Het ziet er hetzelfde uit, maar het is twee keer niks

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

... misschien niet helemaal on topic maar wilde deze "ervaring" met fraaie chinese namaak graag met jullie delen;

Al enkele dagen aan het worstelen op een "obscuur" / onlogisch probleem in een eindtrap, had eerder al wat defecte componenten vervangen.
    Na nogmaals grondig doormeten blijkt 'n vers vervangen transistor gewoon niet te zijn wat er op de behuizing staat ! Zowel pinning als karakteristiek kloppen niet ... dat heeft me wat uurtjes gekost, stelletje nep-chinezen met hun imitatie-meuk !

Overigens had ik dit onderdeeltje niet bij de groothandel maar bij een vertrouwde leverancier (hobby-zaak) gekocht, 's effe checken waar zij hun spulletjes inkopen en een vette klacht deponeren.

Enfin, opdat u gewaarschuwd bent ...
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

Zie ik wel vaker(zit in de elektronicasector). Gewoon mooi aan de buitenkant, maar de binnenkant is helemaal iets anders of zelfs helemaal NIETS!

In het algemeen is elektronica iets geweldigs op dat gebied. Bestel je smd zekeringen(zelfde typenummers als altijd), krijg je deze ookwel, maar blijken deze in de praktijk gewoon een voor een door te gaan. Achteraf gezien zeg de fabrikant, ahja we hebben voor dat typenummer ultra snelle zekeringen genomen in plaats van gewone. GRRR

Maar we doen het graag hoor
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1087

De industrie standaard. Ook te gebruiken als sleepkabel! Ziet er na tien jaar nog als nieuw uit. Met de Genie eroverheen? Geen probleem!

@lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by luc2366
          en je zegt er zelf eigenlijk ineens bij hoe dat komt:
          er is een groot verschil tussen een kabeltje dat 5j lang in dezelfde rack aan hetzelfde toestel hangt of een kabel die 2-3 keer week wordt op- en afgerold (en hoe?), per gebruik een 10-tal keer op de grond valt,... intensief gebruik heet dat
          Juist 'm.
          Ik loop hier rond bij een lokale omroep. In de studio is alles met goedkope DAP XLR/Jack connectoren en DAP multi's aangesloten. Draait reeds enkele jaren en geen enkel probleem.
          De vaste bekabeling in de lokatie set ook. Maar de kabels die los meegaan, daar doe ik zoveel mogelijk Neutrik op. Hoewel er ook DAP connectoren tussen zitten. Op zich niet erg, want vaker dan ~2x in de maand wordt het spul niet gebruikt. En; we hebben 2x zoveel bekabeling in de kist zitten dan we gemiddeld nodig hebben, dus als er eentje stuk is... Boeiend.

Op bovenstaande heb ik 1 uitzondering, grappig om te lezen dat de TS daar nu juist een probleem mee had. Als ik zelf ergens chassisdelen inzet (vaste installatie of mobiel), doe ik altijd Neutriks. Waarom? Omdat je meteen goed om het hand zit als zo'n chassisdeel stuk is of niet goed meer werkt. Die vervang je niet binnen 10 seconden zoals je een XLR-XLR kabel gewoon in de hoek kan mikken en een ander kan pakken.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• nijhuisr
            • May 2003
            • 182

Als je dan al wilt bezuinigen op een paar euro ga dan voor Procab, dit zijn prima XLR verbingen.

Ik vind het altijd zo raar om te lezen dat mensen dan zeggen: ja maar als je er honderd nodig hebt dan scheelt het echt wel veel geld.

Maar als je er zoveel nodig hebt ben je niet meer hobbymatig bezig of je hebt teveel spullen ;-)

Ik heb 3 racks met 3 aansluitpanelen en die zitten gewoon vol met neurtik. Daar ga ik geen 30 euro op besparen, alleen al omdat de inhoud vele euro's duurder is (de verhouding is dan helemaal scheef).

Comment

Working...