XLR-male connectors vastzetten in XLR-female inputs op mixer zonder ''latch lock''?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trogdor
    • Sep 2008
    • 34

XLR-male connectors vastzetten in XLR-female inputs op mixer zonder ''latch lock''?

Hoi allemaal,

Weet iemand een truukje om je XLR-male connectors (uiteraard alleen Neutrik) vast te zetten in de XLR-female ingangen van een mixer (zonder latch lock), zodanig dat ze er echt nooit uit kunnen vallen?

Het gaat hier om de bovenste rij XLR ingangen van een Allen & Heath WZ3 12M monitortafel.

Mijn eigen idee was om iets van een ijzerdraadje vast te maken aan de ring van de XLR connectors (zit bij Neutrik zo'n mooi gleufje naast het logo op de ring) en dan de INSERT (jack) ingangen (die een paar centimeter boven de XLR ingangen zitten) een beetje los te draaien met een moersleuteltje, en daar de andere kant van het ijzerdraadje tussen te klemmen, en weer vast te draaien... maar ik heb het nog niet geprobeerd

Iemand een idee?
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Heb zelf voor een dergelijke mixer een soortgelijk iets aan de hand gehad.

Mijn oplossing bestond uit een beugel (langwerpig handvat van de Gamma) die ik op de achterkant van de mixer vastzette.

Deze liep 2,5 cm achter/onder de XLR-connectoren langs. Door de kabel met een tyrap vast te zetten op deze beugel voorkwam ik dat de pluggen los raakte.

Is tijdtechnisch denk ik zeker de makkelijkste oplossing.

(zeg maar zoiets, maar dan i.p.v. op het blindje komt het op de mixer)
    Last edited by SoundOfSilence; 07-08-09, 15:16.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Trogdor
      Hoi allemaal,

Weet iemand een truukje om je XLR-male connectors (uiteraard alleen Neutrik) vast te zetten in de XLR-female ingangen van een mixer (zonder latch lock), zodanig dat ze er echt nooit uit kunnen vallen?

Het gaat hier om de bovenste rij XLR ingangen van een Allen & Heath WZ3 12M monitortafel.

Mijn eigen idee was om iets van een ijzerdraadje vast te maken aan de ring van de XLR connectors (zit bij Neutrik zo'n mooi gleufje naast het logo op de ring) en dan de INSERT (jack) ingangen (die een paar centimeter boven de XLR ingangen zitten) een beetje los te draaien met een moersleuteltje, en daar de andere kant van het ijzerdraadje tussen te klemmen, en weer vast te draaien... maar ik heb het nog niet geprobeerd

Iemand een idee?
      Zou zeker de jack aansluitingen van je mixer hier niet voor gebruiken, de moer zit erop om te zorgen dat de jack aansluiting t.o.v. de PCB niet kan bewegen. Gebeurd dit wel met regelmaat dan is de kans groot dat de soldeer verbindingen los gaan zitten met allerlei rare storingen tot gevolg.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Trogdor
        • Sep 2008
        • 34

Originally posted by SoundOfSilence
        Mijn oplossing bestond uit een beugel (langwerpig handvat van de Gamma) die ik op de achterkant van de mixer vastzette.
        Klinkt als een goed idee. Waaraan of waarop, en hoe heb je de beugel vastgemaakt op de mixer?

@MusicXtra: Okee, bedankt. Dat laat ik het aan-jack-chassis-vastmaken-idee maar zitten Ik kan denk ik wel verder met het idee van SoundOfSilence

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Klinkt als een goed idee. Waaraan of waarop, en hoe heb je de beugel vastgemaakt op de mixer?
          In 1 geval (yamaha mixer) met een stripje metaal op 2 bestaande boutjes.

In een andere geval (tape-rekje met MixWizard met de aansluitingen aan de onderkant) heb ik een soort roede over de hele breedte van de case gemaakt (houten klos met gat erin links, houten klos met gat erin rechts en een stukje buis ertussenin geklemd)

Denk (als ik jouw mixwizard zo zie) dat ik een stuk draadeind M4 of M5 zou nemen, dat zou buigen op de hart-hart afstand van split 1 tot split 16 en vervolgens dit stuk draadeind met veel 2 componentenlijm in 2 XLR females vast zou zetten. Heb je vrij eenvoudig een beugel die verwijderbaar is (indien nodig) en die je zonder je mixer te verbouwen kunt plaatsen.
          Hierbij belast je natuurlijk wel je split-XLR´s mechanisch.

En anders zou je nog aan de betere normvervaging kunnen denken: In op XLR female kabeldelen (die locken wel) via de mic-split uitgang. De XLR male chassis staan koud parallel aan de females. Je moet alleen uitkijken met je groundlift-schakelaar.
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Trogdor
            • Sep 2008
            • 34

Er zijn geen boutjes die ik kan gebruiken op de mixer zelf.

Een draadeind of stukje buis in de breedte van de case gaat ook niet omdat de mixer ingeklapt en plat ingebouwd zit (of i.i.g. GAAT zitten ). En nee, ik hoef inderdaad niet bij de achterkant van de mixtafel te zijn. Enige probleem met dit is dan de groundlift knop, maar daar bedenk ik nog wel wat op...

Idee met de splits gebruiken gaat ook niet werken want die heb ik allemaal nodig.

Ik heb zelf alweer een nieuw idee: schuimrubber in de case leggen op de juiste hoogte, en gewoon de mixer + XLR's erop zodat de XLR's ''klemmen'' ... Dat zal ik vanavond eens gaan uitproberen

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Hoi allemaal,

Iemand een idee?
              Er zijn afstandsbussen met aan de ene zijde een M3 draadeinde en aan de andere kant een draadgat M3. Zet er een stuk of zes van een geschikte lengte in de gaten van de zelftappers van de xlr male chassisdelen.
              Op de verlengbussen kun je dan een alu hoekprofiel zetten met sleuven erin. Zo kun je het altijd weer origineel maken.
              Speakertech
              Last edited by speakertech; 13-08-09, 20:37.
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...