cd-speler signaal verzwakken.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DVSL
    • Feb 2007
    • 23

cd-speler signaal verzwakken.

Dag Allen,

Een collega heeft het volgende probleem:

Het signaal van zijn cd-speler komt te hard binnen in zijn mengpaneel; de gain van het mengpaneel staat volledig dicht.
    Het gaat hier om een hercules mengpaneeltje voor virtual dj. De cd-speler dient als back-up.

We zijn dus eigenlijk om zoek naar een systeem om het uitgangssignaal van de cd-speler te verzwakken. De handleiding van het herculespaneeltje kent dit probleem; er wordt gesproken van een nanopatch om het signaal te verzwakken. Dit kost echter ongeveer €55 en valt wat duur uit om als back-up te dienen.

Kent er iemand een makkelijke eventueel zelf te knutselen oplossing?

Met vriendelijke groet,
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by DVSL
    Dag Allen,

Een collega heeft het volgende probleem:

Het signaal van zijn cd-speler komt te hard binnen in zijn mengpaneel; de gain van het mengpaneel staat volledig dicht.
    Het gaat hier om een hercules mengpaneeltje voor virtual dj. De cd-speler dient als back-up.

We zijn dus eigenlijk om zoek naar een systeem om het uitgangssignaal van de cd-speler te verzwakken. De handleiding van het herculespaneeltje kent dit probleem; er wordt gesproken van een nanopatch om het signaal te verzwakken. Dit kost echter ongeveer €55 en valt wat duur uit om als back-up te dienen.

Kent er iemand een makkelijke eventueel zelf te knutselen oplossing?

Met vriendelijke groet,
    Je zou in de CD speler een weerstand netwerkje of een potmeter in kunnen bouwen om het uitgangsvolume terug te regelen, wanneer het tulp uitgangen zijn is dit vrij simpel te doen.
    Wanneer er gebalanceerde uitgangen op zitten kun je passieve DI boxjes er tussen zetten, je gebruikt ze dan in feite omgekeerd maar het werkt wel.
    Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Numard CD speler maar alleen wanneer ik de XLR uitgangen gebruik, de tulp uitgangen hebben een lager uitgangsniveau.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DVSL
      • Feb 2007
      • 23

Bedankt voor de reactie!

Volgens sommigen vervormt een weerstandje het signaal. Een potmetertje is idd wel een goede oplossing.

Velleman Components n.v.

Zouden twee van deze potmeters (dubbele cd-speler) het nodige kunnen doen?

Grtz

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by DVSL
        Bedankt voor de reactie!

Volgens sommigen vervormt een weerstandje het signaal. Een potmetertje is idd wel een goede oplossing.

Velleman Components n.v.

Zouden twee van deze potmeters (dubbele cd-speler) het nodige kunnen doen?

Grtz
        Een potmeter is een weerstand maar dan verstelbaar zoals iedere volumeregeling dus sommigen hebben het niet goed.
        Deze potmeter kun je wel gebruiken, neem wel een logaritmische anders regelt het een beetje vreemd.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Mag ik u danken voor de hilarische toevoeging aan mijn handtekening?
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by MusicXtra
            J
            Wanneer er gebalanceerde uitgangen op zitten kun je passieve DI boxjes er tussen zetten, je gebruikt ze dan in feite omgekeerd maar het werkt wel.
            Voor iemand anders het doet, DI boxje wordt in dit geval dus niet omgekeerd gebruikt.

Comment

• 4wd
              • Feb 2008
              • 28

SMD Potmeter in Jack plug

een SMD potmeter past met een beetje kunst en vliegwerk in een 6,3mm jack van neutrik
              (ja ..ik weet het er zit een d(r)ap kabel aan)
              Sjoerd.

Comment

• tididi
                • Aug 2001
                • 352

kan het ook niet zijn dat het cd signaal in een mic ingang is geplugt?
                en daarom te hard instuurt?
                p.j

Comment

• DVSL
                  • Feb 2007
                  • 23

Een stereo mic in gang op cinch? Dat zou een unicum zijn! Ik denk dat mijn collega na 20 jaar ervaring in onze branche het verschil wel ziet tussen micro-ingang en line

De handleiding van het mengpaneel zegt ook al dat het kan voorkomen dat cd-spelers te hard binnenkomen...

De soldeerbout staat al op te warmen, ik laat jullie het resultaat weten!

Groetjes

Comment

Working...