12V DC in rack zonder adapters

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trogdor
    • Sep 2008
    • 34

12V DC in rack zonder adapters

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk hebben hier wat mensen ook ervaring mee: Je hebt o.a. zes Sennheiser draadloos-systemen in een rack zitten. Die hebben allemaal een 12V DC adapter, en dat is een grote zooi in je rack - zeker als ook nogeens aan iedere adapter een schuko-naar-euro kabel zit zodat ze in je powerconditioner kunnen. Een logische oplossing lijkt me iets zoals een 19" Powerstation, of iets als een Voodoo Lab Pedal Power. Jammer dat op dit soort apparaten eigenlijk alleen 9V AC gesupport wordt, of i.i.g. nooit genoeg 12V DC uitgangen zitten.

Iemand tips? Misschien is zoiets zelf te maken?
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Adesignsound heeft voor ons een eenvoudige voedingsverdeler gemaakt gebaseerd op een standaard conrad schakelende voeding voor een PC. Daar hangen nu al anderhalf jaar probleemloos 8 sennheisers aan. En voor die 17 euro die de voeding kost neem je er eentje spare mee..

Sennheiser heeft zelf wel antennecombinatorkastjes die ook gelijk een centrale adaptor zijn. Die zijn echter voor in ears idioot duur. En voor ontvangers gewoon erg duur...

EDIT DOOR RADAR:Gaarne link naar bestaande spullen, anders is het reclame.
    Last edited by Radar; 22-04-09, 18:57.
    lekker belangrijk!

Comment

• Trogdor
      • Sep 2008
      • 34

Originally posted by showband
      Sennheiser heeft zelf wel antennecombinatorkastjes die ook gelijk een centrale adaptor zijn. Die zijn echter voor in ears idioot duur. En voor ontvangers gewoon erg duur...
      Ik zie geen aansluiting op de sennheiser combinatiekastjes zelf
      Over welke produkten heb je het dan?

Verder iemand nog suggesties? Ik geloof er niks van dat iedereen die adaptertjes gewoon in hun rack leggen...
      Last edited by Trogdor; 23-04-09, 00:58.

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Proconnecting.de Mean Well Schaltnetzteile Netzteile Mornsun DC/DC

Succes
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Originally posted by Trogdor
          Ik zie geen aansluiting op de sennheiser combinatiekastjes zelf
          Over welke produkten heb je het dan?
          goed lezen:
          "The transmitters are powered via the antenna combiner and the NT 3 power supply unit"
          Sennheiser Worldwide - AC 2

"Incorporates DC distribution for distributing the DC supply voltage of the NT 1 power supply unit to up to four receivers."
          Sennheiser Worldwide - ASP 2

Ze zijn wel erg duur. Wij gebruiken ze niet
          lekker belangrijk!

Comment

• koentjes
            • Dec 2007
            • 333

......zeker als ook nogeens aan iedere adapter een schuko-naar-euro kabel zit zodat ze in je powerconditioner kunnen....

om te beginnen niet alle voedingen apart naar je powerconditioner sturen, maar gewoon een verdeelblok in je kist schroeven waarin je alle voediingen insteekt, en dan die ene slof naar de poweconditioner.

In ons effectenrack werkt het al jaren goed zo.

Comment

• Trogdor
              • Sep 2008
              • 34

Originally posted by koentjes
              om te beginnen niet alle voedingen apart naar je powerconditioner sturen, maar gewoon een verdeelblok in je kist schroeven waarin je alle voediingen insteekt, en dan die ene slof naar de poweconditioner.

In ons effectenrack werkt het al jaren goed zo.
              Het probleem is dat die adapters niet naast elkaar kunnen in een verdeelblok. Voor 6 adapters moet je dus wel een heel groot verdeelblok hebben als je steeds een contact over moet slaan, en uiteindelijk past dat niet in het rack.

edit: het lukt eigenlijk nog best met een verdeelblok; de laatste adapter past er alleen net niet in op deze manier. Misschien dat ik dit toch maar eens ga proberen...
              Last edited by Trogdor; 23-04-09, 20:57.

Comment

• koentjes
                • Dec 2007
                • 333

het verdeelblok dat wij gebruiken lukt het prima mee, en daar zitten zelfs beugels bij om em mee ergens tegenaan te schroeven.
                Ik zal eens voor je kijken van welk merk dat deze is, ik weet het zo namelijk niet meer te zeggen.

Comment

• Trogdor
                  • Sep 2008
                  • 34

Originally posted by koentjes
                  het verdeelblok dat wij gebruiken lukt het prima mee, en daar zitten zelfs beugels bij om em mee ergens tegenaan te schroeven.
                  Ik zal eens voor je kijken van welk merk dat deze is, ik weet het zo namelijk niet meer te zeggen.
                  Graag Ik moet hier echt gaan kloten met stekkerdozen naast elkaar, en dan de adapters om en om zodat ik erachter kom dat ze er net niet in passen. Meerdere combinaties geprobeerd, maar het wordt echt niet netjes zo.

Zou liever een stekkerdoos hebben waar de contacten 'recht' staan i.p.v. 45 graden gedraaid, en waar er wat ruimte tussen zit zodat de adapters ook naast elkaar kunnen. Het gaat om 8 adapters in totaal.

Comment

• SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

Ik gebruik sloffen van 6 contacten... past perfect in 19 inch en de adapters passen er prima naast elkaar in. Daarnaast hebben ze montageoren en (soms best handig) een lampje i.p.v. een schakelaar:

It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by SoundOfSilence
                      Ik gebruik sloffen van 6 contacten... past perfect in 19 inch en de adapters passen er prima naast elkaar in. Daarnaast hebben ze montageoren en (soms best handig) een lampje i.p.v. een schakelaar:

En wat is het merk of welke leverancier?
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Trogdor
                        • Sep 2008
                        • 34

Originally posted by MusicXtra
                        En wat is het merk of welke leverancier?
                        Dat vroeg ik me ook af

Wordt denk ik dan nog een beetje pielen als je er twee onder elkaar in wil bouwen, en daar die adapters in moeten?

Comment

• SoundOfSilence
                          • Mar 2007
                          • 766

De mijne komen bij tripleaudio vandaan (Triple Audio Website:) artikelnummer 1822.
                          Dingen zijn anderhalve HE hoog, maar ik schroef ze gewoon tegen de bovenkant en de onderkant van mijn rekken.

Comment

• Trogdor
                            • Sep 2008
                            • 34

Originally posted by SoundOfSilence
                            De mijne komen bij tripleaudio vandaan (Triple Audio Website:) artikelnummer 1822.
                            Dingen zijn anderhalve HE hoog, maar ik schroef ze gewoon tegen de bovenkant en de onderkant van mijn rekken.
                            Staan die contacten recht (ingebouwd van voren gezien), of 45 graden gedraaid? Of zelfs 90 graden gedraaid (zou niet slim zijn)? Kan dat niet echt zien op het plaatje.

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Staan die contacten recht (ingebouwd van voren gezien), of 45 graden gedraaid? Of zelfs 90 graden gedraaid (zou niet slim zijn)? Kan dat niet echt zien op het plaatje.
                              Hoe leg je dat uit?

Als je een normale euro-kabel erin steekt, met een haakse steker, dan staat je steker haaks op de slof.

Dus: je adapters zitten zij-aan-zij erin.

Comment

Working...