versterker Speakon Uitgang hoeveel polen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • steven789
    • Dec 2009
    • 17

versterker Speakon Uitgang hoeveel polen

ik heb een vraagje over versterkers. ik heb ben van plan dap palladium 1600 voor men subs aan te schaffen en dap palladium 1200 voor mijn tops. maar hoeveel polen heeft de speakon uitgang van een/zo een versterker. mits er blijkbaar speakons met 2-4-8.. polen bestaan. zelf denk ik dat het 2-polige zijn maar ik ben niet zeker. kan iemand mij hierbij helpen

hier zijn links naar de versterkers
    http://www.licht-geluid.nl/shop/BVMo...ductid=HLD4136
    http://www.licht-geluid.nl/shop/dap-palladium-1200.aspx

alvast bedankt ,steven
    Last edited by moderator; 22-12-09, 22:24.
  • Koen De Paepe
    • Nov 2009
    • 52

2

tien tekens

Comment

• steven789
      • Dec 2009
      • 17

Originally posted by Koen De Paepe
      2

tien tekens
      bedankt voor de snelle reactie nu weet ik welke speakons ik moet bestellen

Comment

• Koen De Paepe
        • Nov 2009
        • 52

4 polige kan je er ook insteken maar je hebt maar een 2 polige kabel nodig. enkel 1+ en 1- aansluiten dan.

Comment

• steven789
          • Dec 2009
          • 17

4 polige kan je er ook insteken maar je hebt maar een 2 polige kabel nodig. enkel 1+ en 1- aansluiten dan.
          ok maar ik ga mijn speakon kabels zelf maken 4 2-polige voor in mijn versterkers en 4 4-polige voor in mijn speakers. ze hebben mij 2.5mm² aangeraden voor de kabels, lijkt mij dik genoeg

Comment

• Koen De Paepe
            • Nov 2009
            • 52

2,5 is inderdaad dik genoeg. Als het de bedoeling is om van 2 versterkers naar een 2 weg actief systeem te gaan ben je juist bezig. Zoniet vraag ik mij wel af waarom 4 polige naar de speakers

Comment

• steven789
              • Dec 2009
              • 17

2,5 is inderdaad dik genoeg. Als het de bedoeling is om van 2 versterkers naar een 2 weg actief systeem te gaan ben je juist bezig. Zoniet vraag ik mij wel af waarom 4 polige naar de speakers
              het zijn gewoon speakers met 4polige connectors waar intern maar 2 draden verbonden zijn. vind het ook raar maar het is zo

Comment

• Koen De Paepe
                • Nov 2009
                • 52

de 4 polige en 2 polige connectors van speakon zijn qua afmeting identiek dus een 2 polige moet daar normaal gezien ook in passen.

Comment

• steven789
                  • Dec 2009
                  • 17

de 4 polige en 2 polige connectors van speakon zijn qua afmeting identiek dus een 2 polige moet daar normaal gezien ook in passen.
                  ik denk dat ik het zekere voor het onzekere ga nemen en toch maar 4-polige speakons neem, het prijsverschil is een halve euro ofzo. toch bedankt

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Koop gewoon 4 polige, deze kun je altijd blijven gebruiken.
                    Overigens werkt het een stuk makkelijker om bij je versterker een aansluitplaat te maken met speakon chassisdelen erin, zo hoef je niet steeds aan de achterkant bij je versterker te zijn om luidsprekers aan te sluiten.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Van elke versterker 1 uitgang naar één 4-polige speakon op je versterkerrack, normaal voorkeur 1+/1- sub en 2+/2- top.

Met 4-polige kabel naar je sub, van je sub door naar je top.

Scheelt je dubbel kabels leggen.
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

En als je datzelfde doet met de ingangen en de 220V voeding krijg je dus zoiets. Werkt heel erg makkelijk, scheelt een hoop (in dit geval 4) kabels leggen en je kunt je versterkerrack tegen een muur aanzetten omdat je er aan de achterkant niet meer steeds bij hoeft.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Nadeel van Speakon aan de voorkant vindt ik dat je bijna altijd struikeld over de kabels, dat heb je niet als je deze aan de achterkant aangesloten hebt..

Dave
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• mhsounds
                            • Sep 2009
                            • 933

Tape

Zie ook veel mensen die aan de voorkant aansluiten de kabels gelijk onder het rack leggen (op wielen natuurlijk)
                            Maar zo kan je wel overal overzichtelijk bij als je het goed doet.
                            Freelance Light and Video |
                            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

Het is maar 1 keer die handeling doen om je kabels aan te sluiten, dus ik doe dat aan de achterkant.
                              Mijn processor wil ik nog wel eens per lokatie afstellen dus voor de rest zit ik niet aan mijn rack.
                              Ik zie de handigheid dus niet in van de Speakon aansluitingen aan de voorkant van een rack.

Soms wil ik vanaf mijn FOH de racken zien, en dan wil ik geen speaker kabels in zicht hebben. Dan vindt ik het handiger om de aansluitingen achter het rack te hebben.
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...