24Vac/24Vdc converter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • webrazor
    • Feb 2011
    • 5

24Vac/24Vdc converter

Hallo,

Ik ben opzoek naar een converter die 24Vac kan omzetten naar een 24Vdc het mag ook 10Vdc zijn eigenlijk nog liever.
    Het mooiste zou zijn eentje met meerdere in een uitgangen.

groeten,

webrazor
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Is een wat vreemde vraag....
    Wil je nu 24V AC-24V DC, 24V AC-10V DC of 10V AC-10V DC?
    Moet het gestabliseerd zijn?
    Hoeveel stroom heb je nodig?
    Kortom, veel vragen, wellicht als je erbij verteld waar je het voor nodig hebt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• webrazor
      • Feb 2011
      • 5

Ik zal het even wat duidelijker uitleggen.
      zodra een machine 24Vac uitgeeft wil ik dat dat een show activeert op mijn lightjockey machine via de dmx input van lightjockey. Maar nu hadden we het volgende bedacht nadat we doorkregen dat het uitgangssignaal 24Vdc was. Namelijk 24Vdc verzwakken naar 10Vdc en vervolgens dat aansluiten op een 0-10V naar dmx multiplexer en dat weer koppelen aan de input van lightjockey. Maar nu kreeg ik vandaag het leuke bericht dat de machine 24Vac uitgeeft. Dus hiervoor zoek ik nu een oplossing.

Comment

• jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

Gelijkrichter met een spanningsdeler maken.
        Zo kun je 10 volt maken waarmee je via een Multiplexer wel iets schakelen kan.

je kan ook een 10 volt voeding pakken, en een 24V AC Relais. dan hoef je niets te converteren en houdt je de circuits gescheiden.
        Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

Comment

• koentjes
          • Dec 2007
          • 333

ik zou allereerst een relais aan die 24VAC hangen, en met het daarmee schakelende (potentiaalvrije-)contact verder gaan stoeien.
          zo bereik je iig dat je beide apparaten niet elektrisch aan elkaar hangen.

daarna is het erg simpel om een 10v voeding hieraan te knutselen, welke dan weer aan de ingang van je multiplexer hangt.

Comment

• c.slopsma
            • May 2010
            • 57

ok ..
            ik heb het idee dat je prima weet waarmee je bezig bent dus.. als oplossing zie ik een brug-cel met een condesator er achter (om de pieken op te vangen)

brug-cel:
            B1000C35000F - Gelijkrichter 1000V 35A met faston aansluitingen - Europe Audio

4 tot 1000 volt./35A
            hoop dat je er wat aan hebt

grtz.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Is toch onzin om er zo moeilijk over te doen, simpele diode in serie met een 1K weerstand en een 10V zener met over de zener een elco van 100 uF/35V en je bent er al.

Comment

• c.slopsma
                • May 2010
                • 57

Originally posted by MusicXtra
                Is toch onzin om er zo moeilijk over te doen, simpele diode in serie met een 1K weerstand en een 10V zener met over de zener een elco van 100 uF/35V en je bent er al.

zo ver ben ik nog niet
                klinkt iig errug goed, mik denk het proberen waard.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by c.slopsma

zo ver ben ik nog niet
                  Nope, want dan had je geweten dat een condensator niet de pieken maar de dalen opvangt.

Comment

Working...