Probleem met Dynacord S1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • padoog
    • Oct 2005
    • 68

Probleem met Dynacord S1200

Goedendag,

Ik heb een probleem met onze Dynacord S1200.

nou is het probleem dat deze (audio)signaal uit stuurt terwijl de potmeters geheel dichtstaan, als er aan gedraait wordt geeft dit geen verschil.

En het vermogen wat eruit komt is niet het volle vermogen wat de versterker kan leveren (2x600wRMS), ook niet met potmeters open.

Het is van de één op andere dag gekomen, voorheen nergens last van gehad.

Wat zou dit probleem kunnen zijn?
    Een defect op de ingangsprint?

Alvast bedankt!
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by padoog
    Goedendag,

nou is het probleem dat deze (audio)signaal uit stuurt terwijl de potmeters geheel dichtstaan, als er aan gedraait wordt geeft dit geen verschil.

En het vermogen wat eruit komt is niet het volle vermogen wat de versterker kan leveren (2x600wRMS), ook niet met potmeters open.

Alvast bedankt!
    Het meest voor de hand liggend bij deze versterker is een defecte volumeregelaar. Een keertje stoten en hij breekt inwendig af. Remedie is een nieuwe potentiometer monteren, maar met de pootjes omhoog en aansluiten met drie korte draadjes. Dan is het euvel voor goed verholpen. De importeur heeft nieuwe knopjes ervoor, waarbij het indicatiestreepje na de reparatie weer goed staat.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• padoog
      • Oct 2005
      • 68

Hmm dat was eigenlijk wel het eerste wat in me opkwam, maar ik ga het toch ff doormeten.
      Maar zover ik weet is de versterker niet gevallen/gestoten op de pot's.

En vanwaar de potmeters met de pootjes naar boven te monteren?

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Hmm dat was eigenlijk wel het eerste wat in me opkwam, maar ik ga het toch ff doormeten.
        Maar zover ik weet is de versterker niet gevallen/gestoten op de pot's.

En vanwaar de potmeters met de pootjes naar boven te monteren?
        De potmeters hebben niet veel kracht nodig om af te breken. De frontconstructie is nogal slap. Als de pootjes in de print staan, kunnen ze niet meegeven en breken af. Remedie , pootjes omhoog en drie korte draadjes. Let wel op de juiste manier van aansluiten, anders werkt de regelaar verkeerd om.
        Je bent echt niet de eerste met dit probleempje hoor.
        De importeur heeft er zelfs aangepaste knopjes voor.
        Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• padoog
          • Oct 2005
          • 68

Ik heb alles eens nagekeken, en het zijn inderdaad de pot's die afgebroken zijn.
          Nu even wachten tot de nieuwe binnen zijn, en dan is het hopelijk verholpen.

Toch bedankt.

Comment

• djpbp
            • Oct 2009
            • 1

Goedendag,

Alvast bedankt!

als ik get goed begrijp blijven je meter aangeven dat er gelduid door komt mischien dat dat komt door de watage je blijft dan altijd een kleine ruis hooren maar als je muziek aan hebt hoor je geen ruis het kan geen problemen veroorzaken

Comment

• noot
              • Nov 2005
              • 37

Originally posted by djpbp
              als ik get goed begrijp blijven je meter aangeven dat er gelduid door komt mischien dat dat komt door de watage je blijft dan altijd een kleine ruis hooren maar als je muziek aan hebt hoor je geen ruis het kan geen problemen veroorzaken
              Off topic.

Beste djpbp: Allereerst welkom op het forum

Maar: Ik hoop dat je in het vervolg eerst alle posts doorleest voordat je een reactie gaat geven.

Punt 1: "nou is het probleem dat deze (audio)signaal uit stuurt terwijl de potmeters geheel dichtstaan"
              De TS geeft dus aan dat er adiosignaal wordt doorgegeven. Dat is dus geen ruis!!!!!

Punt 2: De TS geeft aan dat hij het probleem heeft gevonden (dankzij de post van speakertech) en dat hij stappen heeft ondernomen om het te verhelpen!!!! Dit was ook nog eens 11 dagen voor jou post!!!

Verder hoop ik dat je in je volgende posts ook beter op je spelling en grammatica gaat letten (een post waarin ook komma's en punten staan leest een stuk makkelijker voor de rest van de forumbezoekers!!!).

On topic.

Bedankt voor de tip van het omgekeerd monteren van de volume-potmeters. Dit zal een hoop ergernissen voorkomen bij anderen en mij (ik wist niet dat er zelfs al speciale aangepaste knopjes verkrijgbaar waren).
              Last edited by noot; 18-10-09, 23:58.

Comment

Working...