sketchup flightcase onderdelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • STINO
    • Feb 2004
    • 93

sketchup flightcase onderdelen

Hallo,

Ik probeer me een beetje te verdiepen in de kunst van het ontwerpen en bouwen van flightcases. Na eindeloze tekeningen met pen en papier heb ik mijn oog laten vallen op het programma sketchup van google.
    Ik heb in het “Sketchup Warehouse” al een aantal projecten van flightcases gevonden. Van deze projecten heb ik al een aantal onderdelen kunnen “kopieren” zoals een grote balhoek, een groot vlinderslot, 30 mm hoekprofielen,…

Nu vroeg ik me af of er hier op het forum nog mensen zijn die onderdelen / ontwerpen hebben van flightcases, en die deze zouden willen beschikbaar maken voor andere gebruikers.
    Ik ben specifiek nog op zoek naar medium balhoeken, medium vlindersloten en medium handgrepen,…

Alvast bedankt.
    Skyline forever
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by STINO
    Hallo,

Ik probeer me een beetje te verdiepen in de kunst van het ontwerpen en bouwen van flightcases. Na eindeloze tekeningen met pen en papier heb ik mijn oog laten vallen op het programma sketchup van google.
    Ik heb in het “Sketchup Warehouse” al een aantal projecten van flightcases gevonden. Van deze projecten heb ik al een aantal onderdelen kunnen “kopieren” zoals een grote balhoek, een groot vlinderslot, 30 mm hoekprofielen,…

Nu vroeg ik me af of er hier op het forum nog mensen zijn die onderdelen / ontwerpen hebben van flightcases, en die deze zouden willen beschikbaar maken voor andere gebruikers.
    Ik ben specifiek nog op zoek naar medium balhoeken, medium vlindersloten en medium handgrepen,…

Alvast bedankt.
    Sketch-up is heel gebruikersvriendelijk, je kunt die onderdelen ook zelf heel simpel tekenen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Dj Yves
      • Sep 2008
      • 72

Waarom teken je niet gewoon de uitsparingen voor de sloten, schanieren, enz.
      Dat doe ik altijd. Maar inderdaad wat MusicXtra zegt: het is gemakkelijk zelf te tekenen''.
      If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

kan je niet resizen?
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by Funmaker
          kan je niet resizen?

Met S (sneltoets) kan je schalen, maar dat is 1=begin, lager dan 1= kleiner, groter dan 1=groter, dus niet in MM ofzo. Verder weet ik zo niet of er nog een manier is. (zelf ook gebruiker, maar nog geen flightcases getekend)

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Met schalen kun je inderdaad onderdelen naar believen vergroten of verkleinen, wanneer je een maar erbij zet zie je ook naar hoeveel mm je schaalt. Met deze functie kun je trouwens ook spiegelen.
            Handigst in dit geval is gewoon ff middagje met een catalogus op schoot alle flight case onderdelen tekenen en zo een eigen database met componenten aanleggen en die importeren wanneer je ze nodig hebt.
            Zelfde heb ik gedaan met mijn CAD programma.

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Originally posted by MusicXtra
              Met schalen kun je inderdaad onderdelen naar believen vergroten of verkleinen, wanneer je een maar erbij zet zie je ook naar hoeveel mm je schaalt. Met deze functie kun je trouwens ook spiegelen.
              Handigst in dit geval is gewoon ff middagje met een catalogus op schoot alle flight case onderdelen tekenen en zo een eigen database met componenten aanleggen en die importeren wanneer je ze nodig hebt.
              Zelfde heb ik gedaan met mijn CAD programma.
              Gebruik jij CAD 3d of 2d?
              Zelf gebruik ik cad en inventor, toch is de voorkeur voor mij inventor (ik weet niet of er hier mensen zijn die dat gebruiken?).

CAD gebruik ik voor simpele of juist zeer complexen technische tekening.

Maar vooral voor het werk waar jullie het voor gebruiken, zou ik kiezen voor inventor, mede doordat deze vanuit 3D tekent. Opzicht is dit progamma een uitgebreiderde verzie van Sketch-up. En er zijn een hoop "blocks" en andere handige voorgetekende bestandjes te vinden op het net.
              Ook is het handig dat je het kunt uit printen in 2d zonder het extra uit te tekenen. gelijk alle maten er in. En natuurlijk de juiste projectiemethoden gelijk toegepast.
              Last edited by dj-wojcik; 25-05-10, 22:30.
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by dj-wojcik
                gebruik jij cad 3d of 2d?
                zelf gebruik ik cad en inventor, toch is de voorkeur inventor (ik weet niet of er hier mensen zijn die dat gebruiken).

cad gebruik ik voor simpele of zeer complexen techniesche tekening

maar vooral voor het werk waar jullie het gebruiken zou ik kiezen voor inventor, mede doordat deze vanuit 3D tekent. opzich is dit progamma een uitgebreiderde verzie van Sketchup. en er zijn een hoop "blocks" en andere handige voorgetekende bestandjes te vinden op het net
                ook is het handig dat je het kunt uit printen in 2d zonder het extra uit te tekenen. gelijk alle maten er in. en natuurlijk de juiste projectiemethoden gelijk toegepast
                Ik gebruik Shark, dat is een heel uitgebreid programma in 3D waarmee je ook allerlei berekeningen (totaal gewicht, zwaartepunt, sterkte) uit kunt voeren.
                Is niet erg gebruikersvriendelijk in vergelijking met GSU maar wel veel uitgebreider.

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

de meeste progamma's waar mee "professioneel" word getekent zijn niet niet de makkelijkste om te begrijpen.
                  ik gebruik zelf gsu niet. maar ik denk zelf dat het progamma niet aan mijn eisen zou voldoen. denk maar bijvoorbeeld aan maatgeving en mogelijkheden. zoals complexe maatvoering, bewegende delen en verschillende ruwheden icm oppervlakte.

kun je trouwens ook vanuit gsu een 2D teking laten uitrollen met daar op gelijk een zaagplan, werktekening en stuklijsten?
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• STINO
                    • Feb 2004
                    • 93

Ik zal inderdaad proberen om, vertrekkend vanuit de onderdelen die ik al heb gevonden, de juiste componenten te scalen / hertekenen.
                    @ MusicXtra: het aanleggen van een componenten database is inderdaad mijn bedoeling.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ontwerpen.

Alvast iedereen bedankt voor de antwoorden.
                    Skyline forever

Comment

Working...