Audio over glasvezel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RonaldH
    • Aug 2009
    • 274

Audio over glasvezel

Ik ben op zoek naar een oplossing voor onderstaande uitdaging:
    Monogeluid van een 100V oproepinstallatie via glasvezel koppelen met de geluidsinstallatie van een verderop gelegen bedrijfspand.

Het geluid hoeft slechts in 1 richting en mono.
    Geluidskwaliteit hoeft geen 24-bit/96kHz te zijn
    Er ligt glasvezel voor het data netwerk, en er zijn nog glasvezels over voor het geluid.

Keuze is vrij om via UTP/data netwerk of via seperate glasvezel het geluid te transporteren. Mijn voorkeur gaat uit naar de seperate glasvezel.

Het budget gaat tot circa € 500,00, de verkrijgbaarheid in Nederland is ook vrij belangrijk.
    Er is meer te koop dan je betalen kunt
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

audio over glas

audio over glas is zeker mogelijk, maar of dit in je budget past?

mocht er al data liggen dan kun je misschien mediaportal gebruiken via PC's

ik heb iemand geholpen met zo'n systeem, staat op ht forum

Welke versterker voor KEF CI200.3QS/QR plafondspeakers in kantoorpand

modules voor audio/video zitten bij kramer , NKF optotelecom, budget is een vraagteken,

Ik zag ook een topic over audio streaming op het radioforum,

Radioforum.nl :: Onderwerp bekijken - Bestaat dit? Netwerkgeluidskaart

Zoekterm is audio over IP

groet jurjen
    Last edited by e-sonic; 01-10-10, 10:30. Reason: zoekterm + radioforum
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Niet helemaal in je budget, maar toch maar even....:
      SV565FXDUSA - StarTech - USB DVI KVM Console Extender w/ Serial & Audio Over MM Fiber - 2km

Comment

• RonaldH
        • Aug 2009
        • 274

Ik zit zelf ook niet stil en heb ondertussen iets gevonden:
        IFS AT/AR1000, iemand hier ervaring mee?
        Valt binnen het budget (laatste bericht 2x $199,00), echter de vertegenwoordiging in Nederland moet ik nog zoeken.

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Anders misschien 2 van de deze:
          klik

Dan kan het met een standaard switch de "hele" lan over gerouteerd worden....

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Ik heb er weinig (zeg maar gerust GEEN) kaas van gegeten (maar vind het wel errug interessant), maar heb je niet gewoon 2 optische AD/DA converters nodig?

Wat is de bestaande apparatuur? (bij 'vertrekkende' station en 'ontvangende' station?

Het eerste waaraan ik dacht was een MD-speler (sony htk) die constant op 'REC' staat en zo het signaal via de optische uitgang naar de glasvezel stuurt .
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Helaas is de aansluiting op het data netwerk geen toslink......, ook is de lengte van een toslink kabel enigszins beperkt denk ik.....

Comment

• e-sonic
                • Aug 2004
                • 329

audio over glas

De oplossing van GE is zeker aantrekkelijk, indien er extra vezels aanwezig zijn,
                de audio loopt dan apart van de data, en mocht het netwerk uitvallen of overbelast raken, heeft dit geen invloed.

groet jurjen
                Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Middels dit soort kastjes kun je vervolgens wel weer naar glas toe uiteraard...

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

Ronald, als je nog even de tijd hebt, heb ik wellicht exact wat jij nodig hebt.
                    Ik ben dit aan het ontwikkelen, maar ben nog niet klaar/tevreden.
                    Het wordt een doosje met XLR in en MM-ST uit en andersom.
                    Je hebt dan natuurlijk één aparte vezel nodig, maar dat was ook je plan.
                    Andere connectoren is mogelijk, single mode kan ook, maar is duidelijk duurder.
                    Helaas kan ik nog geen prijs noemen, maar voor een beta tester......

Comment

• RonaldH
                      • Aug 2009
                      • 274

@Carl
                      Bedankt voor het aanbod, maar de klant wil het z.s.m. afgeleverd hebben.

Ondertussen is er een 100V lijntje van het ene gebouw naar het andere gelegd (ondergronds), daar wordt het 100V signaal naar line niveau gebracht en met een 100V eindversterker versterkt voor gebruik in de bedrijfshal.

Voor wie het weten wil, de AR1000/AT1000 is te koop voor € 500 bij Q-CAT trading Schiedam

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

kun je niet gewoon de 100Volt aan de glasvezelkant aansturen en dan gewoon met S/Pdif werken?

Is mijn eerste reactie.
                        lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by RonaldH
                          Ik ben op zoek naar een oplossing voor onderstaande uitdaging:
                          Monogeluid van een 100V oproepinstallatie via glasvezel koppelen met de geluidsinstallatie van een verderop gelegen bedrijfspand.

Het geluid hoeft slechts in 1 richting en mono.
                          Geluidskwaliteit hoeft geen 24-bit/96kHz te zijn
                          Er ligt glasvezel voor het data netwerk, en er zijn nog glasvezels over voor het geluid.

Keuze is vrij om via UTP/data netwerk of via seperate glasvezel het geluid te transporteren. Mijn voorkeur gaat uit naar de seperate glasvezel.

Het budget gaat tot circa € 500,00, de verkrijgbaarheid in Nederland is ook vrij belangrijk.
                          Waarom wil jij een eenvoudig audiosignaal via glasvezel transporteren?

Comment

• RonaldH
                            • Aug 2009
                            • 274

@showband
                            volgens mij is SPDIF niet geschikt of bedoeld voor lange afstanden (>5m).

@frederic
                            Er waren 2 redenen voor, ten eerste lag er glas voor het datanetwerk én er waren aders vrij. Ten tweede is het fijn om een galvanische scheiding te hebben tussen 2 bedrijfspanden. De galvanische scheiding is nu een 100V naar Line converter die bij de eindversterker geplaatst is.

Comment

• Carl
                              • Nov 2000
                              • 907

Er zijn ook bedrijven die geen koper in de grond willen hebben, anders dan voor energievoorziening. Dit geldt vooral op grote terreinen met meerdere gebouwen etc. Dat was voor mij de reden om dit te willen ontwikkelen. Ik zag bij een van onze klanten daar een toepassing voor, maar daar is het wel met koper opgelost.
                              Natuurlijk is het lastig om zoiets te bouwen, maar wellicht is het toch de moeite waard. Het is voor mij ook meer prestige en lol dan commercie.
                              Ik wist niet dat het er al was, maar heb er ook niet naar gezocht. Ik ben gewoon begonnen, maar heb er niet veel tijd voor helaas.

Comment

Working...