Allen & Heath GL2000 probleem aux2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • defrho
    • Nov 2008
    • 19

Allen & Heath GL2000 probleem aux2

Hallo,
    Ik heb een Allen & Heath GL2000 24 gekocht en tijdens de koop wel het een en ander getest maar dit net niet!
    Ik zit nu thuis alles nog een keer na te lopen en nu blijkt dat ik maar een heel zwak signaal op mijn aux 2 krijg!
    Zijn er bekende problemen met dit type tafel die ik evt. zelf op kan lossen of moet ik er mee naar een reparatie bedrijf?
    Gr.
    Dennis
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Klinkt bekend... Idem gehad met een Behringer mixertje op de masters: zeer zwak signaal.
    Uitgangs IC's bleken stuk te zijn.

Ik zou zeggen: zoek het schema van de GL2000 op, kijk welke IC het kan zijn en vervang hem.
    Enig zelfvertrouwen met een soldeerbout op een print van je mixer is wel handig
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• defrho
      • Nov 2008
      • 19

Ik lees dat bij A&H het ook de band kabel voor problemen kan zorgen!
      Zou dit ook nu het geval kunnen zijn?

Gr.
      Dennis

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Uitgangs opamps zijn in de regel stuk of niet, het zou mij verbazen als dit probleem dan ook daarin zit.

Meer aannemelijk is een slechte insert ('n paar keer 'n jack in de insert steken) of wellicht 'n slechte verbinding (soldering of contact).

Een slecht insert contact is snel boven water ... we horen er wel van !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

in mijn ervaringen met de gl2200 is dat je de uitgangen (juist vanwege de opamps) even vol gas moet geven, om de op amps "warm" te maken
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by shure-fan
            in mijn ervaringen met de gl2200 is dat je de uitgangen (juist vanwege de opamps) even vol gas moet geven, om de op amps "warm" te maken
            Opamps zitten iets anders in elkaar dan de gemiddelde dieselmotor
            Ik sluit me aan bij Koen maar sluit een kapotte opamp ook zeker niet uit.
            Je zou nog even kunnen proberen wat hij doet met een ongebalanceerde kabel op de output.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• defrho
              • Nov 2008
              • 19

Hoi,
              Het bleken inderdaad de inserts op de aux te zijn.
              Probleem opgelost!
              Bedankt voor de hulp.
              Gr.
              Dennis

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by defrho
                Het bleken inderdaad de inserts op de aux te zijn.
                Na slechte / krakende faders zo'n beetje de grootste stoorbron en echt niet alleen bij A&H.
                Mijn advies, neem een stereo jack, soldeer de tip en de ring aan elkaar en zorg dat je deze plug altijd bij je hebt. In geval van storing duw je deze plug erin, en in 9 van de 10 gevallen is het probleem voor dat moment opgelost, of anders merk je dat door het bewegen van de plug, dat hier het probleem zit.

Comment

• defrho
                  • Nov 2008
                  • 19

Bedankt voor de tip.
                  Het idee van het door solderen van ring en tip had ik ook al aan zitten denken!
                  Aangezien ik op kanaal 5 en 6 ik problemen blijf houden met de insert!
                  Ik wil voorlopig nog niet de tafel open schroeven dus los ik het op deze manier op!
                  Gr.
                  Dennis

Comment

Working...