spanning meten over 100 volt.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferdie
    • Sep 2009
    • 1

spanning meten over 100 volt.

Goedeavond,
    Ik heb een vraag, ben op een woonboulevard bezig met het plaatsen van nieuwe inbouw speakers 100 volt.Er zaten opbouw speakers 100 volt.
    Er komen nu meer speakers bij dan er hebben gezeten.Parallel aangesloten,hoeveel spanning moet ik dan meten op de speakers,de lokatie waar de geluidsinstallatie staat is afgesloten,en de man die de sleutel heeft is met vakantie.Kan ik ook met een meter de weerstand meten

Hoop dat dit duidelijk is.

mvrg Ferdie
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ha Ferdie,

Hmm ... niet om lastig te doen hoor, maar is het niet handig iets van 100V af te weten alvorens zo'n klusje aan te nemen, toch ?

Vanzelfsprekend blijft de maximaal uitgestuurde spanning 100VRMS. De amp kan deze spanning leveren aan een bepaalde impedantie, zet je er speakers parallel bij dan zakt de impedantie en dien je te berekenen / optellen of je amp dat aankan of dat je je trafotaps om moet steken.

Succes !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Klus dus inderdaad lekker laten doen door iemand die er wel verstand van heeft!
      Voordat we maandag in krant moeten lezen dat ons 2e paasdag uitje is afgefikt een vet slot. ( En de man die de sleutel heeft is met vakantie )
      Last edited by Radar; 11-09-09, 20:33.
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...