Problemen met velleman promix400sf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurrikka
    • Jun 2009
    • 96

Problemen met velleman promix400sf

hallo,
    laatst wou ik mijn mics op mijn mixer aansluiten maar toen kwam ik erachter dat deze het niet meer deden. ik heb alles geprobeert. het licht hem aan de mixer en niet aan de mics. het signaal van de mics word wel naar de hoofdtelefoon gestuurd maar niet naar de master uitgang. weet iemand wat er aan de hand is of wat er aan de hand kan zijn? als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Jurre
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Je MASTER-fader staat niet open?
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Doen 'gewone' bronnen het nog wel? (cd-speler ofzo?) Oftewel, hoe weet je zeker dat het aan de mixer ligt.

Hoe heb je het complete systeem aangesloten, staat de versterker aan... enz.. enz...

zoja:
      1. Alle 3 de kill switches zijn ingedrukt.
      2. De talk-over schakelaar staat 'uit'.
      3. De mic-gain staat 'dicht'.
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by jurrikka
        hallo,
        laatst wou ik mijn mics op mijn mixer aansluiten maar toen kwam ik erachter dat deze het niet meer deden. ik heb alles geprobeert. het licht hem aan de mixer en niet aan de mics. het signaal van de mics word wel naar de hoofdtelefoon gestuurd maar niet naar de master uitgang. weet iemand wat er aan de hand is of wat er aan de hand kan zijn? als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Jurre
        Als je alles hebt geprobeerd, weet ik zeker dat je niet weet hoe de mixer werkt.
        Je hoeft maar een aantal dingen te doen en dan moet de mixer uitgangssignaal opleveren.
        Kijk eerst of je ingangskanaal werkt. Gains opendraaien. Als je te ver gaat, moet de overloadled aangaan, anders heb je kennelijk geen ingangssignaal.
        Is dat ok, dan moet je wellicht je kanaal nog routen naar een uitgang. Is dat ok, kan er eigenlijk niet zoveel meer fout gaan. Met het openschuiven van de Masterfaders zou je outputsignaal moeten hebben. Als je headset het wel doet, kan het nog zijn, dat de uitgangs ic´s gesneuveld zijn, dat komt nog wel eens voor.
        Zal eens kijken of er een manual is en een blokschema. Dat kan verhelderend werken.
        Alles proberen, slaat echt nergens op.

Speakertech

Edit:
        Het is maar een simpel DJ dingetje, dus er valt niets te routen. Als de CUE's het wel doen, dan lijkt het erop dat er in de Mastersectie een probleem zit. Je zou nog eens de CHINCH master outs een kunnen proberen. Soms is dat een apart traject. Als die het bijvoorbeeld wel doen, dan zit de fout vlak voor je XLR's uitgangen. Het blijft allemaal giswerk, ik heb geen schema en ook geen blokschema kunnen vinden. Dan wordt het toch werkbank denk ik.

Speakertech
        Last edited by speakertech; 29-10-09, 10:59.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• jurrikka
          • Jun 2009
          • 96

alle andere ingangen doen het wel, het is net of er iets tussen de mics en de master mist. maar ik ga wel even kijken of ik het kan repareren, in ieder gaval bedankt voor de hulp.

Comment

Working...