uitgangen op computer (audio) activeren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOERY
    • Jul 2009
    • 1

uitgangen op computer (audio) activeren

Hallo ik heb een CompaqEvo D300, 1 Ghz
    er zit een intel audio geluidskaart in.
    1+2 intel audio
    3+4 intel audio
    5+6 intel audio

hoe kan ik deze configureen dat ik uitgang 1+2 als monitor (hoofd telefoon) gebruik en bijv 3+4 als uitgang naar mijn versterker?
    Ik gebruik BPM studio.

als ik nu een hoofdtelefoon in de "aansluiting voor" duw schakelt de achter uitgang uit. kan ik deze instelligen ergens wijzigen dat de kanalen altijd aan blijven.

zowel 1+2 als 3+4.

Ik hoop dat jullie er wat van begrijpen wat ik bedoel.
    Groetjes.
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

De meeste pc's die vooraan een audio-aansluiting hebben schakelen de uitgang achteraan uit als je er vooraan een jack in duwt, dat is dus normaal gedrag.
    Het gaat intern maar om 1 audio-uitgang die naar voor en naar achter wordt gebracht, maar beide zijn niet tegelijk bruikbaar.
    Het is dus niet omdat je 2 fysieke aansluitingen hebt op je kast, dat dit voor BPM studio ook 2 aparte uitgangen zijn...

Normaal gezien moet je in de software zelf kiezen welke output je voor hoofdtelefoon en welke je main out moet zijn, in dit geval zou dit in BPM studio moeten kunnen ingesteld worden.

Sommige moederborden of audio kaarten kunnen ook zowel input als output zijn op 1 uitgang, dat dien je dan in te stellen in de software van de geluidskaart zelf, wie van de 3 in en output moet zijn.
    Last edited by Dikke Foaf; 28-07-09, 18:12.

Comment

• jeroenw
      • Dec 2003
      • 216

gewoon een paar tientjes uitgeven aan een 2e geluidkaart...
      \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

Working...