Rook transporteren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BenvE
    • Mar 2010
    • 1

Rook transporteren

Beste forumlezer,

Ik heb een Antari Z-1200. Als je het beschermkapje voor het blaasmondje verwijderd en daarna het blaasmondje verwijderd, komt er een 1/8 aansluiting tevoorschijn.
    Ik wil hier graag een koppeling op aansluiten (van Festo pneumatiek) om daar een pneumatiekslang op aan te sluiten om de rook gericht naar een plek te transporteren. De warmte ontwikkeling van de blaasmond is te hoog. Zodoende smelt de kunstofslang.

Is er een andere mogelijkheid om de rook te transporteren? Of is er een mogelijkheid om de warmte af te voeren?

Ik ben namelijk met een onderzoek bezig over luchtstroming. Om de luchtstromen zichtbaar temaken heb ik de rook nodig.

Met vriendelijke groet,

Ben
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

uuhhh.. slag gebruiken die de hitte wel kan weerstaan. Gewoon eens bij een locale zaak kijken. Heb dit alvaker moeten toepassen bij een Yamaha DT50MX. Kijk hoeveel graden het aan moet kunnen en zoek naar een bedrijf wat dit kan leveren.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Mark Vriens
      • Oct 2009
      • 139

Je zou misschien een metalen of warmtebestendige buis kunnen gebruiken.
      CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by BenvE
        Beste forumlezer,

Ik heb een Antari Z-1200. Als je het beschermkapje voor het blaasmondje verwijderd en daarna het blaasmondje verwijderd, komt er een 1/8 aansluiting tevoorschijn.
        Ik wil hier graag een koppeling op aansluiten (van Festo pneumatiek) om daar een pneumatiekslang op aan te sluiten om de rook gericht naar een plek te transporteren. De warmte ontwikkeling van de blaasmond is te hoog. Zodoende smelt de kunstofslang.

Is er een andere mogelijkheid om de rook te transporteren? Of is er een mogelijkheid om de warmte af te voeren?

Ik ben namelijk met een onderzoek bezig over luchtstroming. Om de luchtstromen zichtbaar temaken heb ik de rook nodig.

Met vriendelijke groet,

Ben
        Voor het eerste stuk kun je een stukje siliconenslang nemen, Dat is behoorlijk hittebestendig. Het is niet erg drukvast, maar voor een slang die gewoon open is, is dat geen probleem.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Dj Yves
          • Sep 2008
          • 72

Het probleem dat ik had toen ik het ooit eens probeerde, is dat veel van de rook neerslaat in de slag en er dus weer vloeistof in zit.
          If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1086

Je kan veel beter een ventilatie slang (zo'n aluminium gerimpeld geval van de Gamma of Bouwmaat) gebruiken met aan beide zijden een ventilator (bijvoorbeeld zo'n ding dat bij de ventilatieslang verkocht wordt ;-) ). Dan is de kans dat je rook weer neerslaat als vloeistof een stuk kleiner. Hoe groter een doorsnede van het transport hoe groter de oppervlakte van de buitenwand, maar ook hoe exponentieel groter de oppervlakte van de doorgang. Dus daar zit hem de winst!

@lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Oppervlak wordt niet exponentieel maar slechts kwadratisch groter met de diameter.
              Voor de hitte heb je idd siliconenslang nodig maar die hitte zorgt er ook voor dat de rook geen vloeistof wordt en die ben je te snel kwijt bij een dunne slang. Bij gebruik van een slang van een cm of 10 diameter ben ik bang dat de rook nog steeds op de slang condenseert maar mits je geen meters hoeft te overbruggen zou het wel eens redelijk kunnen werken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Oppervlak wordt niet exponentieel maar slechts kwadratisch groter met de diameter.
                En kwadraat is een functie met exponent 2... dus wiskundig gezien is dit een aanvaardbare uitspraak.

Met rook door een slang te sturen verlies je inderdaad veel. En zo een slang is ook weer zo onhandig en groot. Is het niet veel makkelijker gewoon je 230 V snoer te verlengen (kun je bijna overal kopen en is veel dunner) en je rookmachine te verzetten. Lijkt mij toch 10x handiger...
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Of je bekijkt even bij een rookmachine die er wel voor gemaakt is en waar een officiele slang voor verkrijgbaar is in de handleiding hoe dat hoort...

Afstand houden tussen rookmachine en "ingang" van de slang!!

Bron: Jem ZR-33 user manual
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Originally posted by laserguy
                    En kwadraat is een functie met exponent 2... dus wiskundig gezien is dit een aanvaardbare uitspraak.

Met rook door een slang te sturen verlies je inderdaad veel. En zo een slang is ook weer zo onhandig en groot. Is het niet veel makkelijker gewoon je 230 V snoer te verlengen (kun je bijna overal kopen en is veel dunner) en je rookmachine te verzetten. Lijkt mij toch 10x handiger...
                    Het hoeft natuurlijk geen kwestie te zijn dat de rookmachine op een verkeerde plek staat.
                    Soms wil je geen herrieschopper op je toneel hebben, en rookmachines maken toch aardig wat lawaai meestal.
                    Een slang kan dan een uitkomst bieden.

Zoals Jeroen zegt, that's the way to go!
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• tukker
                      • Feb 2010
                      • 19

Originally posted by BenvE
                      Beste forumlezer,

Met vriendelijke groet,

Ben
                      Ik heb zelf een aantal keren op het werk betrokken geweesd om lucht stromingen in kaart te brengen.
                      Dit gebeurde altijd met weinig rook in ieder geval nooit met een rookmachine zoals in gebruik in disco,s
                      Ook hebben wel wel eens stroken erg lichte papier op punten geplakt om zo een stroming in beeld te krijgen.
                      Maar om wervelingen etc. in beeld te krijgen lijkt het me om zo weinig mogelijk rook te gebruiken.
                      citronic 2 keer 500 rms versterker
                      citronic 2 keer 250 rms boxen
                      visaton 2 keer subwoofer 200 rms

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Om luchtstromen te onderzoeken bestaat er ook zoiets als rookpoeder: dat "brandt" en geeft enorm veel rook. Wel opletten: rook is een beetje giftig.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...