Soundcraft spirit LX7 vervorming in voorversterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronald_j
    • Mar 2010
    • 4

Soundcraft spirit LX7 vervorming in voorversterker

Hallo,

Heb hier een Spirit LX7 staan. Bij kanaal heb ik een probleem met vervorming.
    Als ik signaal aanbied op de Direct ingang is alles ok, maar als ik het aanbied op de Mic of Line ingangen krijg ik een vervorming. Het klinkt een beetje als clippen, maar dat is het niet.
    als ik het signaal met de scoop bekijk zie ik er niets raars aan.

Ik heb al de opamp van dit kanaal vervangen. Geen resultaat.

Iemand dit al eens bij de hand gehad?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by ronald_j
    Hallo,

Heb hier een Spirit LX7 staan. Bij kanaal heb ik een probleem met vervorming.
    Als ik signaal aanbied op de Direct ingang is alles ok, maar als ik het aanbied op de Mic of Line ingangen krijg ik een vervorming. Het klinkt een beetje als clippen, maar dat is het niet.
    als ik het signaal met de scoop bekijk zie ik er niets raars aan.

Ik heb al de opamp van dit kanaal vervangen. Geen resultaat.

Iemand dit al eens bij de hand gehad?
    Klinkt meer als een slecht contact in de signaal lijn van dat kanaal.
    Ff met een jackplug in de insert raggen, kan nog wel eens slecht contact maken en alle potmeters van het kanaal paar keer heen en weer draaien.
    Als je dat doet met een signaal erop en afluistert is snel genoeg te horen waar het probleem zit.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Hallo,

Als ik signaal aanbied op de Direct ingang is alles ok,
      Eh... dat is een Direct Out als je het mij vraagt... op mijn LX7 in ieder geval wel!
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• ronald_j
        • Mar 2010
        • 4

Originally posted by renevanh
        Eh... dat is een Direct Out als je het mij vraagt... op mijn LX7 in ieder geval wel!
        Ik denk het niet. Het signaal wordt namelijk onderbroken als je een jack erin steekt. Je voegt dan dus signaal in na de voorversterker.

Slecht contact heb ik overwogen, maar het lijkt niet zo te zijn.
        Ik heb met een pincetje de onderbreker overbrugd en dat had geen effect.
        Misschien dat ik iets verkeerd gedaan heb. Ik zal nog eens dubbelchecken en evt. tijdelijk nog met een gesoldeerde draadbrug overbruggen.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Ik denk het niet. Het signaal wordt namelijk onderbroken als je een jack erin steekt. Je voegt dan dus signaal in na de voorversterker.
          HUH???

Of je hebt een hele aparte tafel, of je zit met een eigenlijk verkeerd om gesoldeerde monojack in je INSERT te prikken...
          Verklaard ook meteen waarom het niet op de line input werkt, je jack plug heeft het signaal op de ring en zit geaard op de tip...

Achterop zit je mic input. DaarONDER een direct output (staat ook bij: dir o/p), daarBOVEN een line ingang (line) en een insert (ins).
          Een input zoals jij die beschrijft... dat bestaat niet, behalve een misbruikte insert dan.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

dan is het een insert.

Comment

• ronald_j
              • Mar 2010
              • 4

Originally posted by Jan van Duren
              dan is het een insert.
              Heb even gecheckt. Het is inderdaad een insert.

Ik moet zeggen dat ik weleens de weg kwijt ben met al die mogelijkheden bij dit soort mengtafels.

Hoe dan ook. Het probleem blijft hetzelfde. Ik zal eens de schakelaartjes in de jack overbruggen met gesoldeerde draadjes en zien wat dat doet.

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Heb even gecheckt. Het is inderdaad een insert.

Ik moet zeggen dat ik weleens de weg kwijt ben met al die mogelijkheden bij dit soort mengtafels.

Hoe dan ook. Het probleem blijft hetzelfde. Ik zal eens de schakelaartjes in de jack overbruggen met gesoldeerde draadjes en zien wat dat doet.
                Waar stop je nou welk signaal in, met wat voor een plug?

dusss:
                waar: insert of line in?
                welk signaal: cd/phono/mic/??
                plug: mono jack/stereo jack/xlr?

(first impressions......)
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...