Lay-Out connectie panelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DvE
    • Jul 2004
    • 61

Lay-Out connectie panelen

Beste,

Weet iemand of er een programma bestaat waarmee je (relatief simpel) je connector paneel kan designen?

Ik ken het programma Stardraw Audio, maar hier kan ik helaas, om wat voor reden dan ook niet mee omgaan.

Panelen zouden er ongeveer zo uit moeten komen te zien: KLIK

Groet,
    Dave
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Waarom niet met paint? Of photoshop?
    De afbeelding die je net zag even kopieren en aanpassen naar je eigen wens?

Denk dat dat toch wel de simpelste oplossing is.

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Wouter Verlinden
      • Dec 2000
      • 263

Ik kwam ooit wel Front Panel Designer tegen...

Screenshots - Front Panel Express, LLC > Front Panel Service for North America
      Wouter Verlinden
      Creative Sound & Light Development

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

Microsoft Visio? ook best betaalbaar.

Autocad? maar das een beetje overdone

Coreldraw? vind ik lekker makkelijk en snel werken.

ik zou sowieso iets vector based kiezen ( kan je lekker in detail werken en op elke schaal printen en strakke lijnen houden)

verder zou ik het persoonlijk iets schematischer houden dan wat je laat zien; vooral zwart op wit werken ipv kleur/wit op zwart)
        ( of heeft het een grafisch doel?)

Ik zou het niet met paint doen persoonlijk ( niet gelaagd knippen en plakken) wil je iets omdraaien loopt je weer een tijd te kl*ten, ipv slepen en loslaten

groeten,

Leks
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• DvE
          • Jul 2004
          • 61

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

In paint werken vind ik helemaal niks. De racken/panelen zijn nu gemaakt in Fireworks.

Mijn hoop is om een programma te vinden waarin je meteen je materiaallijst kan maken. Dit kan bijvoorbeeld wel/ook met Stardraw.
          Daarbij wil ik het zo realistisch mogelijk. En hiervoor heb ik ook gekozen voor de huidige kleurstelling. Dit omdat dit, naar mijn idee het dichtst bij de realiteit komt.

Front Panel Express is een gave tool om je eigen frontpaneel te laten maken. Maar dit is toch niet wat ik zoek.

Ik zoek juist een programma met diverse panelen al in het bestand, samen met connectoren en dergelijke. En dan gewoon sleep en klik werk. Dus ook snap-on position dingentjes enz..

HIER nog een .jpgje van wat ik nu gemaakt heb met Fireworks. Let wel op.. Groot bestand.
          Overigens is in de bovenstaande .jpeg al weet het 1 en ander veranderd tegenover de .jpg in de eerste post. Zo zijn alle connectoren vernieuwd, en de schroeven passen nu ook meer in het ontwerp.

Groet,
          Dave

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Fireworks werkt inderdaad prima, zoals het er nu uitziet.

Wil je echter sneller werken met standaardsjablonen, dan is AutoCAD een beetje prijzige, maar zeer nuttige applicatie. Het vergt wat voorbereiding om je apparatuur in een tekening te krijgen (op de juiste schaal/grootte) en om alle symbolen en standaardinstellingen aan te maken. Als je dat eenmaal voor elkaar hebt, is het een kwestie van het juiste symbool op de juiste plek te 'snappen', een tekstveldje in te vullen erboven en klaar!

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1066

Gewoon een vraag uit interesse; waarom je ze zo netjes wilt ontwerpen? Ik had door de jaren heen niet meer nodig dan een a4tje en een pen

Waarom gebruik je bijv geen 8 gaats D hole ipv overal 12? (bijv je eq)
              Ook mis ik je powercons om rackjes te voeden

Over je EQ gesproken. Buiten mijn amp rackjes om voer ik niks met direct out uit . Als ik mijn eq niet wil gebruiken zet ik hem uit, gebruik ik hem niet, of op bypass...waarom dan een direct out?

Met 2 ins en outs is die pluggenstrip half zo duur!

Mvg Jens

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by jens
                Gewoon een vraag uit interesse; waarom je ze zo netjes wilt ontwerpen? Ik had door de jaren heen niet meer nodig dan een a4tje en een pen

Waarom gebruik je bijv geen 8 gaats D hole ipv overal 12? (bijv je eq)
                Ook mis ik je powercons om rackjes te voeden

Over je EQ gesproken. Buiten mijn amp rackjes om voer ik niks met direct out uit . Als ik mijn eq niet wil gebruiken zet ik hem uit, gebruik ik hem niet, of op bypass...waarom dan een direct out?

Met 2 ins en outs is die pluggenstrip half zo duur!

Mvg Jens
                Hetzelfde geldt denk ik voor de parallel outputs op zowel Jack als XLR -- als je zoveel moeite gaat doen om twee verloopjes uit te gaan sparen denk ik dat je toch even ergens moet gaan nadenken.

De Ultradrive C input ga je nooit doorlinken, dat is alleen een input voor een meet-microfoon. Of je moet een heel erg bijzondere sound-setup hebben

Powercon in/out is af en toe ook wel praktisch, als je bv. 1 in/2 out doet loop je ook minder gauw te klooien met stekkerdozen.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Front/patch panels teken ik meestal met Front Panel Designer van Schaeffer.
                  Vervolgens print ik ze uit 1 op 1, plak ze met tape op een blankpanel en pak de centerpunt op de boorpunten te markeren.

Werkt goed.

Ook heb ik een keer een paneeltje laten frezen bij Schaeffer, kost wat maar dan heb je ook wat.
                  Vanuit het programma kun je op bestellen klikken, de prijzen weet je dan ook gelijk.

Comment

• DvE
                    • Jul 2004
                    • 61

@ jens: 12 vind ik handiger. Mocht er in de toekomst bijvoorbeeld een ander apparaat in de kist gaan hoef ik enkel wat connectoren te veranderen, en geen nieuwe panelen te bestellen. Daarbij vind ik die 8 gaats panelen er wat goedkoop uitzien ofzo. Niet helemaal mijn ding :P..
                    Powercon is daarbij ook wederom niet mijn ding. Shuko verdeelblokken komen altijd mee. Powercons willen nog wel eens vergeten worden. In de racken komt dan ook gewoon een vaste kabel.

Ook het in-out verhaal is inderdaad een vraagteken bij te zetten. Echter heb je het altijd wel eens nodig. Of misschien ook helemaal niet.

@Stoney3K: de reden van het parallel zetten van die Jacks op de AUX van de DEQ heeft een raden. En dan wel een relatief practische reden voor veel opname apparaten die nogal eens mee komen. Deze zijn vaak op tulp of xlr uitgevoerd (zijn de beste vaak niet). Hiervoor heb ik heb ik besluiten om de panelen uit te voeren met jack en dan de opname gewoon via de AUX van de DEQ te laten lopen (als deze natuurlijk mee is gekomen). De AUX-out op de DEQ kan je dan ook asignen, dus of je hem nou voor of na de eq, dynamics, enz wil hebben, geen probleem.

Ook INPUT C van de DCX krijgt inderdaad een Link. De reden hiervan is dat deze input nog wel eens gebruikt wil worden voor het mono aansturen van het sub.

@jakkes: dat is inderdaad wel een goed idee, 1:1 uitprinten en overnemen. Dat ga ik een proberen voor 1 paneeltje.

Groet,
                    Dave

Comment

• Vincent Buttstedt
                      • Jul 2008
                      • 42

Ik doe het in Photoshop..
                      Heb alle gaten enzo van neutrik gedownload, ik photoshop layers gemaakt, van elke plug, en dan 1U en 2U en 3U layout gemaakt, en dat print dan "real-size" uit, op de paneel plakken, centerpunt, hammer, trappen boor of puns, en klaar.

Het makelijkst is natuurlijk als je iemand kent met een ijzersnijer, zo'n ding wat met water er door gaat als boter...

Comment

Working...