Geluid valt soms weg, oorzaak?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • boogieworld
    • Jun 2010
    • 1

Geluid valt soms weg, oorzaak?

Hoi allen,

Ik zit al lange tijd met het volgende probleem.
    versterker - PC - laptop
    Na ongeveer 10 min valt vaak op de boxen het geluid weg. Ik probeer het dan op te lossen om het volume te verhogen maar dat werkt maar 10 min. ook het aan en uit knopje snel indrukken van het mengpaneel geeft het geluid weer terug maar na verloop van tijd hetzelfde probleem. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen om dit euvel op te lossen. (ik draai in een dansclub dus niks is zo frustrerend als wegvallen van geluid aan 1 kant)
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by boogieworld
    Hoi allen,

Ik zit al lange tijd met het volgende probleem.
    versterker - PC - laptop
    Na ongeveer 10 min valt vaak op de boxen het geluid weg. Ik probeer het dan op te lossen om het volume te verhogen maar dat werkt maar 10 min. ook het aan en uit knopje snel indrukken van het mengpaneel geeft het geluid weer terug maar na verloop van tijd hetzelfde probleem. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen om dit euvel op te lossen. (ik draai in een dansclub dus niks is zo frustrerend als wegvallen van geluid aan 1 kant)
    Er klopt al iets niet in je verhaal, kennelijk zit er ook nog een mengpaneel tussen.
    zou eerst eens gaan zoeken welk apparaat de storing geeft, vervang de laptop eens door een CD speler en kijk of het probleem er nog is. Is het probleem er nog dan is de laptop niet de veroorzaker. Wissel de linker en rechter output van het mengpaneel, verhuist het probleem mee dan zijn versterker en luidsprekers ook niet de oorzaak.
    Nu is je mengpaneel de hoofdverdachte, sluit de laptop eens op een andere input aan, blijft het probleem dan kun je nog links en rechts van je laptop wisselen, verhuist het probleem mee dan is de kabel de dader en anders je mengpaneel.
    Daar zou je kunnen kijken of er een insert jack chassis, een fader, schakelaar, etc. slecht contact maakt door er een voor een aan te rommelen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

^^ met hem.
      Willen wij je hier een beetje kunnen helpen, dan is het van essentieel belang dat je een duidelijke omschrijving van de setup beschrijft.
      Wat je nu geeft versterker - PC - laptop klopt om te beginnen niet, maar het is echt te summier.
      Geef de -complete- setup nogmaals, maar dan met welke bekabeling er gebruikt wordt, welke modellen apparatuur (de mixer in ieder geval).

Ondanks het gebrek aan voldoende info is er bij computers (en laptops) altijd een heel erg zwak punt als je de standaard huis-tuin en keuken geluidskaart gebruikt. De minijack connector. Dat ding is vaak onderhevig aan slechte contacten (door corrosie en ander vuil/stof) hetgeen een grote kans geeft op uitval. Als je een draai eraan geeft en het geluid komt weer terug, dan weet je dat het dat was.

Als je het volume verhoogt (wat volgens jouw dan maar 10 minuten werkt), waarop heb je dan het volume verhoogt?
      En is het audio signaal dan op de mengtafel ook al half weg, of betreft het alleen bij de versterker of daarna?
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Boi
        • Apr 2004
        • 541

Als je uitval constant is qua tijd ga dan eens naar de instelling van je laptop en schakel alles uit wat te maken heeft met zaken op slapen/rust zetten, dus harde schijf uitschakelen na .....minuten, beeldscherm op slaapstand, pc in slaapstand na....min.
        Alles uitzetten en dan blijft het signaal goed.
        groetjes

___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...