Rca kabel vervangen technics sl1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkevinkd
    • Jul 2007
    • 34

Rca kabel vervangen technics sl1200

Hey

Ik zou bij mijn technics sl1200 draaitafel de rca kabel willen vervangen.
    De rode rca kinch maakt een slecht contact soms en voor time code gebruik is dat wel heel lastig.

Mijn vraag is nu kan ik eender welke andere rca kabel daar in monteren. Of moet dit speciaal geisoleerde rca draad zijn ?
    Zoja waar vind je zo stukje speciaal iso kabel.
    Ik vond veel rca kabel maar nergens staat er iets bij dat het kan gebruikt worden voor draaitafels.

(de rca connectoren vervangen en hersolderen is geen goeie oplossing bij veel verplaatsing komt dit toch los en heb ik opnieuw heel vervelend probleem.
    Vandaar ik opteer om de technics te demonteren en volledige nieuwe kabel de plaatsen)

Thx
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Eerst en vooral een filmpje http://www.youtube.com/watch?v=PxZxJsuW-dY hoe en waar op te passen. Tweede zou ik een fatsoenlijke audiokabel gaan halen waarop je de cinch plugjes kunt plaatsen + aarding. En ik zou ze iets langer maken dan normaal. Soms zijn ze iets te kort bij onze setup met 2 extra cd spelers. De kabel is gewone audiokabel. Enkel zit de aarding als extra in het midden.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Rock On
      • Jan 2004
      • 250

Het is een beste operatie, maar zker niet onuitvoerbaar.
      Ik wil je wel adviseren om de originele kabel van Technics te regelen. De signalen van een draaitafel zijn zo miniem dat de kebel een belangrijke rol speelt. En dan niet alleen de weerstand maar ook de capaciteit.
      Je zegt dat je de draaitefel vooral gebruikt voor tijdcode dingen, en als je daar de verkeerde kabels gebruikt krijg je geen bits maar blubber aan de andere kant.

Succes!
      "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Gewone audiokabel van deftige kwaliteit zal wel voldoen. Origineel van Technics zal een prijskaartje hebben .
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...