Volumeregeling op afstand

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maranta
    • Sep 2002
    • 113

Volumeregeling op afstand

Voor een installatieproject ben ik op zoek naar een electronische volumregeling. Ik wil op een afstand van ca. 30 meter van de geluidsinstallatie een potmeter plaatsen die het signaal van de mixer versterkt of verzwakt. Uiteraard wil ik niet het signaal via deze potmeter laten lopen. Ik ben op het internet niet verder gekomen dan velleman kitjes die via Ir weken. Ik ben meer op zoek naar een wat serieuzer apparaat die de signaalkwaliteit niet of nauwelijks beinvloed.

DBX heeft een zonepro systeem wat deze functie in zich heeft maar dit is te uitgebreide (te dure) oplossing.

Ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft?
    Tel wat je hebt, niet wat je mist
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Ik heb weleens DMX gestuurde kastjes gezien die een aantal audio signalen kunnen "dimmen".

*zoekt ff, momentje aub*
    Zoekt en gij zult vinden:
    DMX - Audio Potentiometer
    Last edited by remco_k; 01-03-10, 12:02.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Extron maakt VCA kastjes waar je een analoge 0/10v controller aan kunt hangen of RS232.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• e-sonic
        • Aug 2004
        • 329

voume regeling

Hallo,

veel voorkomende vraag, DC gestuurde regeling vindt je o.a. bij RDL,

RDL: high-quality audio, video and control modules

Dir is een kastje met een bijbehorende regelaar.

Ik heb in een kerk wel eens een matrix mixer geplaatst met een DC ingang voor volume regeling, of toonregeling, verder vrij toe te wijzen.

Kon de koster vanaf een bankje in de kerk het volume regelen.

groet jurjen
        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

Ik meen dat ze in de conferentie/presentatie-zaal van het Carlton Oasis Hotel in Spijkenisse een heel mooi systeem hebben, een soort programeerbare afstandbediening waar je letterlijk alles op kunt instellen.
          Met dit systeem hebben ze dus ook de hoofdverlichting, volume(s) en al het andere in handen en hoef je niet steeds een schuif open te zetten.

Weet helaas niet hoe het systeem heet.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Ik heb op marktplaats nog een selector en volume regelaar (in nieuwstaat)voor een dbx zonepro of driverack staan, mocht je alsnog die kant op gaan.

Comment

• maranta
              • Sep 2002
              • 113

veel voorkomende vraag, DC gestuurde regeling vindt je o.a. bij RDL,

RDL: high-quality audio, video and control modules

Dir is een kastje met een bijbehorende regelaar.

Ik heb in een kerk wel eens een matrix mixer geplaatst met een DC ingang voor volume regeling, of toonregeling, verder vrij toe te wijzen.

Kon de koster vanaf een bankje in de kerk het volume regelen.

RDL lijkt een oplossing te zijn, importeur voor nederland morgen maar eens contacten
              Ook ik zou het in een kerk moeten toepassen.
              Er zijn veel mooie systemen, maar doen ook een grote aanslag op het meest toch al niet te grote budget bij kerkinstallaties.

Bedankt voor jullie reacties, meer oplossingen zijn natuurlijk altoijd welkom.
              Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Originally posted by stainz
                Ik meen dat ze in de conferentie/presentatie-zaal van het Carlton Oasis Hotel in Spijkenisse een heel mooi systeem hebben, een soort programeerbare afstandbediening waar je letterlijk alles op kunt instellen.
                Met dit systeem hebben ze dus ook de hoofdverlichting, volume(s) en al het andere in handen en hoef je niet steeds een schuif open te zetten.

Weet helaas niet hoe het systeem heet.
                Daar hangt een Crestron systeem oid. Volgens mij wordt daar een Yamaha mixerje aangestuurd via MIDI, ben er al even niet geweest. Dit soort systemen kom je aan de lopende band tegen in de congrescentra, zakenhotels en vergaderruimtes binnen bedrijven of instellingen.
                Last edited by sparky; 01-03-10, 17:55.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

Samson S-Zone voor dat doel wel eens gebruikt. Samson Audio - S-zone

Comment

Working...