Cd speler & mixer flightcase bouwen van keyboard case.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djstijn
    • Mar 2010
    • 23

Cd speler & mixer flightcase bouwen van keyboard case.

Hallo Forumleden,
    Ik heb een week geleden voor 3 tientjes een mooie keyboard flightcase gekocht met als doel het om te bouwen naar een case voor me mixer en cd spelers.
    De buitenkant is al helemaal klaar (zoals luikjes handvatten en vlindersloten)
    Nu gaan we dit weekend bezig aan het interieur. waar ik nog een paar vraagjes over heb:

*Heeft iemand ervaring met chassis delen in te bouwen in handvat schotels?
    *Hoe te bekabelen? ik wou in beide handvaten aan de zeikant inbouwen:
    aan de ene zeide 2x xlr male aan de andere zeide 2x powercon voor in en out.
    Boven de mixer wou ik een 19 inch ponsplaatje maken die ik verwerk in de kabelgoot (daar dus inbouw) met xlr aansluitingen voor overige kanalen en microfoon en zwanenhals lampje natuurlijk Iemand nog tips?
    *De kabels wil ik achter de mixer en de cd spelers niet zien lopen dus wil ik een kabelgoot maken met een plaat erboven op zodat het niet zichtbaar is.
    *Hoe kan ik de kabels aan de zijkant van de case mooi wegwerken? (2x xlr en 2x powercon,Handvat zit in het midden van de case)
    *Tussen de items wou ik schotjes maken met daar hard schuim er tegen aan maar welke dikte? heeft iemand nog restjes liggen?

Als je nog tips of suggesties hebt hoor ik het graag.
    of als je zelf een keer z'n projectie hebt uitgevoerd.
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

ehm

Een hele lijst met vragen, hier een kleine greep uit de doos met antwoorden

Ik zou nooit in handvaten gaten gaan boren voor pluggen. Waarom maak je de aansluitingen niet gewoon in je kabelgoot (ponsplaat) boven je mixer?

Verder zou ik eens op zoek gaan naar plaatjes van cases in de trant van jouw idee. zo kun je een hoop ideeen opdoen.

Schuim kun je overal bestellen. mag het niet te veel kosten kun je ook voor zachter schuim kiezen en dat kun je zelfs op de markt krijgen

Comment

• djstijn
      • Mar 2010
      • 23

Originally posted by jens
      ehm

Een hele lijst met vragen, hier een kleine greep uit de doos met antwoorden

Ik zou nooit in handvaten gaten gaan boren voor pluggen. Waarom maak je de aansluitingen niet gewoon in je kabelgoot (ponsplaat) boven je mixer?

Verder zou ik eens op zoek gaan naar plaatjes van cases in de trant van jouw idee. zo kun je een hoop ideeen opdoen.

Schuim kun je overal bestellen. mag het niet te veel kosten kun je ook voor zachter schuim kiezen en dat kun je zelfs op de markt krijgen
      Ik wou de powercon en de 2x xlr expres aan de zeikant doen omdat naast de zeikant ook het amp rack staat en meestal ook stroom is. Bovendien zie je dan niet de kabels boven je mixer langslopen enzo.
      Het gaat hier trouwens om een drive in show. De case gaat denk ik z'n 2x pm weg
      bedankt voor de tip
      Stijn

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by djstijn
        *Tussen de items wou ik schotjes maken met daar hard schuim er tegen aan maar welke dikte?
        Ik zou het schuim zo dik maken als er ruimte is, dus mooi de boel opluiten zodat het strak in de case zit.

ps. zeikant, en zeiden schrijf je met een lange ei (zijkant, zijden)
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• djstijn
          • Mar 2010
          • 23

Originally posted by Whitefarmer
          Ik zou het schuim zo dik maken als er ruimte is, dus mooi de boel opluiten zodat het strak in de case zit.

ps. zeikant, en zeiden schrijf je met een lange ei (zijkant, zijden)
          Hey,
          Ik zou me profiel even invullen.
          ben namelijk net nieuw hier dus is allemaal nog een beetje uitvogelen hoe 't werkt.
          Sorry voor de fouten!

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

*Heeft iemand ervaring met chassis delen in te bouwen in handvat schotels?
            Niet in je handvaten doen maar gewoon lekker D-connector schotels kopen

*Hoe te bekabelen? ik wou in beide handvaten aan de zeikant inbouwen:
            aan de ene zeide 2x xlr male aan de andere zeide 2x powercon voor in en out.
            Boven de mixer wou ik een 19 inch ponsplaatje maken die ik verwerk in de kabelgoot (daar dus inbouw) met xlr aansluitingen voor overige kanalen en microfoon en zwanenhals lampje natuurlijk Iemand nog tips?
            Sowieso alle kabels naar 1 kant toe en niet over 2 kanten doen dat is alleen maar rommelig en je amprack met stroom geef je aan staat aan de ene kant neem aan dat je geluid daar ook wel naar toe moet... (waarom dan allebei aan een andere kant van je case?

Tip: gebruik neutrik-meuk dan weet je zeker dat het na 10 Drive ins (5 maanden) nog steeds werkt. (mits goed gesoldeerd natuurlijk)

*De kabels wil ik achter de mixer en de cd spelers niet zien lopen dus wil ik een kabelgoot maken met een plaat erboven op zodat het niet zichtbaar is.
            netjes en verstandig!

*Hoe kan ik de kabels aan de zijkant van de case mooi wegwerken? (2x xlr en 2x powercon,Handvat zit in het midden van de case)
            zoals al eerder genoemd niet door het handvat maar voor dit doel bestemde schotels gebruiken.

*Tussen de items wou ik schotjes maken met daar hard schuim er tegen aan maar welke dikte? heeft iemand nog restjes liggen?
            dikte van het schuim?
            ( binnenmaat van de flightcase - buitenmaat mixer - (2 * buitenmaat cd-speler) - (2 * dikte van je schotjes) ) / aantal locaties waar het tussen moet zitten

Veel succes en we zijn benieuwd naar het resultaat!

Comment

• djstijn
              • Mar 2010
              • 23

Originally posted by stainz
              Niet in je handvaten doen maar gewoon lekker D-connector schotels kopen

Sowieso alle kabels naar 1 kant toe en niet over 2 kanten doen dat is alleen maar rommelig en je amprack met stroom geef je aan staat aan de ene kant neem aan dat je geluid daar ook wel naar toe moet... (waarom dan allebei aan een andere kant van je case?

Tip: gebruik neutrik-meuk dan weet je zeker dat het na 10 Drive ins (5 maanden) nog steeds werkt. (mits goed gesoldeerd natuurlijk)

netjes en verstandig!

zoals al eerder genoemd niet door het handvat maar voor dit doel bestemde schotels gebruiken.

dikte van het schuim?
              ( binnenmaat van de flightcase - buitenmaat mixer - (2 * buitenmaat cd-speler) - (2 * dikte van je schotjes) ) / aantal locaties waar het tussen moet zitten

Veel succes en we zijn benieuwd naar het resultaat!
              Hey ik wou ook eerst met de D-size schotelstjes gaan werken alleen zit er aan de zIJkant van mijn case al een groot handvat en daarnaast een vlinderslot. dat zou betekenen dat er dan ook nog een keer z'n schoteltje langs moet. dan zit het helemaal vol en weet niet of dat nou mooier wordt.
              Ik weet niet of het een idee is om in het ponsplaatje boven de mixer ook de 2xlr's te doen en de 2powercons?
              dan heb je dus wel dat het over de tafel voorlangs loopt
              Als ik van die vierkante schotelstjes kan krijgen neem ik die!.
              Groetjes.
              iemand overigens ervaring met procab xlr's? de case moet me niet teveel geld gaan kosten en de leverancier waar ik het bestel heeft de xlr's alleen in procab.
              de powercon's zijn wel neutrik

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Normaal gesproken dient een flight-case ter bescherming van apparatuur, daar hoort in mij optiek dus ook alle aansluitmateriaal bij.
                Ingebouwd in de handgrepen kun je heerlijk je vingers eraan openhalen en als het een keer flink regent wanneer jij net je apparatuur aan het lossen bent staan je aansluitingen gelijk vol water.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

waarom zou je in ***esnaam je connectors aan de buitenkant van je kist willen hebben?

Gewoon in de kist samenvoegen in een alu-kastje die je aan de kist vastschroeft.
                  EDDYSTONE|11451PSLA|BOX, DIECAST, SHALLOW LID | Farnell Nederland
                  lekker belangrijk!

Comment

• djstijn
                    • Mar 2010
                    • 23

Toch alles in ponsplaat

Goedenmorgen heren !
                    Ik heb het er met mijn colega over gehad.
                    Ik was sowieso al vanplan boven de mixer een 19" ponsplaat te maken.
                    Ik heb zelf een 10 inch mixer dus aan beide kanten steekt hij ietsjes uit.
                    Ikzelf viind dat niet lelijk aangezien hij boven aan in de kist komt verwerkt in het kabelluik.
                    Ik weet alleen ik denk dat de volgorde als zo wordt.
                    Powercon in- xlr female-4xxlrmale -xlr female -powercon out
                    moet er aan die volgorde nog iets veranderd worden ??
                    Dit leek mij t makkelijkst qua overzicht met de mixer en plaatje.
                    Groet Stijn

Comment

• djstijn
                      • Mar 2010
                      • 23

Originally posted by djstijn
                      Goedenmorgen heren !
                      Ik heb het er met mijn colega over gehad.
                      Ik was sowieso al vanplan boven de mixer een 19" ponsplaat te maken.
                      Ik heb zelf een 10 inch mixer dus aan beide kanten steekt hij ietsjes uit.
                      Ikzelf viind dat niet lelijk aangezien hij boven aan in de kist komt verwerkt in het kabelluik.
                      Ik weet alleen ik denk dat de volgorde als zo wordt.
                      Powercon in- xlr female-4xxlrmale -xlr female -powercon out
                      moet er aan die volgorde nog iets veranderd worden ??
                      Dit leek mij t makkelijkst qua overzicht met de mixer en plaatje.
                      Groet Stijn

Sorry voor de vele spellingsfouten
                      zit op mijn iPod en die veranderd sommige woordjes.
                      Dus daarom een paar kromme zinnen

Comment

• stainz
                        • Sep 2009
                        • 609

lijkt me prima zo, alleen waarom wil je een powecon-out hebben?

Comment

• djstijn
                          • Mar 2010
                          • 23

lijkt me prima zo, alleen waarom wil je een powecon-out hebben?

Zat te denken aan een doorlus blokje.
                          Dat doen wij ook in het jongeren centrum
                          greetz

Comment

• stainz
                            • Sep 2009
                            • 609

zou er dan persoonlijk voor kiezen om alle elektro-distributie via je amprack te doen, scheelt aanzienlijk in kosten en is netter met kabels vanaf je dj-case

Comment

• djstijn
                              • Mar 2010
                              • 23

zou er dan persoonlijk voor kiezen om alle elektro-distributie via je amprack te doen, scheelt aanzienlijk in kosten en is netter met kabels vanaf je dj-case
                              Heb net het blokje gekocht
                              Maar powercon out komt wel gewoon in me case (hoeft niet persee voor het blokje te zijn maar altijd handig)

Comment

Working...