clipping

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Willem_69
    • Sep 2009
    • 3

clipping

door over-modulatie is onze versterker (StageLine STA-600) in de clipping-stand terecht gekomen - er branden twee rode lichtjes (L-R) met de vermelding "clip" - het signaal vanuit het mengpaneel geraakt niet meer verder
    hoe kan je dit euvel verhelpen of is onze versterker niet meer te herstellen
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Een glazen bol vind je op de dichtstbijzijnde kermis.
    Deftig reparatieadvies vind je bij een ervaren elektronicus of deftige hersteldienst.
    Een ding is zeker: hij is defect en moet hersteld worden en controleer voor alle zekerheid ook maar eens de luidsprekers die erop stonden.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Willem_69
      • Sep 2009
      • 3

@ laserguy bedankt voor je antwoord en je deskundig advies
      de boxen werken nog probleemloos - de over-modulatie is gebeurd bij het spreken - bedraagt de reparatie een zware kost of zou ik beter een nieuwe aankopen

Comment

• Roelande
        • Jan 2009
        • 140

is er achteraan de versterker geen knopje om hem uit de protectmodus te halen? bij peavey versterkers is dit ook...

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

of zelf al eens openschroeven en bekijken mischien kun je wel iets waarnemen?

anders weg brengen naar een reperateur of de winkel waar je heb vandaan heb. vaak kost een kijk operatie al een euro of 50 maar dan weet je wel waar je aan toe ben.

Comment

• Willem_69
            • Sep 2009
            • 3

een uitwendig knopje (achteraan) of zekering is nergens te bespeuren... vandaar dat ik het vreemd vind dat deze oerdegelijke versterker door een overgemoduleerde micro (door te spreken en niet door te roepen/ zingen) nu de geest heeft gegeven - tweedehands heb ik hem 100 EUR betaald, vandaar mijn vraag of het de moeite loont om het te laten repareren...

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Originally posted by Willem_69
              ... vandaar mijn vraag of het de moeite loont om het te laten repareren...
              Zie het antwoord van Laserguy. verder ligt het eraan wat je ervoor over hebt natuurlijk en of je al andere plannen hebt met je set (uitbreiding / vervanging etc.)

Succes !
              Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...