newbe met technische vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elmo51
    • Apr 2010
    • 2

newbe met technische vraag

Hoi allemaal
    Ik ben nieuw hier en hoop dat ik zo wat meer kan leren over geluid en de techniek
    Ik ben net begonnen en heb een klein geluidssetje, de yamaha stagepas 500, die bevalt me prima
    Nu is het zo dat de band wil uitbreiden en dat betekent dat ik een stabiel gebalanceerd kanaal te kort ga komen met het stagepas mengpaneel.
    Ik heb een phonic 1860 deluxe mangpaneel op de kop kunnen tikken maar nu vraag ik me af of ik daar de stagepas 500 speakers op kan gebruiken zonder dat ik ze op blaas , de phonic is namenlijk 2x 400 watt powered,
    de yamaha speakers zijn 200 watt per stuk, ik heb er al veel over gelezen maar kom er niet uit, de 1 zegt dit de ander dat,
    Ik weet wel dat het ohmage gelijk moet zijn, dit is bij de stagepas speakers 4 ohm en op de phonic ook
    als ik de stagepas speakers niet kan gebruiken wil ik namenlijk de stagepas verkopen en andere speakers kopen bij de phonic
    Ik weet dat het te horen is aan de vervorming maar hoe groot is nu de kans dat je de yamaha speakers op blaast met de phonic?
    Als het niet kan wat kan ik dan het beste kopen?
    Heel erg bedankt allemaal alvast!
    Grt
    Albert
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Je zou gemakkelijk de speakers erop aan kunnen sluiten, maar let wel op dat je niet je volle vermogen op die speakers afstuurt, en ze vervolgens opblaast. Als je met zorg je apparatuur behandelt, en niet te hard gaat, gaat alles goed.

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Antwoord incl. wat correcties ter lering:
      Originally posted by elmo51
      ...
      stabiel gebalanceerd kanaal
      Van een "stabiel gebalanceerd kanaal" heb ik nog nooit gehoord. Wellicht bedoel je gewoon een gebalanceerd kanaal.
      Ik heb een phonic 1860 deluxe mangpaneel op de kop kunnen tikken maar nu vraag ik me af of ik daar de stagepas 500 speakers op kan gebruiken zonder dat ik ze op blaas , de phonic is namenlijk 2x 400 watt powered,
      de yamaha speakers zijn 200 watt per stuk, ik heb er al veel over gelezen maar kom er niet uit, de 1 zegt dit de ander dat
      Een hele simpele vuistregel: een versterker kan (moet zelfs) beter te zwaar zijn dan te licht.
      De door jouw geschetste situatie zou prima moeten kunnen zonder problemen. Je moet wel je oren erbij blijven houden, maar dat geldt ALTIJD.
      Ik weet wel dat het ohmage gelijk moet zijn, dit is bij de stagepas speakers 4 ohm en op de phonic ook
      Dat 'ohmage' wordt impedantie genoemd. Je kunt dat zien als frequentie afhankelijke weerstand. De eenheid is in Ohm.
      als ik de stagepas speakers niet kan gebruiken wil ik namenlijk de stagepas verkopen en andere speakers kopen bij de phonic
      Ik weet dat het te horen is aan de vervorming maar hoe groot is nu de kans dat je de yamaha speakers op blaast met de phonic?
      Als het niet kan wat kan ik dan het beste kopen?
      Heel erg bedankt allemaal alvast!
      Het is een keuze, de speakers zullen zonder problemen werken op die phonic powered mixer.
      Maar dat Yamaha setje is een setje. En ik denk dat je die als setje best nog wel kunt verkopen. Anders blijf het powered yamaha mixertje bij jouw over en ligt dat stof te happen. En dat is ook zonde.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• elmo51
        • Apr 2010
        • 2

bedankt zo ver allemaal, ik vond ohmage al erg vreemd klinken

Comment

Working...