Carver PM2.0t hoorbare voeding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorgarke
    • May 2006
    • 31

Carver PM2.0t hoorbare voeding

Ik heb gisteren op de PA-markt onder andere een defecte Carver PM2.0t gekocht voor een habbekrats.
    De verkoper vermeldde er voorzichtig bij dat het ding waarschijnlijk niet meer te repareren was, en vertelde er bij dat hij geen trammelant achteraf wilde hebben.

Na het vervangen van oa een hele eindtrap en wat grut eromheen, en spanningen vergelijken met het nog goede kanaal, heb ik beide kanalen weer ok.
    Ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben van dit versterkertje, want de klank is perfect, en het geleverde vermogen van dit lichtgewicht dingetje is zeer netjes.

Wat ik me afvraag of het wel goed is, is het geluid wat de geschakelde voeding maakt.
    Dit klinkt als het geluid van een harde schijf van een PC. Het is niet hard, maar samen met het geluid van de fans is het hoorbaar.
    Is dit normaal bij deze versterkers, of moet de voeding ook eens duchtig "gerecapped" worden ?
    Er wordt niets warm, en het geluid komt uit de voeding zelf, uit de luidsprekers is niets van de voeding te horen.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Is vrij normaal dat een voeding geluid maakt, moet je voor de grap de versterker eens vol belasten met dummy-loads, je weet echt niet wat je hoort. Zolang er niks buitensporig warm wordt en het ding goed functioneert lijkt het me niets om je druk om te maken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

En zeker bij die versterker die er nogal een rare voeding op nahoudt met in- en uitschakelen van wikkelingen!
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• gorgarke
        • May 2006
        • 31

Het is inderdaad een gek ding kwa opbouw, en mijn eerste blik op de koeling van de eindtrap met die twee "vliegtuigpropellors" doet een beetje iel aan.
        Maar hij heeft vandaag toch een aantal uren proefgedraaid, en hij blijft netjes stabiel.
        De PA-markt heeft me toch ieder jaar weer leuke dingen voor weinig geld opgeleverd.

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Als die PM2.0 een soortgelijke voeding heeft als de PM1.5 kan dat best wat geluid maken ja ... trafo wordt primair door 'n triac geschakeld, beetje 'n "dimmer-sound" ;-)

Wel leuk dat je er weer één met wat knutselen hebt kunnen redden !

Groeten
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

Zo heb ik een pm 1201 en een pm 1200 voor op me monitors staan. heb ze ook 2ehands gekocht.

Toen ik ze net had verbaaste ik me over de fluittoon die nog even uit mn speakers kwam nadat ik ze uit had geschakeld...inmiddels gaan ze beide al 2 jaar mee en hebben ze hun geld al dik en dwars terug verdient

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

@lex, mail me maar even. Gegevens staan in m'n contactinfo.

Comment

• gorgarke
                • May 2006
                • 31

Mensen bedankt voor jullie reacties.

Nu ik weet dat het zacht "zingen" van de voeding normaal is, kan ik hem eens gaan inzetten.
                Voorlopig als monitor-versterker.

Comment

• Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

Originally posted by jens
                  Zo heb ik een pm 1201 en een pm 1200 voor op me monitors staan. heb ze ook 2ehands gekocht.

Toen ik ze net had verbaaste ik me over de fluittoon die nog even uit mn speakers kwam nadat ik ze uit had geschakeld...inmiddels gaan ze beide al 2 jaar mee en hebben ze hun geld al dik en dwars terug verdient
                  Dat geloof ik best. Die carvers kosten 2dehands dan ook praktisch niets. Oerdegelijke dingen en de klank is echt wel goed.

Comment

Working...