configuratie?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • phennom
    • Aug 2009
    • 1

configuratie?

hallo mensen ik ben vincent en ik heb een brandende vraag!

Op het moment heb ik een laptop met het programma e-mix, en een mengpaneel "inkel-mix-642".
    Nu wil ik dus via mijn laptop nummers selecteren in e-mix (tot zover gaat het goed).
    Wanneer ik deze nummers af wil spelen, speelt hij dit over 1 kanaal?
    Ik wil uiteraard gewoon over 2 kanalen afspelen.
    Er is mijn verteld dat ik een usb geluidskaart moest aanschaffen, dit omdat mijn laptop 1 output heeft.
    Dus je voelt het wel aankomen hoe moet ik dit instellen, want hij speelt nu nog steeds over 1 kanaal op de mengpaneel.
    Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd....en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

groetjes,

vincent
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Originally posted by phennom
    hallo mensen ik ben vincent en ik heb een brandende vraag!

Op het moment heb ik een laptop met het programma e-mix, en een mengpaneel "inkel-mix-642".
    Nu wil ik dus via mijn laptop nummers selecteren in e-mix (tot zover gaat het goed).
    Wanneer ik deze nummers af wil spelen, speelt hij dit over 1 kanaal?
    Ik wil uiteraard gewoon over 2 kanalen afspelen.
    Er is mijn verteld dat ik een usb geluidskaart moest aanschaffen, dit omdat mijn laptop 1 output heeft.
    Dus je voelt het wel aankomen hoe moet ik dit instellen, want hij speelt nu nog steeds over 1 kanaal op de mengpaneel.
    Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd....en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

groetjes,

vincent
    Hoi Vincent, welkom op dit forum.

Bedoel je MX 642? want over mix642 vindt ik niets?

Heb je nu ook een usb geluidskaart? of zit die in de mixer ingebouwd??

Ikzelf heb een MAYA 44, en dat werkt prima!
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Wat bedoel over 1 kanaal, alleen links of rechts? Of bedoel je dat je de stereo output van je laptop op maar 1 kanaal van je mixer hebt geprikt? Lineout PC/Laptop is een stereo mini-jackplug deze moet dan naar 2 plugs gesplit zijn(links en Rechts) en die stop je of in een stereo kanaal L/R of 2 line kanalen welke je met de pan op L en R zet.
      Kan natuurlijk ook zijn dat je in je laptop even bij apparatenbeheer of audio-instelling van het programma de juiste geluidskaart en instellingen moet selecteren om links en rechts goed te krijgen.
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

Het kan zijn dat de software bij gebrek aan twee stereo outputs er zelf voor heeft gekozen om de linker output als "actual" te gebruiken, en de rechter output als "preview". Ik kan even geen betere woorden verzinnen, maar het komt er op neer dat de linkeruitgang het geluid verzorgt voor de "zaal", en de rechteruitgang voor je koptelefoon om plaatjes vooraf te beluisteren. Vroeger konden DJ's namelijk heel goed beatmixen en daar hadden ze de koptelefoon intensief bij nodig. Tegenwoordig is het gewoon doorstarten, roepen door de microfoon dat alle handen in de lucht moeten en dan ben je de held.

Sorry... Er zit ergens een frustratie klem

Enfin. Even Googlen:

Ga naar options --> Audio out. Je ziet hier een master output en een monitor output. Waarschijnlijk staat monitor output aangevinkt en heeft de software jouw stereo output gesplit in links mono voor de master en rechts mono voor de monitor. Kijk even wat er gebeurt als je het vinkje weg haalt bij monitor output. Waarschijnlijk zal de master output dan op stereo springen en ben je klaar.

Happy e-mixing, ofzo!

Ik moet echt een keer vroeg naar bed volgens mij.

Comment

Working...