Sennheiser ASA-1 (G3) distributie op EM100-G2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Sennheiser ASA-1 (G3) distributie op EM100-G2

Beste forumleden,

Voor onze 8 Sennheiser EM100-G2 ontvangertjes zijn we op zoek naar een betaalbare antennedistributieoplossing. Vanwege het onderdeel 'betaalbaar' valt de Sennheiser ASA 3000 af. De andere oplossing was altijd het gebruik van ASP-2 passieve splitters in combinatie met AB2-boosters.

Nu is er ook een nieuw product op de markt, de ASA-1. Een actieve splitter voor 4 ontvangers. Via Google zijn er wel mooie plaatjes van de voorkant te vinden, maar geen enkel plaatje van de achterzijde, en er is ook nergens een handleiding te vinden.
    Op de site van Sennheiser is dit product nog helemaal niet bekend, maar er wordt wel naar gerefereerd vanuit de EM100 en EM300 G3 handleidingen.

Wat ik dus wil is 8 EM100G2 ontvangers aan de ASA1 knopen. Wie weet of dit kan?
    Mijn punten van zorg:
    - De ASA-1 is gemaakt voor G3 ontvangers. Mijn idee is dat het signaal hetzelfde blijft, dus dat dat eigenlijk niets uit zou moeten maken.
    - De ASP-2 kan zowel 1-to-4 als 1-to-8 werken, kan een ASA-1 dat ook? Anders moeten er weer extra splitters bij om met 8 EM100's te kunnen werken.

Voor de zoekmachine: ASA1 ASP2 antennesplitter antennedistributie
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Originally posted by Caspar
    Frequentiegebied van de nieuwe G3 serie zit standaard in een ander gebied dan de G1 en G2 standaard zaten, maar volgens mij is dat met de boosters geen probleem.
    Hallo Caspar, van wat ik snel heb gevonden zijn bij de D-Range alleen deels kanaal 59 en heel kanaal 60 toegevoegd, waarbij het bereik nu dus loopt van 780Mhz tot 822Mhz.

Originally posted by Caspar
    ASP-2 heeft de voeding voor de ontvangers via losse DC pluggen, de ASA-1 heeft de DC voeding via de antennekabels. Dat deel werkt dus niet samen met de G1 en G2 serie.
    Vooral op dit punt gaat het dan mis, en dan denk ik toch te moeten kiezen voor een ASP-2.

Bedankt voor je reactie!

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

mmmmm,

ben na bijna 3 jaar wel benieuwd wat het toen geworden is,
      en waaarmee nu gewerkt wordt?

@4uss: mss een update?
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Als antwoord op de vragen van toen:
        ASA-1 kan gewoon samenwerken met de oudere Sennheiser ontvangers, voor 8 ontvangers heb je 2 ASA-1 kastjes nodig (die je kunt linken).
        De fantoomvoeding via de antennekabels werkt echter alleen met de G3 ontvangers, is echter niet schadelijk voor de G1 en G2, je moet bij die series gewoon de standaard voedingsadapters blijven gebruiken.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Tnx Hugo,

Is dan de koppeling van een ASA 1 voor 4 x G3 met een
          ASP 2 voor 4 x G2 voor gebruik met 2 vlaggen zeker ook
          te maken?
          tLijkt me dat de antenne op dezelfde manieren te splitsen zijn
          als met 2 x ASP 2 of 2 x ASA 1?

grtz

Nes

Comment

• Pino
            • Jul 2002
            • 390

Ik heb mij al dikwijls afgevraagd (nooit er toe gekomen om het te proberen) om gewoon een distributieversterker te gebruiken voor kabel TV. Die is toch ook breedband en ik dacht dat die ook de betrokken frequenties dekt. Of zie ik dat verkeerd?.

Greeit griets,
            Pino
            Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by Pino
              Ik heb mij al dikwijls afgevraagd (nooit er toe gekomen om het te proberen) om gewoon een distributieversterker te gebruiken voor kabel TV. Die is toch ook breedband en ik dacht dat die ook de betrokken frequenties dekt. Of zie ik dat verkeerd?.

Greeit griets,
              Pino
              Kabel TV is gebaseerd op 75 ohm kabels, aansluitingen etc. Op niet goed afgesloten antennekabels ontstaan reflecties, die zouden de boel best eens in de war kunnen sturen, zoals bijvoorbeeld een specifieke kabellengte die niet meer werkt vanwege staande golven. Dat laatste houdt in, dat er op sommige plaatsen van de antennekabel geen signaal lijkt te staan, doordat de heengaande en gereflecteerde signalen elkaar opheffen.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Nescio,

bedoel je nu dat je 1x ASA 1 met 1x ASP 2 wilt koppelen?
                Geen idee of dat werkt (ik heb nooit de ASP 2 gebruikt, wij hebben alleen maar de actieve ASA 1's in gebruik), het lijkt mij niet wenselijk omdat die ASP 2 een behoorlijk signaalverlies geeft. Ik heb een rack met 8 G2 ontvangers, hier heb ik 2x ASA 1 in zitten (gelinkt), om deze reden heb ik destijds bij Sennheiser geïnformeerd of dit mogelijk was, draait inmiddels alweer 2 jaar perfect!

In een ander rack met G3 ontvangers heb ik ook een ASA 1, bij de G3's loopt de voeding voor de ontvangers dus via de antennekabels en dat is echt helemaal super! Scheelt een boel kabeltroep achterin je zenderrack!

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Originally posted by hugovanmeijeren
                  Nescio,bedoel je nu dat je 1x ASA 1 met 1x ASP 2 wilt koppelen?Groeten Hugo
                  Hoi Hugo,

Is idd een idee dat leeft.
                  Ik zou de splits methode uit de beschrijving kunnen halen. Die voor de
                  ASP 2 en de ASA 1 nl.identiek.
                  Ik heb echter gfi of de ASA 1 en de ASP 2 elkaar bijten als je van de
                  1 OUT, de ander IN gaat?

Een andere methode kan een antenne splitter zijn; 1 IN 2 OUT, waarbij de
                  ene OUT de ASA 1 IN gaat en de andere de ASP 2 IN gaat.

Dit om vanuit de ASA 1 4 x een G3 ontvanger aan te sturen en vanauit de
                  ASP 2 G2 aan te sturen.
                  Dit alles d.m.v. 2 niet actieve vlaggen.

## schieten maar op mijn gedachten ##

grtz

Nes

Comment

Working...