softwarefuncties je programma maken.

Helaas heb ik geen ervaring met dmx-controlm dus kan ik je niet inhoudelijk verder helpen.
        inhoudelijk is contact zoeken met Rick van Riel (kwam ik bij uit via google) een idee, deze legt de link tussen dmx en modelbouw: http://mancave.conrad.nl/efteling-at...aan-het-woord/

Comment

• treinfraek
          • Sep 2011
          • 4

Hallo

Bedankt voor de hulp

Maar ben tot de vaststelling gekomen dat de pc steeds zegt in het configuratie scherm van Eurolite dmx contol driver niet gevonden.
          Ga ik naar hard-ware apparatenbeheer wordt gemeld dat dit apparaat correct werkt. Hoe kan ik dit oplossen Of heeft iemand een andere driver?

Nog een bijkomt vraagje
          Ik selecteer de eurolite
          dan apparaat toe voegen oké geen probleem
          Maar dan ga ik zoeken naar HQ power (velleman) dmx 512 decoder for ledstrips 3 channels Deze staat er niet bij. Waar kan ik deze uploaden????
          Of moet ik een andere nemen met meer kananlen?

Groeten
          Marc

Comment

• Hengelosedrummer
            • Feb 2011
            • 23

Wat ik zo lees in de handleiding van Velleman heb je 3 kanalen nodig (RGB), dus ik denk dat je in dit geval gewoon een 3kanaals LED-par in de software kunt patchen. Op die manier stuur je netjes de RGB uit en moet het (denk ik) wel werken

Bij het instellen van het DMX-adres moet je wel even opletten dat dipswitch 10 UIT moet...
            Pourquoi? Parce-que c'est possible!

Comment

• treinfraek
              • Sep 2011
              • 4

Hoi
              nog een vraagje
              In het programma dmx control
              -add device staat First address ?????
              -address gap between devices?????

Op welke nummer zou dit moeten staan

Groeten