Audio over glasvezel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muppet
    • May 2009
    • 94

Met 2 goedkope MD-spelers van bv. Sony ben je er ook.
    Je kan deze prima als AD-DA convertors gebruiken. MD-tje niet nodig.
    Sound should sound like it should sound...

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by RonaldH
      @showband
      volgens mij is SPDIF niet geschikt of bedoeld voor lange afstanden (>5m).

@frederic
      Er waren 2 redenen voor, ten eerste lag er glas voor het datanetwerk én er waren aders vrij. Ten tweede is het fijn om een galvanische scheiding te hebben tussen 2 bedrijfspanden. De galvanische scheiding is nu een 100V naar Line converter die bij de eindversterker geplaatst is.
      Als er al een data netwerk verloopt is het toch eenvoudig? Gewoon 2 audiorail modules? Ik vermoed toch dat de glasvezel al aangesloten is op een rack/ switsh?

Comment

• RonaldH
        • Aug 2009
        • 274

@frederic
        Met audiorail modules ben je er nog niet, daarbij aan beide zijden nog AD/DA converter bijplaatsen, alleen daarvoor ben je het budget al kwijt.
        En dan weet ik niet wat de audiorail kost, maar die is vast niet gratis.
        Wie verkoopt die audiorail modules in Nederland trouwens?

@muppet
        Ik weet niet of het mogelijk is om een toslink connector te monteren op echte glasvezel, want de vezel voor toslink is volgens mij van kunststof.
        Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

[QUOTE=RonaldH;546262]@showband
          volgens mij is SPDIF niet geschikt of bedoeld voor lange afstanden (>5m).
          Maar een SPdif signaal relayen lijkt mij makkelijker dan twee converters verzinnen.
          lekker belangrijk!

Comment

• muppet
            • May 2009
            • 94

Originally posted by RonaldH
            @muppet
            Ik weet niet of het mogelijk is om een toslink connector te monteren op echte glasvezel, want de vezel voor toslink is volgens mij van kunststof.
            Goed punt inderdaad....
            Zal denk ik niet meevallen. En aan een rolletje gaffa zal je dan ook niet genoeg hebben
            Sound should sound like it should sound...

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Zowel ADAT als SPDIF mag je vergeten op dergelijke afstand.

Idd, audiorail kost 500$ voor 1 module van ethernet naar adat.

Dan kun je ook eens hier naar kijken: kost ongeveer 200€/ stuk
              Exstreamer 110

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Voor dit soort dingen kun je altijd even bij Extron kijken.

Extron Fiber Optic Extenders - FOXBOX 4G Tx DVI

Heb wel goede ervaringen met hun CAT5 extenders. En eigenlijk doet al hun spul altijd wel wat je er van mag verwachten en is het goed te betalen. Hoe mensen denken dat toslink over tientallen of honderden meters gaat werken is mij een raadsel...
                Last edited by sparky; 21-10-10, 16:02.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by sparky
                  Voor dit soort dingen kun je altijd even bij Extron kijken.

Extron Fiber Optic Extenders - FOXBOX 4G Tx DVI

Heb wel goede ervaringen met hun CAT5 extenders. En eigenlijk doet al hun spul altijd wel wat je er van mag verwachten en is het goed te betalen. Hoe mensen denken dat toslink over tientallen of honderden meters gaat werken is mij een raadsel...
                  In theorie is dat wel mogelijk. Alleen is de aansturing van dergelijke glasvezelkabel onbetaalbaar voor gewone zaken.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Originally posted by frederic
                    In theorie is dat wel mogelijk. Alleen is de aansturing van dergelijke glasvezelkabel onbetaalbaar voor gewone zaken.
                    Als je het op een andere manier aanstuurt, wijk je van het protocol af en is het geen toslink meer.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Als je het op een andere manier aanstuurt, wijk je van het protocol af en is het geen toslink meer.
                      Wat is toslink? Gewoon glasvezel fiber die ook met lichtsignalen werkt.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

De glasvezel uitvoering van spdif aes/ebu of adat.
                        Dus de opto aansluitingen die je op cd spelers, DAT etc ziet. Tegenwoordig zelfs ook al gebruikelijk op desktop pc's.

Comment

• e-sonic
                          • Aug 2004
                          • 329

toslink

toslink staat op wikipedia

TOSLINK - Wikipedia, the free encyclopedia

gebruikelijk is 1 mm Plastic Optical Fiber of POF, dit is 1000 micrometer.

afstanden zijn beperkt, bij wikipedia spreekt men nu over 30 meter, bij gecontroleerde omstandigheden, juiste zenders en ontvangers is 50 meter betrouwbaar.

Echte glasvezel kent een multimode uitvoering 50/62,5 micrometer tot enkele kilometers met infrarood, en single mode 9 micrometer, wat op de oceaanbodem gelegd wordt
                          Last edited by e-sonic; 22-10-10, 08:56. Reason: typo
                          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Dat is wat jij denkt en dus is het waar?

Lees het wikipedia artikel en vooral ook de bronnen waarnaar verwezen wordt, het is meer dan licht door een plastic vezel (ja plastic ja, toslink gebruikt zelden glas. Om nog maar te zwijgen van "glasvezel fiber" zoals jij het noemt)

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Dat is wat jij denkt en dus is het waar?

Lees het wikipedia artikel en vooral ook de bronnen waarnaar verwezen wordt, het is meer dan licht door een plastic vezel (ja plastic ja, toslink gebruikt zelden glas. Om nog maar te zwijgen van "glasvezel fiber" zoals jij het noemt)
                              Zeg mij nu eens waar ik verkeerd ben? De tecnologie van dataoverdracht is exact het zelfde. Bij die toslink kabeltjes kunnen ze "plastiek" gebruiken omdat het op korte afstand is. Maar de manier van data overbrengen via lichtsignalen is exact hetzelfde.

Comment

• leysen
                                • Dec 2007
                                • 5

heb een beetje opgezocht (zit namelijk in de sector) bij een leverancier van bij ons, prijzen kan ik niet geven .
                                Black Box Technology Product Solutions. Everything you need for your data network, buy it at Black Box.

Comment

Working...