TV studio belichting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

Er is niet perse iets verkeerd aan je decor, het is alleen heel plat. En zit weinig speels in. Als je op tv naar welke show dan ook kijkt zie je dat er dieptewerking oid in het decord zit, je bank niet tegen de muur maar er een stukje vanaf en een tafeltje erbij ofzo doet al veel
    Dingen die niks hoeven te kosten maar veel teweeg brengen
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Je moet 2 zaken onderscheiden:

- Je wilt je decor ZICHTBAAR maken
      - Je wilt je plaatje MOOI maken

Voor het zichtbaar maken heb je alle antwoorden al gekregen van Fl@x. Aangezien hij nogal wat studio-ervaring heeft zou ik dat gewoon voor waar aannemen en niet gaan sputteren over 100,- en een crappy oplossing.

Je "decorontwerp" bestaat uit een bank, een plant en een halfbakken tatoo op de muur. Is allemaal prima: maar zoals kokkie subtiel aangeeft is er weinig sprake van "diepte". Als je nou slim bent zet je een halfronde bank in de hoek, links en recht een plantje (met verschillende hoogtes) en gooi je achter de bank een lampje op de grond. Dan krijg je weer een andere mogelijkheid. Waarom moet die plasma daar hangen? Blauw schilderen kan toch prima? Gezien die uberprofessionele camera zal er ook wel een flinke montage set achter zitten....

Welk hobby project dit is weet ik niet hoor, maar het is wel redelijk simplistisch allemaal. Je wilt een 2-way setting maken in een hok van 3 bij 4, er wat meubels inlazeren, een (absoluut niet professionele maar wel prima) HD camera inzetten en vervolgens van ons horen dat je met 100 euri's alle perfect kan belichten. Als je een serieuze camera wilt gebruiken probeer dan vooral de Sony PMW-EX3 full HD cameras.

Terug naar je vraag: hoe moet je dit aanpakken? Antwoord: zie reactie Fl@x

2de vraag: kan dit voor 100 euro? Antwoord: neen...

Veel succes though...
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• toxtv
        • Apr 2009
        • 7

Originally posted by jeroenw
        Er is niet perse iets verkeerd aan je decor, het is alleen heel plat. En zit weinig speels in. Als je op tv naar welke show dan ook kijkt zie je dat er dieptewerking oid in het decord zit, je bank niet tegen de muur maar er een stukje vanaf en een tafeltje erbij ofzo doet al veel
        Dingen die niks hoeven te kosten maar veel teweeg brengen
        Ja dat is waar Een tafeltje zou k er nog wel bij kunnen zetten. De bank staat trouwens al een stuk van de muur af

en met een bluescreen kan k ook wel makkelijk werken, maar vond het minder mooi. Maar inderdaad, dit moet ik afwegen wat er nou mooier is, als k zit met te weinig belichting. Nu is het wel zo, dat er bij blue screen filmen, de belichting essentieel is, omdat schaduwen niet voor mogen komen (dan krijg je een onrealistisch effect)

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Als je geen schaduw op je blue screen mag hebben (ik neem aan dat "geen schaduw" in dit geval slaat op het blu screen) dan krijg je nog 2-3 extra lampjes voor je blue screen om dit egaal aan te lichten lijkt me zo. Dus das ook weer een afweging als je al geen budget hebt voor lampen.

Mzzls
          Correct me if I'm wrong

Comment

• toxtv
            • Apr 2009
            • 7

Originally posted by JustME125
            Als je geen schaduw op je blue screen mag hebben (ik neem aan dat "geen schaduw" in dit geval slaat op het blu screen) dan krijg je nog 2-3 extra lampjes voor je blue screen om dit egaal aan te lichten lijkt me zo. Dus das ook weer een afweging als je al geen budget hebt voor lampen.

Mzzls

Dat laatste is niet helemaal waar, want ik hoef ook sommige lampen dan nĂ­et te nemen (zoals op een tafeltje te belichten)

Comment

Working...