Send & Return Klark Teknik DN514 & 504

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

Send & Return Klark Teknik DN514 & 504

Beste soundies

Ik ben in het bezit van een Klark Teknik DN514 en DN504, respectievelijk een quad gate en quad compressor. Het gaat hier wel degelijk om de originele toestellen, dus ZONDER een plusteken er achter. De oude kleurloze bakken dus. Deze doen echter een beetje moeilijk op de output als ik ze ongebalanceerd als send&return wil gebruiken.

Bij deze toestellen krijg ik enkel uitgangssignaal op de negatieve pen. Omgekeerd dan in het schema staat en het normaal gezien zou moeten zijn.

Ik heb een beetje schrik dat ik hiermee het signaal inverteer. Ook snap ik niet goed waarom er geen signaal uit de positieve pennen komt. Is dit gebruikelijk of heeft er iemand met de uitgangen liggen prullen?

Heeft er iemand ervaring met deze toestellen? Zijn jullie ooit hetzelfde tegen gekomen?

PS: Bij de nieuwere KT DN504+ krijg ik wel gewoon signaal uit de plusklem en op de negatieve klem dus NIET.
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

zal wel een engels type zijn heb dat ook al eens meegemaakt met dn360's

Comment

• Raymond Bancken
      • Feb 2006
      • 23

Als je deze units ongebalanceerd op een insert wilt gebruiken moet je aan de XLR kant pin 1+2 ground maken. Pin 3 is dan send op de male XLR en return op de female XLR. Wat de send en return op de jackplug is moet je uit de gebruiksaanwijzing van de mengtafel halen. Hier is geen standaard voor. Omdat je zowel op pin 3 in en pin 3 uitgaat is er geen sprake van fase draaiing.

Comment

• Waveform
        • Dec 2009
        • 321

Bij de send xlr (male) heb ik inderdaad pin 1 & 2 doorverbonden en dan geef ik signaal binnen op pin 3. Bij de return zou ground gewoon op pin 1 moeten en signaal op pin 3, want zo staat het ook in de handleiding. Maar hier krijg ik enkel signaal uit op pin 2.

Maar goed, dat wordt gewoon wat soldeerwerk dan

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Waveform
          Bij de send xlr (male) heb ik inderdaad pin 1 & 2 doorverbonden en dan geef ik signaal binnen op pin 3. Bij de return zou ground gewoon op pin 1 moeten en signaal op pin 3, want zo staat het ook in de handleiding. Maar hier krijg ik enkel signaal uit op pin 2.

Maar goed, dat wordt gewoon wat soldeerwerk dan
          Je kunt vrij makkelijk testen of de fase klopt, signaal erop en de linker en rechter speaker naast elkaar zetten, is het uit fase dan hoor je duidelijk uitdovings verschijnselen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Waveform
            • Dec 2009
            • 321

Is het dan niet simpeler om het elektronisch op te sommen in de mixer zelf?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Waveform
              Is het dan niet simpeler om het elektronisch op te sommen in de mixer zelf?
              Ja, kan ook, komt in feite op hetzelfde neer maar dan electronisch.
              Allebei op een ander kanaal binnen laten komen op de mixer, van één de fase draaien en kijken wat het somsignaal doet.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Waveform
                • Dec 2009
                • 321

Hmmmm duidelijk geïnverteerd

En weer netjes opgelost dmv de jumpers binnenin het toestel. Deze mag dicht
                Last edited by Waveform; 20-03-10, 18:14.

Comment

Working...