Speakon Multi

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Persoonlijk vind ik 2,5 qmm voor een lengte van 25 meter en dan ook nog op een FP10.000Q/FP13.000 wat aan de krappe kant.
    En, voor de flexibiliteit gewoon NL8 speakons gebruiken met break-out boxjes naar NL4.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MPA
      • Jan 2006
      • 40

Is het eigenlijk mogelijk 4 mm² in socapex te solderen, lijkt me niet eenvoudig als je deze dan nog eens moet voorzien van een krimpgeintje. Met 1,5 en 2,5 mm² lukt me dat, maar met 4 mm² ?

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by MPA
        Is het eigenlijk mogelijk 4 mm² in socapex te solderen, lijkt me niet eenvoudig als je deze dan nog eens moet voorzien van een krimpgeintje. Met 1,5 en 2,5 mm² lukt me dat, maar met 4 mm² ?
        Het scheelt in diameter slechts 0,5 mm dus dat zal nog wel gaan.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

De pinnen van Socapex zijn wel een beetje dun voor speakerbekabeling als je het mij vraagt...

Al eens eerder aangehaald, maar de grotere firma's gebruiken een zogenaamde NL16, (wat eigenlijk een lichtmulti van LK is). 16 aders, mooi genoeg in jouw situatie. Breakout NL16 -> 4x NL4 er aan en klaar.
          TMaudio kan je vast verder helpen.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by renevanh
            De pinnen van Socapex zijn wel een beetje dun voor speakerbekabeling als je het mij vraagt...

Al eens eerder aangehaald, maar de grotere firma's gebruiken een zogenaamde NL16, (wat eigenlijk een lichtmulti van LK is). 16 aders, mooi genoeg in jouw situatie. Breakout NL16 -> 4x NL4 er aan en klaar.
            TMaudio kan je vast verder helpen.
            Ik vraag me ook af of ze de stroom wel kunnen hebben, die loopt al snel op tot meer dan 10 A.

Comment

• Michel van de Beek
              • Oct 2000
              • 283

Zoals david al aangaf is Socapex 19Pins (of compatible) zo'n beetje de standaard.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat de pinnen de vermogens niet aan zouden kunnen. Wij gebruiken 4x E45 in een rack en belasten (indien nodig) tot 2 ohm.

Hieronder een voorbeeld van de door ons gebruikte patchpanelen. Vanaf Soca zijn er dus verschillende fanouts mogelijk, bv 2x EP6 en 2x NL2, 8x NL2, etc etc

Groeten,
              Michel

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Dat is dus dezelfde stekker als de LK lichtmulti waar ik het over had (overigens is de soca 19 ook een lichtmulti), daar werkt het mee ja.

Ik was onder de veronderstelling dat met 'socapex' de 37 pins soca bedoeld werd, dat zou natuurlijk niet goed gaan.

Zal wel de 'habbit of terms' zijn... soca 37 noem ik (en mijn collega's) doorgaans socapex, soca 19/de LK multi noemen we NL16.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Froeke
                  • Nov 2008
                  • 13

@ Michel.

Welke kabel gebruiken jullie hiervoor?

Grtz

Comment

Working...