Zelfbouw, wat heb jij zelfgebouwd?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

    #16
    Ook al vanalles:
    Een paar Quad 405-en
    3-weg x-over (elektuur)
    1 x 15"bassen, 18"/10"/bullit 3-weg FR kasten, 10"/bullit en 12"/1" 2 weg toppen, X1 bassen, 12" monitors
    Al mijn flightcases en ook diversen voor anderen
    Lichtsetjes, dimmers
    Al mijn kabels
    Aanhangwagen (gejat helaas, gelukkig wel leeg!!)
    ASL beltpacks en beacons
    kinderen

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #17
      Zou ik vergeten mijn zoontje te vermelden
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • jens
        • Aug 2004
        • 1066

        #18
        haha nou zo ken ik dr ook nog wel een paar

        Comment

        • Bart Wilems
          • May 2006
          • 32

          #19
          Originally posted by Stoney3K
          Die springt er wel erg uit en vraagt wel heeel erg om een foto.
          foto's:





          Een foto van de techniek vindt ik zo direct niet. Er steekt wel een beest van een pomp achter.
          Het scherm is opdeelbaar in Stukken van 2,5 meter.
          In de voorraadbak hebben we 3m³ water zitten, dus dit was al een klein zwembadje

          Bart

          Comment

          • Janvo
            • Feb 2010
            • 12

            #20
            Originally posted by Bart Wilems

            Ow, nice!

            Comment

            • Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

              #21
              Het geen wat ik zelf altijd doe is het solderen van de spinners en connectors op multie kabels . Zo ook op mijn Midas Verona 48 .
              2 X harting 108 voor stage input en doorlink
              1 X harting 108 inserts
              1 X harting 108 direct out tbv recording
              3 X Ackkerman voor FX in/out en systeem
              1 X 36 X-tra i/o voor het splitten van kanalen bij de FOH desk

              Midas Montage 2007 - Windows Live

              De kisten die ik gebruik komen bij PG cases vandaan uit Amersfoort
              Last edited by Timo Beckman; 04-04-10, 08:54.

              Comment

              • Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

                #22


                Gebruik je de 'patch' als lokale ingang/uitgang?

                Dus: OF multi , OF patchpaneel? Of wat is anders je toepssing hiervoor?


                ps.
                volgende keer wel netjes een lettertang gebruiken ipv tape en stift !
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                Comment

                • Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

                  #23
                  Ik heb iid geprobeerd dit met een "lettertang" te doen maar dit liet gelijk weer los . Of na 1 of 2 keer gebruik . Dit zelfde gebeurt als ik het op de conectors gebruik zelfs met krimpkous er omheen . Dit is net zo duidelijk en blijft ten minste zitten .
                  Die i/o patch hangt aan de harting i/o van het podium zodat ik als ik zonder monitor tafel snel splits kan maken tbv kanalen voor monitor mix .
                  Ook handig als je een gitarist hebt die 2 acoustische gitaren op 1 di gebruikt of meer van dergelijke fratsen . Die harting uit (van de stage inputs) kan ik gebruiken om een 2de mixer naast me neer te leggen tbv recording of monitor tafel naast me ipv het podium daar ik vaak alleen werk .

                  Comment

                  • staf
                    • Nov 2007
                    • 53

                    #24
                    verschillende fourbars
                    luidsprekers
                    flightcases
                    alle soorten kabels
                    en natuurlijk een stel krachtstroom verdelers
                    (ja heb hier 6 jaar voor naar school gegaan )

                    Comment

                    • speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

                      #25
                      Buiten alle gadgets, die niet gewoon te koop zijn, een paar echte overspanningsbeveiligingskastjes. Tegenwoordig zijn dergelijke automaten wel te koop, maar in de jaren 80 toch wel wat moeilijker. Het is een kastje met een solidstate relai en verder wat electronica erin. Bij 10 % overspanning gaat de stroomtoevoer naar de uitgang eraf. Dat houdt dus in 220 volt+10%, zeg maar 242 volt en de installatie staat zonder spanning. Van korte stoorpulsen op het net heeft de schakeling geen last (de apparatuur overigens ook niet)
                      Vaak sta ik met apparatuur op wat ik noem "onbetrouwbare netten", dus van die tijdelijke stroomvoorzieningen, waarbij het niet de eerste keer is, dat er installatiefouten in zitten, of verkeerde kabels worden gebruikt (bv wel vijfpolige stekers, maar slechts vier aders).
                      De beveiliging werkt continu en heeft me reeds een hoop ellende bespaard. Dat de geluidsinstallatie uitvalt, vonden de meeste klanten achteraf niet meer erg, als ze tot de ontdekking komen dat er veel andere apparatuur, zoals verlichting en horeca-apparatuur het loodje heeft gelegd en ze daarvoor de rekening kregen gepresenteerd.
                      Verder een drieknops mengpaneel, compleet met vox en compressie voor sportdagen (volume microfoon-volume muziek en een masterknop). Erg handig, omdat je weinig hoeft uit te leggen en weinig kans op bedieningsfouten.
                      audio scheidings transformatoren.
                      Diverse apparaten gecustomized.

                      Speakertech
                      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                      Comment

                      • Dj Yves
                        • Sep 2008
                        • 72

                        #26
                        Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat kastje.
                        If brute force doesn't work, you're not using enough!

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

                          #27
                          Kastje

                          Originally posted by Dj Yves
                          Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat kastje.
                          Hier is zo'n kastje.
                          Het Philips logo staat erop omdat de lege behuizing uit de dump komt.


                          De groene led geeft aan dat de spanning OK is. Het lijkt of de gele led ook brandt, maar dat heeft te maken met de fotografie. Die led gaat pas aan bij 10% onderspanning. De rode led gaat aan bij 220 volt + 10%. De uitgang op het kastje wordt dan door een solidstate relai van het net afgeschakeld. Om weer terug in te schakelen, moet de netspanning eerst weer tot ca 235 volt dalen (hysteresis).

                          Omdat het hier over een unit gaat met daarin gevaarlijke spanningen en ook maatregelen moeten worden genomen voor de veiligheid van de gebruiker, is het eigenlijk niet geschikt voor nabouw. De hele elektronica, inclusief de leds zijn netspanningvoerend.
                          Tegenwoordig zijn in de electrohandel ook spanningsbeveiligingsrelais te koop met een instelbare boven- en ondergrens, zowel één als driefase.
                          De bouw van een complete unit moeten we echt overlaten aan lieden die met de materie bekend zijn. Schema's ga ik derhalve niet geven.
                          Speakertech
                          Last edited by speakertech; 04-12-10, 13:17.
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            #28
                            Originally posted by speakertech
                            een paar echte overspanningsbeveiligingskastjes.
                            Toevallig ben ik er op het moment ook aan het bouwen. Ik heb er alleen voor gekozen om pas vanaf 265V uit te schakelen. Indien de beveiliging inkomt moet je de beveiliging eerst van de netspanning halen alvorens het gereset word. Ik wil hiermee voorkomen dat een installatie zonder of slechte nul weer actief wordt. Als er iets mis is dan moet er eerst gekeken worden wat de oorzaak is. Tevens is de beveiliging ongevoelig voor grote spannings dippen, op netspanningen tot onder de 160V blijft deze netjes in.

                            Ook laat mijn beveiliging pas na 30 seconden spanning door, als er voor die tijd een overspanning geconstateerd word dan blijft deze uit. Ook is er voorzien in een inrush limiter bij inschakelen, zodat oa oude crest amps ook op automaten ingeschakeld kunnen worden. Ik heb al diverse uitvoeringen gebouwd, van 1 kanaals tot 5 kanaals op 1 of 2 fases.

                            Comment

                            • rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

                              #29
                              - flightcases - vooral prototypes en one-offs.
                              - 1 ton C-haken van ca. 1,8m voor een personenauto.
                              - 1,5 ton Truss-beugels voor een monorail-systeem van aluminium I-profielen
                              - 3 ton dubbel-UNP verstelbare hijs-traverses.
                              - 8-way distro's
                              - motormulti's, break-outs+break-ins en motorkabels = 4ever.
                              - kettingzak ophangingen
                              enz.
                              en
                              - schuimrubber trussmodellen
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                              Comment

                              • speakertech
                                • Jan 2008
                                • 1697

                                #30
                                Originally posted by DJ Antoon
                                Toevallig ben ik er op het moment ook aan het bouwen. Ik heb er alleen voor gekozen om pas vanaf 265V uit te schakelen. Indien de beveiliging inkomt moet je de beveiliging eerst van de netspanning halen alvorens het gereset word. Ik wil hiermee voorkomen dat een installatie zonder of slechte nul weer actief wordt. Als er iets mis is dan moet er eerst gekeken worden wat de oorzaak is. Tevens is de beveiliging ongevoelig voor grote spannings dippen, op netspanningen tot onder de 160V blijft deze netjes in.

                                Ook laat mijn beveiliging pas na 30 seconden spanning door, als er voor die tijd een overspanning geconstateerd word dan blijft deze uit. Ook is er voorzien in een inrush limiter bij inschakelen, zodat oa oude crest amps ook op automaten ingeschakeld kunnen worden. Ik heb al diverse uitvoeringen gebouwd, van 1 kanaals tot 5 kanaals op 1 of 2 fases.
                                Als je zelf bouwt, kun je het zo mooi maken als je zelf wil.
                                Mijn units zijn voorzien van de toen best moderne solid state relais.
                                De afschakelspanning ligt bij ca 245 volt, door toleranties in de schakeling.
                                Het apparaatje is bestand tegen continu 380 volt op de ingang. De electronica werkt dan nog gewoon en ook de signalering. Er zitten geen trafo's in. Onderspanning wordt alleen aangegeven, door een gele led, vanaf ca 210 volt. bij onderspanning wordt er niet afgeschakeld.
                                Het kastje is zo gebouwd, dat het enige seconden duurt eer de spanning wordt doorgeschakeld.
                                Na al die jaren zou ik thans de schakeling opnieuw herzien, vanwege nieuwere componenten. De kastjes gaan altijd mee in de bus.
                                Ze hebben me reeds een aantal malen behoed voor ellende van te hoge spanning.

                                Speakertech
                                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                                Comment

                                Working...