Crown XTI 4000 1 kanaal defect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • defrho
    • Nov 2008
    • 19

Crown XTI 4000 1 kanaal defect

Hoi,
    Een tijdje geleden heb ik een Crown XTI 4000 2e hands gekocht!
    Nou viel mij op dat 1 kant zachter klinkt dan de andere.
    Ik heb de amp opengemaakt en zag dat één of andere doe het zelver aan het solderen is geweest.
    Hij heeft getracht een aantal verbrande baantjes en componenten te vervangen bij één van de ingangen.
    Nou is mijn vraag, is het financieel aantrekkelijk om de versterker te laten repareren en zo ja waar kan ik dat het beste laten doen?
    Gr.
    Dennis
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Heb je een foto van de binnenzijde (zoals die NU is, uiteraard)?

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• defrho
      • Nov 2008
      • 19

Op het ogenblik niet maar kan die wel maken!
      Ze staan bij een maat van mij dus ik zal vragen of hij de versterker mee neemt!
      Gr.
      Dennis

Comment

• defrho
        • Nov 2008
        • 19

Hierbij de foto's van de reparatie!

Ik heb eerder de versterker verder gedemonteerd maar kon op het oog geen verdere schade ontdekken.

Gr.
        Dennis

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Het lijkt iets met een ingang te maken te hebben. Misschien defectgeraakt bij een aardlus?
          Links zit dezelfde schakeling nog eens, kun je alvast vergelijken.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• defrho
            • Nov 2008
            • 19

Ik heb de schema's en dan zou het, voor zover ik het kan beoordelen, moeten kloppen!
            Is de versterker het waard om te laten repareren of zullen de reparatiekosten te hoog zijn.
            Gr.
            Dennis

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by defrho
              Ik heb de schema's en dan zou het, voor zover ik het kan beoordelen, moeten kloppen!
              Is de versterker het waard om te laten repareren of zullen de reparatiekosten te hoog zijn.
              Gr.
              Dennis
              Als de versterker verder normaal werkt, zou een van de symmetrische lijntjes dood kunnen zijn. In dat geval heeft het kanaal 6 dB meer signaal nodig om even hard te zijn.
              In de schema's die ik heb, is de opstelling van de onderdelen op de print anders. Wordt moeilijker om dan tips te geven.
              Aan reparatiekosten kun je een limiet stellen. Een goede reparateur zal snel weten wat er aan de hand is en wat de kosten ongeveer zullen zijn.

Speakertech
              Last edited by speakertech; 21-09-11, 10:00.
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• chippie
                • Jul 2006
                • 528

Daar hebben ze precies een lasapparaat gebruikt.
                Schema opvragen en goed nakijken welke onderdelen erop moeten aanwezig zijn. Die SMD's hebben ze er precies op gegooid.

Best met 20W soldeerstation boutje en laten doen door iemand die er iets van weet.......dit is niet normaal. Een afgeschermde brug maken ipv ijzerdraadje met daaronder tape.
                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

Working...