Kanalen mengtafel dood

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

Kanalen mengtafel dood

Bij mijn 36-8-2 tafel zijn enkele broodjes opeens dood, 3 kanalen geven wel nog een pfl en aux output maar niks naar de subgroepen of L/R en 4 kanalen zijn gewoon helemaal dood op de mute en pfl ledjes na.
    Iemand een idee om dit op te lossen?
    groetjes

___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by Boi
    Bij mijn 36-8-2 tafel zijn enkele broodjes opeens dood, 3 kanalen geven wel nog een pfl en aux output maar niks naar de subgroepen of L/R en 4 kanalen zijn gewoon helemaal dood op de mute en pfl ledjes na.
    Iemand een idee om dit op te lossen?
    De batterijen van mijn glazen bol zijn leeg, je zult dus moeten vertellen over welk mengpaneel het gaat.
    Heel vaak zijn het de connectoren van de bandkabel(s), die de broodjes onderling doorverbinden. Een keer de steker van het gestoorde kanaal losnemen en weer terug erop zetten. doet het euvel vaak verdwijnen. De stekers zijn meestal piercing stekers. Ook daar kan het probleem zitten. De bandkabel eens flink bewgen nabij de connector lost dan zo´n fout ook (tijdelijk) op.
    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Peavey Mark VIII 3600 series.
      Zit heel erg weinig ruimte op de bandkabel om deze te bewegen en is erg stug. Is ook echt een probleem als je er 1 broodje uit wilt halen, moet je echt 4 tot 5 broodjes losmaken zodat je een beetje bewegings vrijheid hebt om dat te doen.
      Maar zal het eens proberen wie weet zit daar het euvel.
      Bedankt alvast
      groetjes

___

Comment

• Disco Service Apeldoorn
        • Nov 2000
        • 299

Als de bandkabel heel stug is, en het is ook nog eens molex, dan zullen de soldeeringen op de printen wel los zitten.

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

De power is molex en de signaal is harting bandkabel en stekker.
          Maar we halen morgen de tafel uit elkaar en gaan zoeken of het inderdaad soldeerpunten zijn die opnieuw gevloeid moeten worden en of alle inserts in en out goed werken op het doorverbind lipje en of er per ongeluk geen krasjes zijn ontstaan op printsporen.
          groetjes

___

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

We hebben eerst maar eens alle ic's vervangen en nu hebben we dus nog maar 1 dood kanaal en 2 kanalen met een defecte fader. Nieuwe alps faders bij de fabriek in amerika besteld en het dode kanaal weggebracht om het te laten repareren, we konden geen slechte of losse contacten op de print vinden en ook geen weerstanden of condensatoren die fout waren dus dan houd het voor ons op.
            groetjes

___

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by Boi
              Nieuwe alps faders bij de fabriek in amerika besteld.
              Ik geloof niet dat de fabriek voor faders en potmeters in america staat, maar is op zich ook niet belangrijk.

[About Alps] History - Alps Electric

Als je bij de fabriek besteld, kun je oneindig veel verschillende types krijgen. Vraag alleen niet naar een standaard type fader dat kennen ze niet echt. Maar in dat geval moet het ook om grote aantallen gaan.

Maar er zijn distributeurs die de populaire typen die ze veel (aan fabrikanten) uitleveren ook op voorraad houden, kijk eens bij Farnell.

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

[QUOTE=DJ Antoon;535944]Ik geloof niet dat de fabriek voor faders en potmeters in america staat, maar is op zich ook niet belangrijk.

[About Alps] History - Alps Electric[end quote]

Nieuwe alps faders bij peavey besteld, daar ik de originele faders wil die nu ook in de tafel zitten.
                groetjes

___

Comment

Working...