Kanaalstoringen GL2200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Kanaalstoringen GL2200

Is best wel eens wat over geschreven, maar niet echt bevredigend.
    Het verschijnsel dat ik met m'n AH GL2200 heb is, dat een paar kanalen vreemd doen. Althans soms.
    Ligt de tafel rustig een paar voorstellingen in het theater, dan is plotseling kanaal (uiteraard) 13 niet meer via de fader te regelen. Gewoon op de MAX! Leuk met een soliste op dat kanaal..................
    Heb het ook al een keer gehad op (stereo) kanaal 15 met een CD er op...MAX!
    Thuis gekomen dan is er niets meer te vinden. Zeer onbevredigend. Wat ik dan doe is de bandkabel van het broodje lostrekken en weer vastdrukken in de hoop dat dat het wel weer was.. Maar zekerheid?? no way!

Hopelijk weet iemand hier een echt aanwijsbare oorzaak in deze tafels?
    Als het moet soldeer ik alle kanalen de bandkabel vast. Maar ja als na een tijdje blijkt dat dat het toch niet was, dan ben je dom bezig.

Wie oh wie??

ps ik heb de tafel al jaren. Nieuw gekocht, in een flightcase en alles..
    Dus niet mishandeld oid.

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

De bandkabel is een erg zwakke plek van de GL2200's. De eilandjes op de kanaal broodjes zijn te klein waardoor de solderingen losraken en slecht contact maken. Hoe dan ook, dit resulteert in het niet meer kunnen toewijzen van kanalen aan groepen / LR. Het niet meer kunnen regelen van een kanaal met de fader klinkt mij onbekend in de oren maar heeft, voorzover ik de GL2200 van binnen heb kunnen bestuderen, niets met de bandkabel te maken. Het is geen los contact tussen de fader en het broodje?

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Als een fader op (ongeveer) max gaat terwijl deze dicht staat, dan zal dat waarschijnlijk aan de massa verbinding liggen tussen de fader en de PCB.

Wat ik wel eens gezien heb is dat de aanhechting van de fader zelf niet ok is. Dus het soldeeroogje wat verbinding moet maken met de massa zijde van het weerstandsmateriaal.

Ik gok dus op een slechte fader.
      Als het altijd 13 is, zou ik hem eens ruilen met 14...

Comment

Working...