Behringer xenyx 1832fx linker main out kraakt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sandoz
    • Jan 2010
    • 6

Behringer xenyx 1832fx linker main out kraakt

mixertje van een 1,5 jaar oud, slechts 1 keer gebruikt.
    Het volgende probleem doet zich voor:
    het linker kanaal van de main out kraakt, als ik de fader helemaal bovenin zet gaat het helemaal mis, en hoor je bijna niks meer. Is dit slechts een slechte fader(vies) of een ander probleem?
    Subouts werken wel prima

Andere vraag: Als ik op de jackuitgangen een kabel zet, krijg ik geen geluid, pas als ik de kabel er half uittrek? Wat heb ik hier voor kabel voor nodig? Stereo jack?
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Stereo, je bedoelt gabalanceerd?

Gewoon je faders een paar keer omhoog en omlaag rossen, jacks in de inputs op en neer halen.
    Vaak helpt dit al
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• sandoz
      • Jan 2010
      • 6

normaal gesproken lijkt me een mono kabel voor links en rechts prima

maar pas als ik die er half induw krijg ik het volledige geluid, volledig erin en weg gleuid

vreemde is ook dat de vu meters pas uitslaan als er een kabel ingaat
      lijkt mij ook niet normaal?

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Originally posted by sandoz
        normaal gesproken lijkt me een mono kabel voor links en rechts prima

maar pas als ik die er half induw krijg ik het volledige geluid, volledig erin en weg gleuid

vreemde is ook dat de vu meters pas uitslaan als er een kabel ingaat
        lijkt mij ook niet normaal?
        Ja maar omdat je uitgangen gebalanceerd zijn heb je ook een gebalanceerde jack (TRS plug) nodig.
        Dan kom je er niet met Mono (ongebalanceerd bedoel jij dus)
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• sandoz
          • Jan 2010
          • 6

alsik een mono kabel pak, en die tegen de eerste aanslag druk heb ik goed geluid, 1 verder wordt het vervormd, nog 1 verder en het geluid is bijna weg

dat is normaal bij een gebalanceerde uitgang?

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Dat vervormen niet, maar een mono jack op een gebalanceerde uitgang is ook niet de manier hoe het werkt, dat moet een stereo jack zijn.

Een stereo jack is hetzelfde als een gebalanceerde jack, alleen wordt ie ietsje anders gebruikt wat betreft het signaal wat op de aders gezet wordt.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Tja, waar was die gebruiksaanwijzing nou ook al weer.
              De Jack uitgangen kunnen symmetrisch en ook a-symmetrisch gebruikt worden. In het laatste geval komt dus een van de symm. pennen aan massa.
              Nou is het vaak bij dit soort goedkope mixers dat er niet sprake is van een echte symm uitgang, maar de tip is hot en de return gaat via een weerstandje naar aarde. Ze hebben er een mooie naam voor, maar het is gewoon minder.
              Met een monoplug moet het dus gewoon werken, echt symmetrisch of niet.
              Kan natuurlijk altijd dat er een van de takken van de uitgang defect is. Als er door een oorzaak van buitenaf een uitgang defect raakt, zal dat meestal wel de tak zijn die op de tip zit aangesloten. Dat verklaart wellicht dat een half ingestoken plug wel werkt.
              Trouwens 1,5 jaar oud? Goeie kans dat Behringer het gewoon omruilt voor een nieuwe. Schema's etc krijg je nauwelijks vast, dat is voor de gewone man dichtgetimmerd en de mensen die wel schema's hebben, mogen ze dan weer niet afgeven. Remedie: Gewoon wat anders kopen waarbij je wel eventueel benodigde docu kunt krijgen, Het aanbod van chinese meuk stopt niet bij Behringer...

Speakertech
              Last edited by speakertech; 26-01-10, 00:12.
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by mhsounds
                Ja maar omdat je uitgangen gebalanceerd zijn heb je ook een gebalanceerde jack (TRS plug) nodig.
                Dan kom je er niet met Mono (ongebalanceerd bedoel jij dus)
                Je kunt prima een mono jack in een gebalanceerde uitgang steken zonder problemen. Het is dan alleen geen gebalanceerd signaal meer. De tip blijft hot, de ring en massa knoop je hierdoor automatisch aan elkaar. Er zijn redenen/toepassingen dat je dit met het handje soldeert in een XLR plug en dat werkt toch ook gewoon.

Comment

• sandoz
                  • Jan 2010
                  • 6

Originally posted by speakertech
                  Trouwens 1,5 jaar oud? Goeie kans dat Brhringer het gewoon omruilt voor een nieuwe.

Speakertech
                  ik ben niet degene die het gekocht heeft, dus garantie is denk ik niet mogelijk?

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by sandoz
                    ik ben niet degene die het gekocht heeft, dus garantie is denk ik niet mogelijk?
                    Ook niet bij die man van de vrachtwagen?
                    Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• sandoz
                      • Jan 2010
                      • 6

nop
                      gekocht van kennis...ik weet niet of de garantie overdraagbaar is?

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Als die kennis de aankoopbon nog heeft heb je gewoon garantie.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sandoz
                          • Jan 2010
                          • 6

ik zal eens een poging wagen
                          wie is de importeur van behringer?

Comment

• speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1697

In Nederland is het met de garantie zodanig geregeld via de wet, dat je met de handelaar zaken moet doen. Hij mag je niet verwijzen naar de importeur. Ik neem aan dat de naam van de winkel op de bon staat.
                            Het is zeker dat dit produkt langer mee moet gaan dan 1,5 jaar.
                            De handelaar moet dan dan maar met de importeur afstemmen.
                            Deze wetgeving geldt niet voor ondernemers onderling, maar aan je neus kunnen ze in de winkel niet zien of je particulier of ondernemer bent.
                            Laat je niet afschepen.

Speakertech

Comment

Working...