Dubbele voeding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xact
    • Mar 2009
    • 1

Dubbele voeding

Ik heb een Hill Datum mengtafel( 32 kanaals ) met twee voedingen. Weet iemand hoe het zit als je de tweede voeding als reserve wilt gebruiken. Zijn deze twee gewoon parallel aangesloten of is er een of ander circuit dat zodra de eerste uitvalt de tweede hem direkt overneemt. Mocht dat het geval zijn, heeft iemand daar dan een schema van.

Xact
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by xact
    Ik heb een Hill Datum mengtafel( 32 kanaals ) met twee voedingen. Weet iemand hoe het zit als je de tweede voeding als reserve wilt gebruiken. Zijn deze twee gewoon parallel aangesloten of is er een of ander circuit dat zodra de eerste uitvalt de tweede hem direkt overneemt. Mocht dat het geval zijn, heeft iemand daar dan een schema van.

Xact
    Daar zijn apparaten voor die zorgen dat de voeding automatisch omgeschakeld wordt.
    Parallel zetten zou ik niet doen, als er in één voeding een sluiting komt zijn ze gelijk allebei stuk.
    Overigens komt het zo weinig voor dat een voeding stuk gaat dat je ze ook gewoon handmatig om kunt zetten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Wouter Verlinden
      • Dec 2000
      • 263

En aangezien een voeding ook vaak defect raakt door een fout aan de ingang (400V in plaats van 230V, spanningspiek, ...), is het meestal ook veiliger van je 2de voeding "niet-aangesloten" klaar te hebben staan...
      Wouter Verlinden
      Creative Sound & Light Development

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Als 't 'n echte redundante / hot swappable PSU is kun je 'm zonder problemen parallel hangen aan de andere. Outputdiodes zorgen ervoor dat de units elkaar niet kunnen beschadigen of "opstoken". Mocht 't geen "echte" redundante unit zijn dan knutsel je er zelf 'n paar (power)diodes tussen.

De opmerking van Wouter is natuurlijk wel 'n slimme ...

Groeten !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Wouter Verlinden
          En aangezien een voeding ook vaak defect raakt door een fout aan de ingang (400V in plaats van 230V, spanningspiek, ...), is het meestal ook veiliger van je 2de voeding "niet-aangesloten" klaar te hebben staan...
          Bij de tafels waar er gewoon 2 parallel aan konden staan, deed ik er tijdens repetitie/soundcheck maar 1 aan, en dan niet eens altijd dezelfde.
          Als de show dan werkelijk begon schakelde ik er de 2e bij aan.

Voordeel 400V merk je al bij de soundcheck. En je weet ook zeker dat beide voedingen werken. Het zal niet de eerste keer zijn dat de redundantie (Of het nu aggregaten bijv. ziekenhuis den bosch laatst, of iets anders) op het cruciale moment het af laat weten.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Voordeel 400V merk je al bij de soundcheck
            Een neutrale geleider kan altijd gaan zweven. Hier mag je dus nooit van uitgaan!
            Vorig jaar nog op een bevriend festival een hoofdschakelaar van een verdeelkast gehad die er midden op de avond de brui aan gaf en slecht contact gaf op de neutrale geleider. Gelukkig zat er niet te veel op (weet nu dat een QSC MX-bak ook gedurende een paar minuten op 280 Volt kan draaien...).
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...