Euro (IEC) male vallen uit power conditioner!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trogdor
    • Sep 2008
    • 34

Euro (IEC) male vallen uit power conditioner!

Hoi allemaal,

Ik heb weer een probleem: bij het minst of geringste vallen de IEC connectors (male kant) uit de Furmans in mijn racks. De female-stekkers in de apparaten zelf blijven wel goed genoeg zitten (daar heb je nu ook die IEC-Lock's voor, maar een beetje onnodig aan de female kant als je het mij vraagt).

Iemand een oplossing?
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Moet eerlijk bekennen dat ik ze met siliconenkit vastgelijmd heb.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Trogdor
      • Sep 2008
      • 34

Originally posted by SoundOfSilence
      Moet eerlijk bekennen dat ik ze met siliconenkit vastgelijmd heb.
      Is dat niet TE radicaal?

Dat heeft ooit iemand in een muziekwinkel mij ook aangeraden (maar dan met seconde-lijm). Heb dat toen gedaan, maar als je je setup dan wil wijzigen heb je echt een probleem. Heb hier nogsteeds apparaten liggen waar ik de stekker nooit meer uitkrijg

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Ach... siliconekit lijmt heel slecht, maar vult voornamelijk op.

In de praktijk krijg ik de steker er met een beetje trekkracht prima uit (met wat resten op het kabeldeel), maar valt ie er niet vanzelf meer uit.

Daarnaast geleid silicone niet zo best (ook niet als het nog niet droog is). Bisonkit (bisontix) bijvoorbeeld geleid als een tierelier. Geen idee wat secondelijm op dat gebied doet... maar voor de toepassing lijmt het te goed.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Is het niet een idee om een drupje lijm aan de buitenkant te doen? In plaats van in de connectoren gewoon de connector in het cassisdeel doen en op de rand een (of twee) drupjes lijm... als ze dan een keer los moeten kun je de lijm er af halen en losmaken...

Comment

• Trogdor
            • Sep 2008
            • 34

siliconekit aan de buitenkant van de euro male stekker dus...?

Is de Furman daar wel blij mee als het er nog eens (hoogstwaarschijnlijk) uit moet? Blijven de resten van dat spul er dan niet inzitten?
            Last edited by Trogdor; 25-05-09, 17:27.

Comment

• Trogdor
              • Sep 2008
              • 34

Originally posted by 4uss
              Is het niet een idee om een drupje lijm aan de buitenkant te doen? In plaats van in de connectoren gewoon de connector in het cassisdeel doen en op de rand een (of twee) drupjes lijm... als ze dan een keer los moeten kun je de lijm er af halen en losmaken...
              Klinkt nog wel als een goed idee... Heb je dit zelf al eens geprobeerd, en werkt dit goed?

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Wat ik vaak zie is dat er wat tape om de connector gedaan wordt. Hierdoor wordt het geheel ietsje dikker en blijft weer hangen.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

Ik zou het toch liever niet met lijm doen, omdat je het dan waarschijnlijk nooit meer los krijgt.

EN met siliconen kit weetje zeker dat je het ooit weer los krijgt en dat er een klein beetje in de connectoren achterblijft is helemaal niet erg dat haal je er zo met een klein mesje of schroevendraaier weer uit en dat krijg je met lijm zeker weten niet.

Kan me nog een stekker herinneren welke ook met 2 drupjes lijm in de powerconditioner zat.
                  Zit nog steeds vast en wil ook NOOIT meer los. Achteraf spijt van dat we dit niet met kit hebben gedaan maarja dat is achteraf...

Comment

• Trogdor
                    • Sep 2008
                    • 34

Bedankt voor de reakties!

* rent naar winkel voor siliconenkit *

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1087

Van draadeind M4 even een rail buigen en door twee gaatjes aan de behuizing vast maken (rail kan je ook kant-en-klaar kopen, maar is vreselijk veel duurder..). Dan de snoeren met een ty-rap vastmaken!

@lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...