sturing maken voor meerdere rookmachines

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sanderblue22
    • May 2009
    • 1

sturing maken voor meerdere rookmachines

Hey allemaal,

Ik zit al een tijdje met een idee in mijn hoofd om een sturing in elkaar te zetten voor meerdere rookmachines. Het idee is eigenlijk om niet dmx gestuurde rookmachines in serie te kunnen zetten, waarbij het mogelijk is om ze allemaal tegelijk aan te laten gaan of ze apart te kunnen selecteren.

Hebben jullie hier misschien een idee over, of dit uberhaupt wel te doen is en op welke manier dit te realiseren zou zijn?

Gr. Sander
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Gewoon alle afstandsbedieningen in een houten kastje maken.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Bart Wilems
      • May 2006
      • 32

Optie 1: In elke rookdoos een velleman kitje (dmx switch K8072) monteren om toch over te kunnen gaan op dmx.
      Misschien wel verstandig voor een verdere toekomst.

Optie 2: Ik neem aan dat je een controllertje hebt met een ICE steker hebt. Schroef de controller eens open, en kijk welke draden de pomp bedienen. Met een beetje logisch verstand en enkele relais, is zo'n ding zeker te bouwen.

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Wij hadden ooit van die goedkope rookmachientjes à la Antari Z80 met zo'n vierkante IEC-connector. Hier hadden we in elke remote een relais gebouwd die parallel stond met de schakelaar.
        Verder hadden we een inbouw-RJ45-chassisdeel er in gemaakt waar je vervolgens minimaal 10 volt op bepaalde pinnen moest zetten en dan ging hij rook maken.
        Door een trafo in een DMX-switch te prikken kon je hem DMX-gestuurd maken.

Meerdere rookmachines kon je met een ISDN-splitter tegelijk laten spuiten. De Behringer LC2412 geeft op de analoge aansluiting ook genoeg spanning om het relais aan te sturen, en we hadden gewoon een 12v-trafo met schakelaar en een flinke lengte UTP om het ding stand-alone aan te sturen.

Comment

Working...