filter vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarrel
    • Sep 2008
    • 22

filter vraagje

Hallo. wij draaien zo nu en dan eens een paar platen in de kroeg, dat doen we met twee grote speaker kasten met daarin twee 15 inch woofers en een hoorn, maar nu is er in één van de kasten het filter voor het hoog kapot. nu is mijn vraag of ik deze speakers ook actief kan gaan filteren met een behringer 2/3 weg crossover (model cx2310) op enkel één versterker (dap p2000)

MvG harold.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by tarrel
    Hallo. wij draaien zo nu en dan eens een paar platen in de kroeg, dat doen we met twee grote speaker kasten met daarin twee 15 inch woofers en een hoorn, maar nu is er in één van de kasten het filter voor het hoog kapot. nu is mijn vraag of ik deze speakers ook actief kan gaan filteren met een behringer 2/3 weg crossover (model cx2310) op enkel één versterker (dap p2000)

MvG harold.
    En hoe had je dat bedacht met slechts één versterker?
    Tweeweg actief heb je per kant twee versterker kanaaltjes nodig, 3 weg actief dus drie versterker kanaaltjes.
    Je zult er dus een versterker bij moeten kopen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RenéE
      • Oct 2006
      • 291

Je zou, afhankelijk van vermogen en impedantie van de speakers, eventueel mono kunnen gaan draaien. Misschien klinkt het voor sommigen hier als vloeken in de kerk maar als je L+R netjes somt dan zie ik er niet echt een probleem in in zo'n situatie.

Maarre, wel een hoop gedoe hoor allemaal. Ik zou gewoon het filter (laten) repareren of vervangen, ben je met een beetje mazzel nog goedkoper uit ook.

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1087

Originally posted by RenéE
        Je zou, afhankelijk van vermogen en impedantie van de speakers, eventueel mono kunnen gaan draaien. Misschien klinkt het voor sommigen hier als vloeken in de kerk maar als je L+R netjes somt dan zie ik er niet echt een probleem in in zo'n situatie.

Maarre, wel een hoop gedoe hoor allemaal. Ik zou gewoon het filter (laten) repareren of vervangen, ben je met een beetje mazzel nog goedkoper uit ook.
        Links en rechts netjes sommen???

Succes,

@lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• RenéE
          • Oct 2006
          • 291

Ja. Als je een mono signaal gaat maken wil je natuurlijk wel dat de geluidsinformatie van zowel links als rechts in je nieuwe signaal vertegenwoordigd is.

Zomaar de links en rechts uitgang aan elkaar knopen kan natuurlijk niet, vandaar 'netjes sommen'. Diverse mogelijkheden:
          - mixertje (beetje onzinnig duur wellicht)
          - bij gebalanceerde signalen de + van links op de + van de mono plug en de - van rechts op de - van de mono plug, het geheel sommeert dan netjes aan de ingang van het apparaat.
          Last edited by RenéE; 27-04-10, 13:41.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by RenéE
            Ja. Als je een mono signaal gaat maken wil je natuurlijk wel dat de geluidsinformatie van zowel links als rechts in je nieuwe signaal vertegenwoordigd is.

Zomaar de links en rechts uitgang aan elkaar knopen kan natuurlijk niet, vandaar 'netjes sommen'. Diverse mogelijkheden:
            - mixertje (beetje onzinnig duur wellicht)
            - bij gebalanceerde signalen de + van links op de + van de mono plug en de - van rechts op de - van de mono plug, het geheel sommeert dan netjes aan de ingang van het apparaat.
            Volgens mij ben je een cursus moeilijk doen aan het schrijven.
            Of een versterker bijkopen en aktief gaan werken, of gewoon het filter (laten) repareren/vervangen.

Comment

• tarrel
              • Sep 2008
              • 22

Nou. lijkt me duidelijk. gewoon ander filters plaatsen dus. iemand in de buurt van drenthe mischien nog wat voor een mooi prijsje in de aanbieding?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by tarrel
                Nou. lijkt me duidelijk. gewoon ander filters plaatsen dus. iemand in de buurt van drenthe mischien nog wat voor een mooi prijsje in de aanbieding?
                En dat gaat dus ook niet werken.
                Zou gewoon het filter bestellen dat in deze kast hoort.

Comment

Working...