T4 bar ,lichten die plots uitvallen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

T4 bar ,lichten die plots uitvallen

[FONT=Calibri]Ik werk met T4 baren en tijdens een show afgelopen week vielen er plots 2 spots van de 4 uit.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Na een tijdje gingen ze terug aan of als je stroom uitzet en terug aanzet werkt het terug. Als je kijkt op het bedieningspaneeltje [/FONT]
    [FONT=Calibri]wanneer de spots zijn uitgevallen Licht het ledje op wat wil beteken dat de lichten normaal zouden moeten werken en de bar ook het signaal ervoor krijgt.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Hebben jullie ervaring met dit probleem en wat kan een oplossing zijn? Op die avond meerdere maken het probleem gehad.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Lichten die er op stonden waren 4 x multipar 575 watt.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Het geheel word aangestuurd door een scene sether . Het 2de rare probleem is dat ik het ook voor gehad heb met nog een andere t4 bar van een ander merk. Je zou dan vermoeden dat het aan de scene sether ligt maar als je kijkt op de t4 bar zie je het ledje oplichten die aangeeft dat de spot zou moeten werken. De bar van het ander merk is opgestuurd onder garantie en weet nog geen resultaat of ze er iets aan gevonden hebben.[/FONT]
    [FONT=Calibri][/FONT]
    [FONT=Calibri]De opstelling was 2 x T4 barren en 1 scene sether 24k met een dmx stop.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Heeft er iemand al het zelfde probleem gehad en hoe is dit opgelost geweest?[/FONT]
    [FONT=Calibri]Groeten,[/FONT]
    [FONT=Calibri]Jeffrey[/FONT]
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Vermoedelijk slecht contact in de verbindingen tussen de stuur- en triacprint.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

check de individuele zekeringhouders? die zitten misschien niet goed aangedraaid?
      knoppen en waarden :)

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

deze botex (of andere OEM merk versie ervan) balken hebben erg veel last ervan als de 230V uit de muur zakt. Weet je of de spanning ok was?

In divese locaties als de spanningsmeters richting de 200V gaan dan raakt ie behoorlijk de kluts kwijt.
        lekker belangrijk!

Comment

• zjeten
          • Mar 2003
          • 331

Heb de spanning gemeten en die was kop 240 volt.
          Aangezien ik het ook al in een andere plaats voor gehad heb lijkt dit onwaarschijnlijk. Ik ga eens de t4 openmaken en kijken of ik een slechte verbinding zie en terug uitgebreid testen. Daarna misschien afwachten tot die andere T4 terug is.

Comment

Working...