Krachtstroom aansluiting showtec PS161

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guus
    • Oct 2003
    • 104

Krachtstroom aansluiting showtec PS161

Ik heb een Showtec PS161. Betreft een stroomverdeler, 3 fasen 16 Amp 380Volt ingang en 3x 230 Volt uitgang, iedere fase afgezekerd met 16 amp. Verder per fase een voltmeter.
    Vaak bestaat de krachtstroom spanningsvoorziening op locatie uit een 380V-32 amp. Die past niet op mijn Showtec want die contra stekker is 16 amp.
    Vraag:
    Is het toegestaan om een 380V-32 amp stekker met kabel naar 380Volt 16 amp contrastekker te gebruiken en zo aan te sluiten op mijn showtec PS161? Ik ga er dan vanuit dat de aderdikte van de kabel dan groter dan 2,5 kwadraat zijn, b.v. 4 kwadraat?

Aub advies

Guus
    de Guus
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Naar mijn idee is dit niet toegestaan.

Vandaar dat ik ook een 32A krachtstroomverdeler heb aangeschaft. Deze kan ik met een verloopje namelijk wel gebruiken op een 16A CEE aansluiting.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Dat is niet toegestaan omdat je dan de kans loopt dat je tot 32 A door een 16 A aansluiting laat lopen. Levensgevaarlijk dus
      Andersom mag trouwens wel.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

denk dat ik maar weer ff modden moet hier.. sjeemig wat een klerezooi.

Vuistregel:" als iets geschikt is voor 16A zal het met die 16A ook wel zo ongeveer afgelopen zijn. "

Want anders had de fabrikant er echt wel 32A op gezet, en er dan meer geld voor gevangen.

Vuistregel: " Als het met dunner snoer / kabel had gekund had de fabrikant dat echt wel gedaan. "

Hij had dan meer geld verdiend op de koperdraad-kosten.

Vandaar : (zie post=1) :

NEEEEEE, dat mag niet.

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Topic opgeschoond, mijn excuses aan die geene die wel inhoudelijk en juist geantwoord hebben maar er was niet meer doorheen te kauwen.
          MAC, bedankt voor de trigger.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...