Vervaardiging stolpcases met popnagelvrij profiel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

    #1

    Vervaardiging stolpcases met popnagelvrij profiel

    Beste allen,

    Deze week begin ik met de vervaardiging van vijf stolpflightcases (hoedjes). Hiervoor heb ik popnagelvrij sluit- en hoekprofiel gekocht.

    Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in een foto verslag?

    Is er iemand die de hosting van de foto's op zich wil nemen? Ik ben daar niet handig mee...

    Groeten, @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

    #2
    Lijkt me wel interessant om te volgen!

    Foto's kan ik wel voor je hosten, mail adres vind je op mijn profiel.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

    Comment

    • Waveform
      • Dec 2009
      • 321

      #3
      Ga je dit bouwen adhv insteekprofielen?

      Comment

      • @lex
        • Jul 2006
        • 1086

        #4
        Originally posted by Beckers Entertainment
        Lijkt me wel interessant om te volgen!

        Foto's kan ik wel voor je hosten, mail adres vind je op mijn profiel.
        Dank voor het aanbod. Ik houd je op de hoogte

        Originally posted by Waveform
        Ga je dit bouwen adhv insteekprofielen?
        Ik ken het als popnagelvrij profiel, maar het is inderdaad ook bekend als insteekhoekprofiel. Zoals dit, maar dan met andere afmetingen:

        Insteekhoekprofiel | 6,7mm | R2 | gegroefd | 1,4mm dik | Penn-elcom - J&H licht-geluid.nl / flightcase-onderdelen

        Ik heb het bij een concurrent vandaan. Ik geef de voorkeur aan glad profiel. Zeker omdat de richels in het profiel niet nodig zijn omdat ik geen popnagels in de buitenkant van het profiel gebruik.

        @lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

        Comment

        • @ndrew
          • Jun 2005
          • 220

          #5
          maak maar wat foto's ben benieuwd.
          <laat het maar draaien>

          Comment

          • HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 649

            #6
            Ben ook benieuwd naar de foto's.
            Moet wel eerlijk zeggen dat ik, op de een of andere manier, altijd een beetje gereserveerd ben over hoe "sterk" dit is t.o.v. de gepopnagelde variant, ondanks dat ik er geen ervaring mee heb en dit slecht op gevoel berust.

            Comment

            • @lex
              • Jul 2006
              • 1086

              #7
              Originally posted by HR Soundproductions
              Ben ook benieuwd naar de foto's.
              Moet wel eerlijk zeggen dat ik, op de een of andere manier, altijd een beetje gereserveerd ben over hoe "sterk" dit is t.o.v. de gepopnagelde variant, ondanks dat ik er geen ervaring mee heb en dit slecht op gevoel berust.
              Ik heb mijn eerste vijftien kisten bij Meekel Cases gekocht. Deze zijn allen popnagelvrij en ik heb nog nooit problemen gehad met degelijkheid.

              Wel moet ik zeggen dat ik in de luxe positie verkeer dat ik eigenlijk vrijwel nooit kisten stapel of tip. Ik werk alleen en wil dus ook alleen de auto kunnen lossen. Dan is tippen van een 100kg+ kist geen optie en stapelen al helemaal niet. Ze hebben bij mij dus iets minder de verduren dan echte Rock 'n Roll...

              Maar als ik kijk naar de popnagelvrije kisten conculega's dan is mijn conclusie dat het niet uitmaakt. Voordeel is ook dat popnagelvrij je toestaat je kisten te repareren als het hout echt kapot is (lepel van de vorkheftruck door een zijpaneel: paneel kan vervangen worden).

              @lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

              Comment

              • renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

                #8
                Originally posted by @lex
                Voordeel is ook dat popnagelvrij je toestaat je kisten te repareren als het hout echt kapot is (lepel van de vorkheftruck door een zijpaneel: paneel kan vervangen worden).
                Dat kan bij kisten met popnagels ook prima... alleen moet je dan een paar popnagels uitboren
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                Comment

                • jans
                  • Feb 2003
                  • 869

                  #9
                  Originally posted by @lex
                  Voordeel is ook dat popnagelvrij je toestaat je kisten te repareren als het hout echt kapot is (lepel van de vorkheftruck door een zijpaneel: paneel kan vervangen worden).
                  @lex
                  Dit kan met een case welke voorzien is van popnagels ook alleen heb je hier meer werk van.
                  Sommige bedrijven lijmen het hout aan elkaar of voorzien ze van spijkers/nieten dan wordt dit weer wat lastiger.

                  Ik vraag me af hoe het geheel bij elkaar blijft zonder popnagels i.o.d.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                  Comment

                  • MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

                    #10
                    Originally posted by jans
                    Dit kan met een case welke voorzien is van popnagels ook alleen heb je hier meer werk van.
                    Sommige bedrijven lijmen het hout aan elkaar of voorzien ze van spijkers/nieten dan wordt dit weer wat lastiger.

                    Ik vraag me af hoe het geheel bij elkaar blijft zonder popnagels i.o.d.
                    Je tikt het hout in het profiel, waar 'ankerrichels' in zitten als het ware, dr in is ook echt erin, uiteraard kan het met moeite er weer uit, maar dat gaat niet makkelijk!
                    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 08-06-10, 18:24.
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

                      #11
                      Insteekprofiel of hoeklijnen, het kan beide en het is even sterk. De beperkende factor is de draagkracht van de plaat hout die je gebruikt, de hardware is vele malen zwaarder te belasten dan je plankje multiplex.

                      Welke wijze van bouwen je ook gebruikt, het is net wat je zelf handiger en mooier vindt wat de doorslag geeft.
                      Kwaliteit of stevigheid maakt echt geen bal uit!

                      Even over stevigheid: De meeste roadproof kisten krijgen hun stevigheid door Netjes en/of lijm. De hoeklijnen zijn er niet helemaal voor de sier, maar de houtverbindingen zijn doorgaans al stevig genoeg.

                      Mocht je foto's gehost willen hebben van je bouwproject: mail ze maar even door.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      • DJ nn
                        • Jun 2006
                        • 489

                        #12
                        Profielen/bolhoeken raken ook altijd de grond/muur dus deze vangen het meeste van krachten op.

                        Als je allemaal verschillende maten van kisten hebt, dan zul je zien dat je hout het zwaarder heeft van de hoeken van de andere kisten.

                        Bij dezelfde afmetingen van kisten (vooral hoogte dan) komen altijd de bolhoeken op elkaar of op de hoekprofielen, dus je hout krijgt minder deuken/krassen.

                        Dus gebruik ook dezelfde wielen als je toch geen blauwe wil! (hoogte dan toch)

                        Verder om in dit topic te antwoorden: Geen flauw idee wat steviger is, maar scheelt een hoop boorwerk! (en wringwerk als je geen luchtdruk hebt)

                        grtzz
                        ... the sound of silence...

                        Comment

                        • @lex
                          • Jul 2006
                          • 1086

                          #13
                          Originally posted by DJ nn
                          Verder om in dit topic te antwoorden: Geen flauw idee wat steviger is, maar scheelt een hoop boorwerk! (en wringwerk als je geen luchtdruk hebt)

                          grtzz
                          Gelukkig heb ik perslucht! Ik heb twee bakken met popnagels klaarstaan. Per kist:

                          8 bolhoeken a 6 popnagels = 48
                          8 hoeklijnen a 4 popnagels = 32
                          4 fliphandles a 10 popnagels = 40
                          4 vlindersluitingen a 14 popnagels = 56

                          Totaal toch nog zo'n 180 nageltjes... Hoezo popnagelvrij???

                          @lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                          Comment

                          • @lex
                            • Jul 2006
                            • 1086

                            #14
                            Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                            Je tikt het hout in het profiel, waar 'ankerrichels' in zitten als het ware, dr in is ook echt erin, uiteraard kan het met moeite er weer uit, maar dat gaat niet makkelijk!
                            Het profiel met ankerrichels ken ik niet. Het profiel dat ik gebruik is glad aan de binnenkant. Met een aangepaste pneumatische tacker sla ik kleine deuken aan de binnenzijde in het aluminium profiel. Deze deuken zijn dus verzonken in het hout dat daaronder ligt. Het is een zeer degelijke manier van bevestigen. En het gaat supersnel. Het aanpassen van de tacker kost wel wat tijd en moet voorzichtig, anders kan je reserveonderdelen bestellen.

                            Gr, @lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                            Comment

                            • @lex
                              • Jul 2006
                              • 1086

                              #15
                              Originally posted by moderator
                              Mocht je foto's gehost willen hebben van je bouwproject: mail ze maar even door.
                              Domme vraag mss, maar naar welk adres stuur ik ze?

                              @lex

                              edit mod: mailadres ligt in je inbox
                              Last edited by moderator; 10-06-10, 20:30.
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                              Comment

                              Working...