defecte voeding mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SayCheese
    • Jun 2008
    • 19

defecte voeding mengtafel

De voeding van onze Cristal Sound mengtafel is doorgebrand. Het betreft een analoge 24 kanaals mengtafel van midden jaren 90. Volgens onze leverancier is er geen losse voeding verkrijgbaar.
    De voeding dient 15 V en 48 V te leveren, amperage weet ik zo even niet. Kan iemand mij vertellen of er naast het repareren van de defecte voeding ook universele voedingen zijn die genoemd voltage kunnen leveren?

Kees
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

Beste TS,

er zijn natuurlijk Lab voedingen te koop die geheel instelbaar/filterbaar etc zijn. Maar dit is een dure bezigheid.

Je zou natuurlijk gewoon losse adapters kunnen kopen.... maar ik denk dat deze wel ontstoord moeten zijn.
    En dan is er nog het probleem dat ze wel redelijk wat vermogen moeten kunnen leveren.

Ik kan zo ook geen fabrikant vinden van de tafel. misschien als je een type nummer hebt? deze kunnen je met geluk wel helpen aan service manuals/blauwdrukken oid. wat het zoeken naar een voeding toch wel wat makkelijker maakt.

Is het repareren van de voeding geen optie? en WAAROM is deze DOORGEBRAND? iets mis in de tafel maby?

Leks
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

je kunt ze ook gewoon repareren, ofzo..

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

Tja ik zie ook niet in waarom repareren geen optie is... .

Waarschijnlijk heeft die tafel +15V en -15V nodig voor alle opamps en dan nog eens +48V voor de panthoomvoeding.

Kan je wel apart kopen in de vorm van een geschakelde voeding. Zo een grote voeding van een mengtafel is ook niet meer als dat in 1 behuizing... .

Maarja waarschijnlijk heb je dan wel geen redundante oplossing meer.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by ronny
          Tja ik zie ook niet in waarom repareren geen optie is... .

Waarschijnlijk heeft die tafel +15V en -15V nodig voor alle opamps en dan nog eens +48V voor de panthoomvoeding.

Kan je wel apart kopen in de vorm van een geschakelde voeding. Zo een grote voeding van een mengtafel is ook niet meer als dat in 1 behuizing... .

Maarja waarschijnlijk heb je dan wel geen redundante oplossing meer.
          die ouwe dingen zijn vaak niet redundant..

en inderdaad, 2 trafo's, +- 20V en +-40 V, gelijkrichten, afvlakken, stabiliseren, en klaar is klara.
          Uitgebrand? nieuwe componenten erop, en gaan maar weer..
          totale investering: 45euri?

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Originally posted by MacGyverSounds
            Uitgebrand? nieuwe componenten erop, en gaan maar weer..
            Mja, als 'n print verbrand is is het wat mij betreft exit ivm onbetrouwbaarheid (koolstof en gaten in je PCB is namelijk niet bepaald bevorderlijk voor de bedrijfszekerheid ;-)

Enfin, 's effe 'n reactie afwachten van TS
            Meer is minder, minder is meer

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Koen van der K
              Mja, als 'n print verbrand is is het wat mij betreft exit ivm onbetrouwbaarheid (koolstof en gaten in je PCB is namelijk niet bepaald bevorderlijk voor de bedrijfszekerheid ;-)

Enfin, 's effe 'n reactie afwachten van TS
              Een tafel van midden jaren 90 is toch al snel 15 jaar oud dus met die betrouwbaarheid is nog niet zoveel mis....
              Maar wanneer de print inderdaad verkoold is valt er inderdaad niet zoveel meer te repareren. Dan is alleen de optie van McGyver goed te doen of kijken naar een bestaande externe voeding en een aansluiting hiervoor op de mengtafel maken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• cowbeast
                • Jul 2004
                • 109

Een voeding gaat ook niet zomaar kapot... Verslijten doet ze ongetwijfeld. Waardoor ze misschien meer ruis met zich meebracht. Maar het zou me verwonderen dat een voeding plots doorbrand. Dit duidt op een overbelasting, dus alvorens je een nieuwe voeding koopt zou ik toch ook de tafel eens checken.
                Misschien een mogelijk alternatief is een 2dehands voeding van een andere tafel gebruiken? Je zal misschien wel de connector moet vervangen maar praktisch elke tafel werkt op +/- 15 V en 48 phantoom.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by cowbeast
                  Een voeding gaat ook niet zomaar kapot... Verslijten doet ze ongetwijfeld. ...............
                  mm, elcootje vervangen, en gaan maar weer..

Misschien een mogelijk alternatief is een 2dehands voeding van een andere tafel gebruiken? Je zal misschien wel de connector moet vervangen maar praktisch elke tafel werkt op +/- 15 V en 48 phantoom.
                  ik persoonlijk denk eerder aan de gestegen voedingsspanning, van 220 naar 240V, en verder kan het leven nooit zo moeilijk zijn...

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

Alle apparaten, dus zeker ook voedingen, gaan vanzelf eens kapot!
                    Al is het maar een enkel kapot elko'tje, het apparaat is dan toch kapot.
                    Dat de reparatie simpel is, en aan onderdelen soms maar € 0,002 kost wil niet zeggen dat het niet kapot is toch?

Comment

Working...