Defecte Amercan Audio V4001plus

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Defecte Amercan Audio V4001plus

Beste medeforummers,

Na lang aanklooien heeft hij het toch echt begeven. Mijn American Audio V4001plus had al een beetje kuuren en wel de volgenden:

Na een tijdje met deze versterker te werken kreeg hij lost contact. Waarschijnlijk bij de voeding. Wanneer hij werd aangezet. Sprongen de clipledjes aan. En na 2 seconden begon het blauwe ledje boven aan in het midden te branden. Ook hoor je de ventilatoren beginnen te draaien.

Na een tijdje ging dit niet meer en kwam hij niet verder tot een keer knipperen van de clipledjes, en het aanzwaaien van de ventilatoren.

De handigheid was, om dan een stukje keper(houtenbalk/plankje) tussen de achterkant van de amp en de flightcase te zetten. Dan ging hij wel aan en bleef hij gewoon draaien.

Nu terug bij mij in de garage, doet hij helemaal niks meer. Geen reactie met duwen op de achterplaat.

ik denk nu dus dat er ergens wat los zit. Maar voordat ik daar aan wil beginnen wil ik weten of er wel uberhaubt een schema beschikbaar is van dit model. Eventueel van een lichter model zou al handig zijn.

Daarom wil ik vragen:
    - Iemand bekend met het probleem
    - Tips & ticks
    - Electrisch schema van de American audio VXXXplus Serie

Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleempje.
    Last edited by moderator; 26-02-10, 12:13.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]
  • Radar
    Moderator
    • Jul 2002
    • 890

Met alle respect voor TS maar dit is alweer het zoveelste verzoek om een schema.
    Ik vraag mij in dit soort topic's altijd af hoe het gesteld met de elektra kennis van de jongens en meisjes die hier om verzoeken, welke meetapparatuur staat er eventueel tot de beschikking en hoe zit het met de zelfredzaamheid.
    Wat een waar heb jij in dit geval al zitten meten?
    Is de kap überhaupt al van het defecte apparaat geweest?
    Als ik hierboven lees dat het startende euvel altijd is verholpen met een “keper” zet ik dikke vraagtekens bij de door mij gestelde vragen.
    Beste tip die ik je dan ook kan geven is wegbrengen naar iemand die er wel verstand van heeft.
    Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by Radar
      Met alle respect voor TS maar dit is alweer het zoveelste verzoek om een schema.
      Ik vraag mij in dit soort topic's altijd af hoe het gesteld met de elektra kennis van de jongens en meisjes die hier om verzoeken, welke meetapparatuur staat er eventueel tot de beschikking en hoe zit het met de zelfredzaamheid.
      Wat een waar heb jij in dit geval al zitten meten?
      Is de kap überhaupt al van het defecte apparaat geweest?
      Als ik hierboven lees dat het startende euvel altijd is verholpen met een “keper” zet ik dikke vraagtekens bij de door mij gestelde vragen.
      Beste tip die ik je dan ook kan geven is wegbrengen naar iemand die er wel verstand van heeft.
      geloof me ik ben hier geen newbee meer En open heb ik al zeker gehad. En meten kan ik doen, maar wil toch eerst een schema hebben.

Het verhelpen met een keper was een noodoplossing. Wat zou jij op lokatie doen als je toch graag gebruik wilt maken, en geen andere ter beschikking hebt.

Ik heb al enige tijd gezocht naar schema's en niet gevonden. Soms verbaas ik me dan als iemand toch met de nodige moeite, aan een bestand komt waar niemand iets over kon vinden. Vandaar dat ik hier vraag om hulp. en met alle respect voor Radar, maar zo'n reactie had ik niet verwacht van een Moderator
      Last edited by dj-wojcik; 26-02-10, 19:45.
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by dj-wojcik
        geloof me ik ben hier geen newbee meer En open heb ik al zeker gehad. En meten kan ik doen, maar wil toch eerst een schema hebben.
        Als je geen echt geen newbee meer zou zijn, had je dat ding allang open geschroeft, de printplaat(en) losgemaakt en alle soldeer punten nagelopen. Daar heeft niemand een schema bij nodig hoor.

Als je dan slim bent, loop je eerst de soldeer punten na van grote componenten en van componenten die warm worden en bewegen (relais). En dat is dus vooral bij het voedings gedeelte en eindtrap gedeelte.
        Kans is "groot" dat er in sommige soldeer eilanden haarscheurtjes zitten of helemaal 'stuk' zijn. Been there done that. Heb op deze manier al verschillende versterkers weer een 'nieuw' leven gegeven. In een paar van mijn gevallen zaten er overigens haarscheuren in de soldeer eilanden van de relais.

Voor dit werk, wat erg voordehand liggend is, heb je écht geen schema nodig, alleen wat handigheid en inzicht in de wereld van electronica. Het feit dat je dit zelf nog niet had bedacht, geen me te denken of het voor jouw wel zo slim is om uit te voeren.
        Last edited by remco_k; 26-02-10, 19:53.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Originally posted by remco_k
          Als je geen echt geen newbee meer zou zijn, had je dat ding allang open geschroeft, de printplaat(en) losgemaakt en alle soldeer punten nagelopen. Daar heeft niemand een schema bij nodig hoor.

Als je dan slim bent, loop je eerst de soldeer punten na van grote componenten en van componenten die warm worden en bewegen (relais). En dat is dus vooral bij het voedings gedeelte en eindtrap gedeelte.
          Kans is "groot" dat er in sommige soldeer eilanden haarscheurtjes zitten of helemaal 'stuk' zijn. Been there done that. Heb op deze manier al verschillende versterkers weer een 'nieuw' leven gegeven.

Voor dit werk, wat erg voordehand liggend is, heb je écht geen schema nodig, alleen wat handigheid en inzicht in de wereld van electronica. Het feit dat je dit zelf nog niet had bedacht, geen me te denken of het voor jouw wel zo slim is om uit te voeren.
          Op het eerste oog zien de printplaten er nog vrij goed uit. Maar voor mij is dit niet echt een routine klus. Misschien voor sommige onder ons alle daags. Voor mij niet dus, dat lijkt me ook wel beter. Want dat zou betekeken dat ik altijd wat aan mijn amps of iets dergelijks heb. Het leek mij gewoon makkelijker om te kijken waar ik het beste kon meten en dat ik ook zie wat ik meet.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Ik ben ook gen newbie meer, maar ken wel de grenzen van het forum.
            Een schema opvragen van info die normaliter via een dealer/service netwerk gaat, dat gaat mij t ver.

Mocht je hierover van gedachten willen wisselen dan kan dat ondersteund met argumenten per mail.

Goed weekend!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...