GB4 linker bus -/- 20 db signaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

GB4 linker bus -/- 20 db signaal

Goedendag,

Allereerst allen de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Vanavond met mijn GB4 een tapeshowtje gedaan, gelijk vanaf de opstart merkte ik dat mijn linkerbus ongeveer 15 tot 20 dB minder uitstuurde dan rechts, zowel op de VU meters, alsook op de regietafel waar ik inprikte.

Alle bronnen , MD speler, en 3 microfoons, pan stond netjes midden.

opgelost door schuif L 20 dB harder te zetten.

Iemand een idee wat er stuk is? een op-ampje?
    Ikzelf dacht misschien een gebalanceerd/ongebalanceerd fout (geeft ook 20 dB verschil).

Gisteren in dezelfde setup geen problemen gehad.

Bedankt voor de inzet.

Met vriendelijke groet

John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Gebalanceerd/ongebalanceerd geeft 6 dB verschil dus ik denk eerder dat je het bij een kapot opampje moet gaan zoeken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by Whitefarmer
      Gisteren in dezelfde setup geen problemen gehad.
      Insert / contact probleempje?
      Advies neem een stereo jack soldeer de tip en ring aan elkaar.
      Als je het nu nog eens mee maakt dan stop je deze plug in de insertie, als het dan goed is dan ligt het aan de jack plug in de tafel...

Als er een opamp stuk is dan blijft ie stuk, kan ook daar een contact probleem zijn als deze in ic-voetjes zit.

Comment

• Gitarist 62
        • May 2006
        • 278

Originally posted by DJ Antoon
        Insert / contact probleempje?
        Advies neem een stereo jack soldeer de tip en ring aan elkaar.
        Als je het nu nog eens mee maakt dan stop je deze plug in de insertie, als het dan goed is dan ligt het aan de jack plug in de tafel...

Als er een opamp stuk is dan blijft ie stuk, kan ook daar een contact probleem zijn als deze in ic-voetjes zit.
        maar insert lijkt in dit geval ook niet logisch. Als die open blijft staan komt er helemaal niks meer door..

Had je een eq op je insert staan? Daar kan je probleem ook zitten (1 kanaal gain van je eqalizer naar beneden gedraaid bv)
        ~Clearsound~

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Nee, geen inserts, het signaal klonk ook gewoon wel goed, zowel op koptelefoon als over de PA.

Verder heeft (volgens mij) niemand er iets van gemerkt.

Als ik een pfl in of uitdrukte (van de mics of een aux) dan hoorde ik op de koptelefoon ook een 'plofje' en schoot de VU van de linker bus naar de clip, ook de rechter VU ging 'omhoog', maar niet in de clip, wel richting '0' (gok ik). Over de PA was hiervan niets te horen.

Wel bestaat de kans dat de tafel waar ik inprikte (XLR) phantoom aan had staan?! (zou dit iets stukgemaakt kunnen hebben?)

Ik was vandaag druk, morgen heb ik weer wat tijd, dan zal ik thuis even wat proberen uit te zoeken/elimineren.

Alvast bedankt zover.
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Whitefarmer
            Wel bestaat de kans dat de tafel waar ik inprikte (XLR) phantoom aan had staan?! (zou dit iets stukgemaakt kunnen hebben?)

Alvast bedankt zover.
            Jep, tien tegen één dat dat de oorzaak is geweest.

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Originally posted by MusicXtra
              Jep, tien tegen één dat dat de oorzaak is geweest.
              fijn...

dus een opampje??

Wat kan ik doen om het te voorkomen? altijd een DI ertussen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, en prik toch regelmatig in op andermans installatie.
              Groeten John

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Wil je zekerheid dan zul je er inderdaad altijd een trafootje tussen moeten steken.

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Originally posted by MusicXtra
                  Wil je zekerheid dan zul je er inderdaad altijd een trafootje tussen moeten steken.
                  Tja, dan gaan we dat toch maar regelen.

Bedankt.
                  Groeten John

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

[QUOTE=Whitefarmer;552339]
                    Ik was vandaag druk, morgen heb ik weer wat tijd, dan zal ik thuis even wat proberen uit te zoeken/elimineren.
                    [QUOTE]

Tel hier een griepje bij op, en dan kom je er pas veel later weer aan toe.

RaRa, Hij doet het gewoon.

Bij controle gisteren blijkt hij het gewoon te doen ?!

Alle instellingen zijn exact als vorige week (na optreden deksel erop gedaan, en gister eraf gehaald).
                    Groeten John

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

Phantoom op de uitgangen van een tafel kan de gekste dingen veroorzaken.
                      Als je geluk hebt is het tijdelijk, als je pech hebt blaas je de uitgang op.

Blijkbaar heb jij gewoon mazzel gehad...

Groet, Rob.
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

Working...