symmetrisch gevoed mengpaneel op asymmetrisch gevoede versterker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by timberleek

en dan bedoel ik de virtuele -9. dus de eigenlijke ground
    Inderdaad als dat hetzelfde is als de signaal massa van de eindversterker dan zit je goed. Hoop wel dat je speakers vertraagt ingeschakeld worden, want de elco moet eerst wel opladen anders heb je een plop/knal. Kan ook door altijd netjes de potmeters dicht te zetten...

Comment

• Jan van Duren
      • May 2004
      • 204

kan je helaas niet helpen. Maar wat ga je eigenlijk doen met dit setje????

Comment

• timberleek
        • Apr 2010
        • 8

Originally posted by DJ Antoon
        Inderdaad als dat hetzelfde is als de signaal massa van de eindversterker dan zit je goed. Hoop wel dat je speakers vertraagt ingeschakeld worden, want de elco moet eerst wel opladen anders heb je een plop/knal. Kan ook door altijd netjes de potmeters dicht te zetten...
        ja klopt. Maar ik ga eerst wel eens kijken of ik de versterker niet opnieuw kan bouwen op een symmetrische voeding. dan zijn zowel de versterker als het mengpaneel symmetrisch en is er geen verschil tussen beide "ground's". De print van de huidige versterker was toch mislukt.

Originally posted by Jan van Duren
        kan je helaas niet helpen. Maar wat ga je eigenlijk doen met dit setje????
        voor fun.
        vakantie, strand etc.
        ik had al eerder een soort speakerkratje gemaakt (maar dan in een kleine koffer). Maar ik wou wat meer uitdaging. Hier kan ik allerlei projecten voor verzinnen en inbouwen. Zoals het codeslot (met tiptoetsen) en het mengpaneel. Leer ik er ook weer wat van.
        Last edited by timberleek; 11-04-10, 22:21.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by timberleek
          voor fun.
          vakantie, strand etc.
          Met dit laatste antwoord krijg ik het gevoel dat dit onderwerp thuis hoort op een hobby elektronica forum en niet hier. Bouwvakkers lopen ook met dit soort "radio-cd-etc-versterkerkratjes" rond echter in het professionele circuit waar dit forum voor is bedoelt heb ik dit nog nooit gezien voor de versterking.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Leuk project, maar als ik zoiets nodig zou hebben zou ik gewoon een MP3-speler aan zo'n accugevoed Klein&Hummel kastje hangen, ben je in een keer klaar. Maar ik heb het idee dat de weg ernaartoe belangrijker is dan het resultaat?
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

Gezien de toepassing, "speakerkratje" moet ik topic starter teleur stellen.
              Ik had gehoopt op een kratje met 2 XLR microfoon ingangen, maar hellaas.
              Hier bieden wij geen platform voor, sorry.
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...